Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#835297
ik moest het even kwijt hoor, en misschien dat andere barfkatten ook zo eten, maar ik vond het zo leuk.

voor het slapen gaan krijgen de meisjes ook altijd nog een kleine portie; deze is iig altijd vers. (1x per maand een half blikje tonijn)
ik ben door de kuikentjes heen, en heb nog geen nieuwe gehaald.
dus voor ot stukjes lamshart, dan piept ze zo leuk als een vogeltje.
sien had een kipvleugel.
otje heeft nog veel moeite met botjes eten, zelf de botjes van een kuikentje, dus vandaag doen we niet moeilijk.

sien heeft een hele aparte manier van een vleugel eten.
deze wordt eerst met het linkerpootje van het bordje gehaald.
dan houdt ze hem met het rechtpootje vast, en trekt met dr tanden een stukje vel eraf.
dan wordt het vlees eraf geknaagd, en het botje gekraakt.
ik vind het geluid ook altijd zo gezellig :-[ :D

ik vind het zo grappig dat ze de vleugel altijd met dr rechterpootje vasthoudt.
(sien eet natvoer en cb trouwens ook met haar handen, dat wordt in stukjes uit het bakje gevist)

doen jullie katten dat ook?
of is sien gewoon een beetje raar en moet ik een bestekje of chopsticks voor dr gaan halen?
Door Linneke
#835478
Hier gebruiken ze zo af en toe hun pootjes ook. Als ze iets niet goed bij kunnen wat in hun bakje ligt, of om het idd vast te houden terwijl ze eraan trekken.
Door 202Spots
#835633
Ik vind de topic naam al schattig :D
De meeste die ik voer,(sorry ze krijgen meestal br#Kjes) vallen alleen maar aan de bak.....er is er eentje bij die 'n hele grote hap neemt en dan met volle mond 'n meter verder alles rustig opeet,'n andere neemt heel voorzichtig 1 stukje tegelijk en legd dat naast de bak neer om het daar te eten, weer 'n ander staat zelf aan de ene kant van de bak,maar buigd over de bak heen naar de andere kant toe om daar het eten van daan te halen..(al 't eten ligd onder d'r buik :-\)
En wanneer ik af en toe echte eten geef en de stukjes kip zijn ietsie groter dan de br#k...dan lopen de meeste zo trots als 'n aap met de staart en de kop omhoog,en met de"prooi" in de bek te paraderen,om 't dan 'n paar meter verderop te eten... ;D
Door Mevroi Kruim
#835676
Mooi verhaal Dory, ik heb echt beeld  ;D

Hier zitten ze wel eens met de pootjes aan het eten - als ze het werkelijk niet te knagen vinden, dan gaan ze het van een afstandje uit de bakjes hockeyen en liefst nog ff van die ondergraaf-bewegingen maken  >:(
Door 202Spots
#837074
koekje schreef: owjee zeg, das wel heel erg.
mn geluid stond uit, dus ik kon niet horen wat ze zeiden, maar de beelden spraken voor zich.
sien kiest er gelukkig zelf voor om met dr pootjes te eten, en mag hier ook gewoon kat zijn :-\
Deze beelden spreken ook voor zichzelf..... :-* :-* :-*
kweet alleen niet of dit 'n gewone kat is ....want kuikens zijn toch voor 'n barfmaaltijd?
http://news.orf.at/video/iptvpopup.html?strange_cat.wmv
Gebruikersavatar
Door koekje
#837098
202spots schreef: Deze beelden spreken ook voor zichzelf..... :-* :-* :-*
kweet alleen niet of dit 'n gewone kat is ....want kuikens zijn toch voor 'n barfmaaltijd?
http://news.orf.at/video/iptvpopup.html?strange_cat.wmv
ach gut!

dit is helemaal zielig!

de poes heeft kittens, en is gewoon van slag.
ze denkt dat de piepende dingetjes met veertjes ook kittens zijn ipv eten!
(sinds wanneer zijn kuikentjes roze? ???)
Door 202Spots
#837100
koekje schreef: (sinds wanneer zijn kuikentjes roze? ???)
Sinds de mens de kleurstof heeft uitgevonden??? :-\
Ik denk dat die kuikentjes voor Pasen geverfd waren..
Deze heeft ook 'n kleurtje gekregen maar zegd wel wat ie van de eigenaar denk!! ;D ;D

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door