Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe vaak vast jullie hond?

Nooit
84
76%
1x per week /minstens 36 uur,
9
8%
1 x per week /langer dan 36 uur,
2
2%
2 maal per week/ 36 uur
4
4%
anders
12
11%
Door 202Spots
#834309
Ik ben nou zo benieuwd geworden ,,,
dat ik graag wil zien hoeveel BP honden er nou
wel vasten of niet vasten.
Oh...elke 24 uur eten geven is geen vasten, dat is 1 x per dag voeren..
Laatst gewijzigd door mahuni op di 02 okt 2007, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#834320
Ik heb dus 'anders' gestemd omdat ik mijn hond pas 1 maal 24 uur heb laten "vasten" en nog zoekende ben. Mijn hond vast welleens uit eigen verkiezing, meestal is dat een periode van ongeveer 36 uur.
Gebruikersavatar
Door pike
#834324
Ik heb dus nooit gestemd. Ze krijgen 1x per dag eten. Er zit natuurlijk niet altijd precies 24 uur tussen, dat varieert zo'n beetje van 22 tot 26 uur. Bij hoge uitzondering zit er tot 32 tussen, dan zijn ze namelijk de hele dag op pad geweest en krijgen ze 's avonds bij thuiskomst hun eten, maar dat zie ik dus niet als vastendag. De dag erop eten ze weer op hun "normale" tijd dus die maaltijd komt dan weer veel korter op de vorige. Ze bruisen hier ook zonder vastendag van de energie  ::)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#834330
Ik heb anders gestemd. Mijn hondjes krijgen 1 keer per dag eten (soms s'morgens, soms s'middags en soms s'avonds). En ongeveer 1 x per 2 weken wil ik wel eens een dagje overslaan.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#834339
heb nooit gestemd. Ik heb het in het begin wel gedaan, maar had hier zelf geen prettig gevoel bij :-\
Hier krijgen ze gewoon 1 keer per dag (24 uur) eten. Wat ik wel eens doe als Didge een wedstrijd heeft, dat hij een flinke maaltijd krijgt 2 dagen voor de wedstrijd, en dan op de dag zelf alleen een beetje groente. Maar dat is eigenlijk sporadisch :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#834353
Ik heb ingevuld nooit.

Ze krijgen 1 x per dag eten.

Mocht het een keer uitkomen dat ze een dubbele maaltijd krijgen dan krijgen ze de andere dag niks (behalve wat kefir),maar dat is nog maar 1 x voorgekomen.
Door Stef@nie
#834375
Hier ook nooit. Maxi heeft de neiging om te gaan braken op een lege maag :-\
Ze krijgt ook 2x per dag te eten: 's ochtends een beetje, 's avonds een groter portie.
Door Lizzy
#834378
Onze honden vasten nooit, behalve als ze zelf niet willen eten, dan krijgen ze 24 uur niks (wel water natuurlijk). We hebben hier wel gevast. En het beviel niet. Ik kan met Linga niet meer naar het bos of park. En ze moet toch uit. En mijn rug is te bagger om ze alle drie in de woonwijk aan de riem uit te laten. Maar goed, ze is dus zooo scherp en zoooo op eten, als ze niet gegeten heeft, dat zij 'm smeert, kroketten in haar oren doet en zelf haar eten bij elkaar scharrelt. Zo'n maaltijd bestaat dan uit poep, veel poep (maakt niet uit van welk wezen), karkassen die al heeeel dood zijn, ze graaft muizen uit (hele nesten) en gaat pikaal op jacht naar fazanten, meerkoeten en konijnen. Nou, zo op deze manier hoeft het van mij dus niet. Dus ze krijgen hier iedere dag eten.
Door Stef@nie
#834379
Lizzy schreef: Maar goed, ze is dus zooo scherp en zoooo op eten, als ze niet gegeten heeft, dat zij 'm smeert, kroketten in haar oren doet en zelf haar eten bij elkaar scharrelt. Zo'n maaltijd bestaat dan uit poep, veel poep (maakt niet uit van welk wezen), karkassen die al heeeel dood zijn, ze graaft muizen uit (hele nesten) en gaat pikaal op jacht naar fazanten, meerkoeten en konijnen. Nou, zo op deze manier hoeft het van mij dus niet. Dus ze krijgen hier iedere dag eten.
Dat herken ik! Inderdaad voor mij ook nog een reden om het niet meer te doen...
Door bas rouge
#834384
Mijn honden vasten nooit.
Ik vind het leuk ze tweemaal per dag te kunnen verblijden.
Ik heb wel geprobeerd ze eenmaal per dag te voeren maar Rein en Barousse spugen gal en Bolke en Rein moeten zoveel eten in 1 keer dat ik dat niet praktisch vind en bovendien ook link.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door