Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#832658
Vienna eet geen hele vissen meer. Sinds een paar maanden malen we de vissen, en het gaat redelijk naar Binnen (met wat spiervlees erdoor)
Nu begin ik te merken dat ze makreel en haring vaker laat staan als zalm. Kan het kwaad als ik haar alleen maar gemalen zalm geef. Als ik de makreel en haring door de zalm doe, pikt ze de zalm eruit :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#832697
Gemalen zalm lijkt me nog altijd beter dan geen zalm. Maal het dan wel echt fijn (als er graat in zit, anders niet relevant) want anders kun je wel erg scherpe stukjes graat erin krijgen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#832705
Angelique schreef: Gemalen zalm lijkt me nog altijd beter dan geen zalm. Maal het dan wel echt fijn (als er graat in zit, anders niet relevant) want anders kun je wel erg scherpe stukjes graat erin krijgen.
we hebben al verschillende keren een stuk rug en ook een kop gemalen (met graat) errg fijn gemalen. Maar als ikd an de haring en makreel uit het menu schrap voor haar, zou dat dan geen kwaad kunnen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#832706
trimsalon schreef: we hebben al verschillende keren een stuk rug en ook een kop gemalen (met graat) errg fijn gemalen. Maar als ikd an de haring en makreel uit het menu schrap voor haar, zou dat dan geen kwaad kunnen?
Tja, hier vinden ze makreel maar zozo en haring hebben ze nog nooit gehad. Als je verder genoeg vis kunt geven denk ik dat het niet zo spannend is of dat nou 2 of 4 soorten zijn.
Door 202Spots
#832938
Ik had bij de asian market wel is 'n heleboel koppen van verschillende vissen gekregen...hele rare vissen met hele vreemde koppen,ik heb ze toen allemaal samen met wat hele vissen erbij door elkaar gemaald en dat ging prima.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#833032
202spots schreef: Ik had bij de asian market wel is 'n heleboel koppen van verschillende vissen gekregen...hele rare vissen met hele vreemde koppen,ik heb ze toen allemaal samen met wat hele vissen erbij door elkaar gemaald en dat ging prima.
Afbeelding
Ziet er jammie jammie uit :nerves:
Door 202Spots
#833035
Angelique schreef: Ziet er jammie jammie uit :nerves:
Ahh..lekker hoor...net garnaaltjes toch? :P
(Ziet er in ieder geval beter uit dan die rare viskoppen :o)
Door dorinekok
#833070
maar hoe doe je dat malen dan? Ik heb al in elk geval 1 gehakt molen aan gort gedraaid door een zalmgraat(je). In de keuken machine blijft het aan de bladen zitten en dan maalt het dus ook niet meer.
Door dorinekok
#833105
huh? met de staafmixer??????????????????????
hmmm dan moet ik dat ook eens proberen. Ik heb nu inmiddels zo'n ouderwetse handmatige gehaktmolen gekocht die je aan de tafel vast moet draaien. Dat ga ik eerst proberen voordat ik mijn staafmixer ook aan gort help....javascript:replaceText(' :D', document.postmodify.message);
Cheesy
Door dorinekok
#833106
en ik moet ook nog leren hoe die poppetjes werken
Door 202Spots
#833162
Ik maal met elect. vleesmolen.
Nee Keukenmachien is geen goed idee om vis of viskoppen te malen... :o
trouwens je kan er ook geen kippen botjes mee malen.
Ik heb nooit met staafmixer geprobeerd ???
Vleesmolen /gehakt molen werkt het beste.  ;)
Door dorinekok
#833184
ik ga het van de week proberen... donderdag heb ik weer zalm op het menu staan geloof ik. Maar hoe doe je in vredes naam die koppen door zo'n molen? Sla je ze eerst kapot? Is zo'n kop niet veel te hard voor zoiets?
En morgen vlees erdoor heen halen om koekjes te maken. Ben inmiddels leverancier geworden van zeer verantwoorde hondenkoekjes.
Door 202Spots
#833213
dorinekok schreef: ik ga het van de week proberen... donderdag heb ik weer zalm op het menu staan geloof ik. Maar hoe doe je in vredes naam die koppen door zo'n molen? Sla je ze eerst kapot? Is zo'n kop niet veel te hard voor zoiets?
En morgen vlees erdoor heen halen om koekjes te maken. Ben inmiddels leverancier geworden van zeer verantwoorde hondenkoekjes.
Met keuken schaar (of snoeischaar van de tuin) in stukken knippen die in de opening van de molen passen. ;)
Door dorinekok
#833428
mooi! dat ga ik doen... u hoort nog of de molen het donderdag avond nog doet....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door