Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#834261
Noah heeft een legger(slijmbeursontsteking) op haar geopereerde ed linkerelleboog(februari 07 geopereerd en niet meer gemankt), hij is zacht en je voelt dus dat er vocht in zit, ze loopt normaal, mankt niet en heeft er zo ik kan oordelen geen last van, ook niet als we er aan zitten. Ben wel bij de da geweest, en het kan ook een beeld zijn van ed, maar daar is ze 7 maanden geleden aan geholpen dus hij achte de kans klein dat ze het weer zou hebben en ze loopt super. Aan een legger doen ze dus niks aan, dat wil ik ook niet, want de kans is er dat het nog wegtrekt en weghalen met een operatie is 9 van de 10 keer geen succes.
Ik smeer nu al een week in met Traumeel zalf, maar zie geen verbetering, 'snachts gaat ze in de bench op een dik kussen, want anders laat ze zich weer op de harde grond ploffen, nu heb ik wel even gezocht op de zoekfunctie en gegoogled, en nu lijkt groene leem me wel wat, schijnbaar heeft dat ook een vochtafdrijvende werking? Nu heb ik er dus geen verstand van en weet niet of ik dit zo kan gebruiken en hoe ik dat moet doen, dus graag advies? Of misschien heeft iemand andere tips?
Door karin2
#834325
mijn vriend heeft overlaatst een tube groene leem gekocht ,is dus kant en klare groene leempasta die je zo op de huid kan smeren (en dan laten intrekken )
ik weet niet of dit wat is ?  :-\
ik geloof dat er ook groene leem poeder bestaat waar je een papje kan van maken en dan op de huid smeren .
Door Lizzy
#834356
dianatara schreef: Noah heeft een legger(slijmbeursontsteking) op haar geopereerde ed linkerelleboog(februari 07 geopereerd en niet meer gemankt), hij is zacht en je voelt dus dat er vocht in zit, ze loopt normaal, mankt niet en heeft er zo ik kan oordelen geen last van, ook niet als we er aan zitten. Ben wel bij de da geweest, en het kan ook een beeld zijn van ed, maar daar is ze 7 maanden geleden aan geholpen dus hij achte de kans klein dat ze het weer zou hebben en ze loopt super. Aan een legger doen ze dus niks aan, dat wil ik ook niet, want de kans is er dat het nog wegtrekt en weghalen met een operatie is 9 van de 10 keer geen succes.
Ik smeer nu al een week in met Traumeel zalf, maar zie geen verbetering, 'snachts gaat ze in de bench op een dik kussen, want anders laat ze zich weer op de harde grond ploffen, nu heb ik wel even gezocht op de zoekfunctie en gegoogled, en nu lijkt groene leem me wel wat, schijnbaar heeft dat ook een vochtafdrijvende werking? Nu heb ik er dus geen verstand van en weet niet of ik dit zo kan gebruiken en hoe ik dat moet doen, dus graag advies? Of misschien heeft iemand andere tips?
Volgens mij is een legger niet zozeer een slijmbursontsteking alswel een overvulde slijmburs. Een slijmbursontsteking doet (voor zover ik er verstand van heb dan he) pijn. Ik zou toch doorgaan met de traumeel-zalf. Volgens mij is er verder niet zoveel aan te doen...
Gebruikersavatar
Door cheeta
#834358
geduld is het toverwoord en er voor zorgen dat ze zacht liggen maar dat doe je al las ik.
Het is een probleem wat ook veel voorkomt bij paarden, soms blijft er een verdikking aanwezig maar dit is slechts een schoonheidsd foutje.
Lekker de traumeel doorgeven,beterschap.
Door Dami
#834369
Lizzy schreef: Volgens mij is een legger niet zozeer een slijmbursontsteking alswel een overvulde slijmburs. Een slijmbursontsteking doet (voor zover ik er verstand van heb dan he) pijn. Ik zou toch doorgaan met de traumeel-zalf. Volgens mij is er verder niet zoveel aan te doen...
Ja je hebt idd gelijk, het is geen ontsteking, de da zei wel dat het een ontsteking kon worden, maar nu weet ik gelijk het goede woord, een overvulde slijmbeurs, dank je,.
Door pallas
#834498
Bij paarden gebruiken ze dezelfde term.

Ik denk ook dat je gewoon heel veel geduld moet hebben en hopen dat het niet gaat ontsteken, traumeel lijkt me dat ook het beste.

Sterkte!
Door K@rin
#834875
DEWI heeft ook een legger.
Die varieert soms van "hard" tot iets zachter, zodat je het iets kunt inknijpen.
Wat schetst mijn verbazing, dat ik afgelopen week ineens voelde, dat hij bijna weg is .....
De huid is slap en ruimer dan normaal, maar het is bijna niet meer gevuld met vocht.
Hoe dat is gekomen ??
Er zijn 2 dingen veranderd, aangezien Dewi gedekt is, krijgt ze nu dagelijks een L-Lysine 500 mg capsule van Solgar  (verhoogt o.a. de weerstand) en ze is duidelijk rustiger geworden.
Rent niet meer zo idioot rond als voorheen ........
Ik denk, dat het laatste heel belangrijk is en dat misschien de L-Lysine een extra handje heeft geholpen ??   :-\
Door Dami
#834975
K@rin schreef: DEWI heeft ook een legger.
Die varieert soms van "hard" tot iets zachter, zodat je het iets kunt inknijpen.
Wat schetst mijn verbazing, dat ik afgelopen week ineens voelde, dat hij bijna weg is .....
De huid is slap en ruimer dan normaal, maar het is bijna niet meer gevuld met vocht.
Hoe dat is gekomen ??
Er zijn 2 dingen veranderd, aangezien Dewi gedekt is, krijgt ze nu dagelijks een L-Lysine 500 mg capsule van Solgar  (verhoogt o.a. de weerstand) en ze is duidelijk rustiger geworden.
Rent niet meer zo idioot rond als voorheen ........
Ik denk, dat het laatste heel belangrijk is en dat misschien de L-Lysine een extra handje heeft geholpen ??   :-\

Ja dat is dus ook het probleem hiero dat Noah echt als een idioot rondrent altijd, ze mag nu ook al niet meer los, ben veel te bang dat ze er wat aan over houdt, eerst maar eens nog meer bespiering opbouwen.
Maar wel fijn dat de legger bij Dewi bijna weg is, geeft mij ook wat hoop, maar ik heb het wel al vaker gehoord dat zo;n legger na een half jaar of wat weg kan trekken. Ik heb nu al wel de groene leem uitwendig gebruikt en ga daar nog even mee door.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door