Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#822657
Gisteren heb ik een bestelling van Herby binnengekregen en daarin zaten o.a. kippennekken. Aangezien mijn katten tot zover niet zo heel veel lusten, vond ik dit een mooi begin. Een paar kippennekken in de koelkast gelegd. Vanochtend flink gemept en in stukken geknipt. Nikita begon er meteen aan. Dit is het eerste barf dat ze ooit gegeten heeft :D
Door YaYa
#822720
Ik geef het wel maar de meesten willen niet. Magic lust ze wel maar die heeft geen gebit en kan ze niet volledig eten. Ze haalt eraf wat wat losser zit (vleugeltjes, pootjes, kopje) en dan is ze klaar. Van de week had ze dus het lijf in 1x ingeslikt. Schrok me rot. Gelijk daarna heeft ze dus alles overgegeven. Was iets te veel van het goede. Ik vind het een vreselijk idee om een kuiken in stukken te knippen maar manlief heeft me beloofd dat hij dat morgen zal doen zodat Magic een heel kuiken naar binnen kan werken.
En Zazou kan er uren mee spelen en dat was het dan voor haar.
Door Mieuw
#822761
Hrmm, dat doorsnijden heb ik ook enkele keren gedaan.
Ik moet eerlijk toegeven, je moet er een sterke maag voor hebben :-\ Ik zette m'n mes er een keer iets te hard en juist verkeerd in, en toen spoot er een hele straal 'prut' uit :-[ Op zo'n moment moet je toch wel echt overtuigd zijn van je barf-principes.
Bij mij spelen de katten er ook mee, en sommigen eten het daarna alsnog op, en anderen laten het kitten daarna voor wat het is. Ik heb wel ontdekt dat de katten die er liever alleen mee spelen, er wel van eten als je zelf het kitten vast blijft houden, dus misschien is dat ook nog een optie.
Door anneke62
#833948
Mieuw schreef: Hrmm, dat doorsnijden heb ik ook enkele keren gedaan.
Ik moet eerlijk toegeven, je moet er een sterke maag voor hebben :-\ Ik zette m'n mes er een keer iets te hard en juist verkeerd in, en toen spoot er een hele straal 'prut' uit :-[ Op zo'n moment moet je toch wel echt overtuigd zijn van je barf-principes.
Bij mij spelen de katten er ook mee, en sommigen eten het daarna alsnog op, en anderen laten het kitten daarna voor wat het is. Ik heb wel ontdekt dat de katten die er liever alleen mee spelen, er wel van eten als je zelf het kitten vast blijft houden, dus misschien is dat ook nog een optie.
Voer jij overtollige kittens aan je katten?? Oooohhh, wat zielig!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D
Door Mieuw
#834036
anneke62 schreef: Voer jij overtollige kittens aan je katten?? Oooohhh, wat zielig!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D
euh... :-[









Ik wilde even testen of jullie wel scherp zijn ;) :P :D
Door Marlijn
#834064
anneke62 schreef: Voer jij overtollige kittens aan je katten?? Oooohhh, wat zielig!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D
;D ;D ;D

Een paar jaar geleden voor stage moest ik ook elke week wat kuikens in stukjes snijden voor de stokstaartjes. Dat ging een paar weken goed. Totdat er ook een keer een lading was die ik maar even buiten in stukjes moest snijden. Snapte niet goed waarom, totdat er dus ook een straal gele prut uit kwam :-\ ;D

Hier in de buurt zit een terrariumwinkel, zal daar eens een keer kijken naar een kuikente voor Sjeng. Eens kijken wat hij er mee doet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door