Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door cheeta
#831910
Misschien staat de vraag hier niet goed maar daar kom ik dan wel snel achter :D
Mazzel het pupje van 4 maanden oud, ruikt nogal.
Hij eet vers (kvv en barf).
Vier/vijf weken geleden hebben we hem opgehaald en kreeg hij daags nog een heel klein beetje brokken bij zijn vv en barf omdat het een pupje was dat moest worden herplaatst en het opvang adres niet wist of de nieuwe eigenaar vers ging geven.
Zijn er honden die gewoon meer ruiken dan de ander?, als ik mijn neus in de vacht van Cheeta (R.R, 2 jaar) steek ruik je nauwlijks iets.
Ga je bij Mazzel met je neus maar richting vacht ruik je hem duidelijk.
Zijn er dingen die ik hem kan geven zodat hij minder gaat ruiken?, of zou het toch nog een deel ontgiften zijn?, hij zit trouwens wel prachtig in zijn vacht, glimt en zijn huid ziet er ook mooi uit.
Door annielaumen
#831921
astrid heeft altijd geroken ook toen ze pup was
in april ben toen begonnen met kvv en barf
de hondenlucht was binnen een week weg
ze stonk echt vies

annie laumen
Door treasure
#831924
mijn honden ruik je ook niet,maar dat schijnt bekend te zijn bij de greytjes
ik denk dat het misschien nog even tijd nodig heeft,want je geeft nog niet zo lang vers
meestal bij vers voeren gaan ze minder ruiken...
en er zijn natuurlijk honden die meer ruiken als andere
ik heb vroeger een labrador gehad,die rook je ook meer :(
Door pallas
#832008
Die van mij ruiken niet, behalve Nox als ze veel rundvlees heeft gegeten. Dus dat krijgt ze niet zo erg veel.
Door irmaa
#832049
Soms weet je gewoon niet waaraan het ligt, denk niet aan voeding.
Mijn laatste nest is helemaal op KVV groot gebracht en kreeg voor het eerst  opmerkingen dat ze stonken  :P :-[  Pups ruiken meestal erg lekker vind ik zelf.
Minthe die ik zelf heb gehouden rook na 6 maanden ( KVV en BARF) nog als een verrot kleedje :yucky:)  Wel hebben deze pups ( nu al weer 1,5 jaar hoor) een heel dikke vacht, zal zeker genetisch bepaald zijn, dus het zaak om die vacht goed  schoon te houden,  en luchtig...
Nee ik heb haar niet gewassen, het is wel  vanzelf overgegaan, met de verharing van pup vacht naar....
Door Femke
#832250
stinkhondjes krijgen bij mij altijd een kuurtje Chlorella van mij. Helpt meestal als een speer  ;)
Door Lizzy
#832318
Ik ging ook voor een kuurtje chlorella!

Ik merk ook dat sommige honden een sterkere lucht bij zich hebben dan de ander. Maar ik denk dat veel honden beduidend minder gaan geuren (na een tijdje) bij een chlorella kuur.
Door K&D
#832471
Hier ook verschil. Kyrah ruik je helemaal niet, zelfs niet als je met je neus in haar vacht zit.
Dubhe heeft een normale hondenlucht bij zich, niet vies, maar ze ruikt naar hond. Wij hebben ons ook al af zitten vragen waar het verschil vandaan komt. Misschien hormonen?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#832793
Moyra is nu 2 weken bij ons en ruim anderhalve week op kvv/barf. Ze ruikt nog steeds "anders" ook na een shampoobeurt. Ben benieuwd of ze na een poosje wél naar ons gaat ruiken. Misschien gaan wij ook wel wennen aan haar lucht zodat het op een gegeven moment niet meer opvalt.  :-\
Gebruikersavatar
Door cheeta
#833103
ik ga hem maar even aan de chlorella zetten, dit heb ik nog in huis, hoe lang moet ik hem op de chlorella houden?.
Door Lizzy
#833372
cheeta schreef: ik ga hem maar even aan de chlorella zetten, dit heb ik nog in huis, hoe lang moet ik hem op de chlorella houden?.
Een paar weken. Hoeveel weegt hij nu?
Gebruikersavatar
Door cheeta
#833474
Lizzy schreef: Een paar weken. Hoeveel weegt hij nu?
15 kg, leeftijd 17 weken
Door Lizzy
#833515
cheeta schreef: 15 kg, leeftijd 17 weken
OK. Nou, dan zou ik zelf toch tijdelijk best 10 tot 15 tabletten per dag durven geven. Wel langzaam opbouwen. Dus begin met 2 keer per dag 2 tabletjes. De meeste honden eten ze zo uit je hand. Dan 2 keer per dag 3 tabletjes. En zo verder. Dan geef je een week of 2 een tabletje of 10 a 15 per dag (dat komt allemaal niet zo krap - je moet chlorella ook niet zien als echt voedingssupplement of medicijn. Het is een algje. Het is voedsel) en dan stop je ermee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door