Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door henneke
#832984
Storm heeft vanmiddag een snee in zijn voetzool opgelopen , tjonge wat bloed dat lang door zeg ! ik heb het schoon gemaakt en een poosje een verband erom gedaan nu laat ik het vannacht maar gewoon bloot kan het een beetje drogen hoop ik .
nou maar hopen dat hij verder rustig in zijn mand blijft liggen dan kan het een beetje dichttrekken elke keer als hij aan de wandel gaat scheurt het weer open  :-\
Door tigger
#832987
Ahh gossie, arme Storm. Uit verse ervaring weet ik dat het heel lang kan duren voordat het uiteindelijk geneest. Bij Ginger is het nu bijna 4 weken geleden en is nog niet genezen...Dikke knuffel voor Storm :bigarmhug:
Door henneke
#832991
geen idee wat er is gebeurd het zal wel in het bos zijn gebeurd daar liep hij lekker door de struiken te crossen , ik heb niks aan hem gemerkt tot ik thuis kwam en overal vieze plekken zag wat bloed bleek te zijn  ::)
Door K@rin
#833169
DEWI heeft het ook gehad.
Het is heel pijnlijk voor ze en het geneest erg langzaam.
Ik heb de poot de eerste week ingetaped om de pijn bij aanraking te verzachten en ook om het weer openspringen een beetje proberen te voorkomen.
Regelmatig het verband verschoond en de snee ingesmeerd met honingzalf.
Ik heb hier nu een "schoentje" liggen voor als het nog eens gebeurd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#833207
nou dat is ook toevallig, ik wilde net een topis openen omndat m'n hond een kapotte voetzool heeft.
maar dan geen snee, maar er is gewoon een stuk uit!!
Het heeft niet gebloed, althans ik heb niets gevonden.
Is ook droog, heb het wel een paar keer in de soda gedaan en een beetje levertraan erop gedaan.
Die van mij loopt ook flink mank.
ellen
Door henneke
#833235
ik ga morgen op schoenen jacht voor Storm dit is geen doen met dit natte weer de boel ligt steeds open en wordt er natuurlijk niet schoner op zo  :-\
echt vervelend zeg zo'n snee  !
Door Skipper
#833248
Wij hebben het met Skip ook een keer gehad. :(
Tijdens de vakantie in Friesland in glas getrapt.
Op aanraden van de DA daar: De poot weken in Biotex, goed spoelen, verband erom, schoen aan.
Ik heb gewoon Baby schoentjes bij de Hema gekocht met aan de onderkant rubber.
Werkte perfekt.  ;)
Als ze lag te slapen deed ik het verband er af, daarna Biotex en schoon verband.
Voor de nacht verband & Calendula en de schoen weer aan.
Het is heel goed genezen.
Het heeft wel z'n tijd nodig, het zit natuurlijk op een rot plek.
Suc6 ermee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door