Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lencouet
#832481
Hallo,

We zijn dus net begonnen met BARFen
Probeerden eerste avond met een kippenek.
Ons kooikertje wou de nek niet opeten, eerst moest het vel er af, dan in stukjes en dan wou ze het wel.
Gisteren met de eendenek hetzelfde.
In zijn geheel wil ze er niet aankomen. In stukjes eet ze het wel op.
Denk dat ze gewoon moet wennen aan die grote stukken (was droogvoer gewent),
Enige tips, of gewoon afwachten?
Door Lizzy
#833100
Wat ik zou doen is : de kippennek en eendennek eerst in warm water leggen. Een minuutje of 10. Dan komen er wat smaakstoffen vrij. Dan zou ik de nekken met een hamertje flink pletten (buiten, anders zit je keuken onder! Of in een stevig plastic zakje doen. De diepvrieszakjes van de Lidl zijn daarvoor heel geschikt). Ik denk dat dat wel helpt. En daarna gewoon geven en afwachten. Ze krijgt vanzelf honger waardoor ze wat fanatieker gaan proberen!
Door Boefke
#833134
Mijn hond heeft ook erg moeten wennen. Hij moest echt even doorkrijgen wat dat knagen nu eigenlijk was. Wat bij mij in het begin goed hielp was het voer voor hem vasthouden en een beetje helpen zeg maar. Als hij echt niet at, dan haalde ik het een tijd (enkele uren) weg en probeerde het dan opnieuw. Uiteindelijk at hij alles steeds makkelijker en zelfstandiger.
Door lightning
#833145
hier niet zo veel problemen gehad met de kippennekken dat ging wel goed. maar de eendennekken vind 1 hond van mij echt niet lekker. alles van eend vind ze vies.
Door dorinekok
#833160
en waar heb je die eendennek nu vandaan  gehaald? van de markt of zo? Heb je al adresjes gevonden waar je je ingerdienten kan halen?
à plus!
Door Lencouet
#833924
dorinekok schreef: en waar heb je die eendennek nu vandaan  gehaald? van de markt of zo? Heb je al adresjes gevonden waar je je ingerdienten kan halen?
à plus!
Wij wonen in Lot & Garonne, dus de streek van de eend.
Dus alles van de eend is wel makkelijk te vinden op de markt of bij de leader price of zo.
Schapenribben ook al gevonden.
Pens en zo , nog even zoeken.
Gaat al veel beter, ze is het al flink gewoon aan het worden.
Alleen niertjes , die moet ze niet.
Door dorinekok
#833997
voor pens moet je misschien toch naar een slachthuis. Als je in de streek van de eend woont (ik woon dat ook, maar dan in de Haute Garonne) dan zijn er vast gevogelte slachthuizen ergens bij je in de buurt. Jagers gaan daar ook heen om karkassen voor hun honden te halen. En anders kan het geen kwaad om een vriendelijke slager te treffen die je kan voorzien van afval dat verder niet verkocht wordt of van dingen die hij speciaal voor je achterhoudt. Uiteindelijk zullen je kosten bij de leader misschien toch te veel oplopen.
succes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door