Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Barrak
#833838
Ik heb deze week de volgende theorie gehoord en wil graag jullie mening:
"De wolf (en hondachtigen) eten het eerst de pens en inhoud op, daarmee krijgen ze grassen binnen en dit zou dus in grote(re) hoeveelheden in voeding terug moeten komen. Om dat te simuleren zou je regelmatig rijst kunnen geven (een gras zaad achtige). Als bron is Ir. Dhont genoemd."
*Ik geef wel groente mix (15%) maar geen rijst, gevoelsmatig en met wat ik gelezen heb op barfplaats zeg ik: rijst heeft een hond niet nodig, koolhydraten is voor een  mens belangrijk maar voor zover ik weet voor een hond niet.
*Ik heb wel ergens gelezen dat voor honden die neigen naar wat mager zijn en wat onzeker zijn het wel van belang kan zijn.
*Met andere woorden, ik wist tot voor kort zeker dat Barrak geen rijst of andere koolhydratenbron nodig had maar nu twijfel ik.
Door Mevroi Kruim
#833841
1. wolven schudden de ingewanden leeg alvorens ze op te eten
2. granen zijn een mensen-uitvinding, die maken geen deel uit van het natuurlijke dieet van prooien
3. grassen zijn bepaald niet gelijk aan hun zaden, graszaden zijn piepklein, als er al aren met zaden in het maal van de prooi zaten dan zal hun aandeel nog geen 0,1% van het geheel zijn
4. vet is een veel betere calorienbron voor carnivoren dan koolhydraat. Vet is een natuurlijk onderdeel van de prooi, itt koolhydraat.
Door Barrak
#833848
Duidelijk, suf dat ik zoiets dan toch even weer van een ander moet horen, maar het helpt. Eigenlijk weet ik het wel maar als iemand dan met namen gaat gooien en theorien dan ga ik toch twijfelen. Ir. Dhont had ik nog nooit van gehoord en ik kan niet veel van hem op internet vinden. Barrak was wat afgevallen door een virus (diaree) vandaar dat het gesprek op voeding uitkwam. Dan heb ik ook nog de afwijking dat ik daar heel trots over wil vertellen waardoor je dus in een discussie kan komen waar ik niet direct een goed antwoord op heb.
Dank je wel!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door