Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#831423
Tot nu voer ik eigenlijk voornamelijk KVV(bibi tegenwoordig) en in het weekend wat te kluiven(kippennekjes, vleugel, geit, schaap, riblap ed). Nu heb ik bedacht dat ik meer zelf wil samenstellen, maar dat dit voor mij niet haalbaar is voor 's morgens. Ik moet toch op tijd in de trein zitten en heb 7 katten te voeden, dan is het praktischer om KVV te geven. Maar 's avonds wil ik ze aan het werk zetten! :)

Wat kan ik nu, gezien de combinatie met kvv, 's avonds geven? Moet ik dan alleen denken aan RMB's? of ook spiervlees?

Oja, het Barfen kan nog een klus worden want er zijn er een paar liever lui dan moe...  :P
Door *Robin*
#831499
Je kan denk ik het beste idd RMB geven en daarbij spiervlees en één keer in de week een beetje orgaan erbij...
Wel beter voor ze als ze zelf moet gaan kauwen ;)
Ik wens je veel succes!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#831543
even een vraagje hoor.
ik denk dat ik voor ot ook half kvv/half barf wil geven, want ze heeft wat moeite met vleesbotten (krijgt ze nog niet goed geknaagt, en ik heb geen vleesmolen).

wat is RMB?
Door Mevroi Kruim
#831579
RMB= raw meaty bone = vleesbot

Ik zou het ontbijt gewoon 's avonds voorbereiden, hoef je het 's ochtends alleen maar voor te zetten.

Ik zou zeker de makkelijke botjes proberen, verder extra spiervlees, en dan diersoorten die niet in de kvv zitten, dus geen kip of rund.
Door Loeka
#831582
RMB's zijn de vleesbotten.

Jammer dat ze maar 1 keer per week orgaan mogen. Dat vinden ze nog wel te eten hier, vooral lamshart en kippenhart :)

Wordt nog een gedoe, want ik heb geen idee hoeveel ik ze moet geven. Ik ga maar uitproberen.

Kan ik nu het beste 1 avond rmb's geven en de volgende avond spiervlees? Of alle twee op 1 avond. Indien het laatste dan ben ik bang dat alleen het spiervlees op gaat en de botten blijven liggen :(
Door Loeka
#831585
Kruimel schreef: Ik zou het ontbijt gewoon 's avonds voorbereiden, hoef je het 's ochtends alleen maar voor te zetten.
Voorbereiden? ze krijgen het gewoon in 1 stuk... tenminste dat is de bedoeling. Maar ik moet er altijd bij blijven anders eten mijn 2 vreetschuren het eten van de langzame eters en de kittens op. Vandaar dat ze KVV krijgen anders kan ik wel een uur eerder opstaan. Dat ben ik niet van plan, half 6 is vroeg genoeg :-[
Door Loeka
#832698
Ok mensen, ik heb wel wat hulp nodig. Gisteravond begonnen met kippennekken. Zoals verwacht waren vooral de dames niet enthousiast. De katten die bij mij geboren en getogen zijn inclusief de kittens van nu 10 weken hebben wel goed gegeten.

Omdat dit de eerste keer was heb ik niet zo op het gewicht gelet wat ik heb gegeven, maar dat zal toch wel moeten. Maar ik kom er niet uit met de percentages, omdat ik 's morgens natuurlijk KVV geef. Hoeveel kan ik ze 's avonds dan geven aan RMB's of spiervlees?

Ik heb in totaal 28 kilo kat te voeden, dat is inclusief het gewicht van de kittens ruim omdat ze in de groei zijn.

Als je uitgaat van 5% van het lichaamsgewicht per dag, dan kom ik op 1,4 kg totaal per dag. Ik geef aan Bibi 's morgens ongeveer 615 gram, dan blijft over voor 's avonds:785 gram. Dus dat is dan zeg 9 vleugels. Klopt dat dan?

Dan zou dit een menu kunnen zijn, 's morgens Bibi: (graag commentaar! :))

maandag:
785 gram kippenvleugels

dinsdag:
785 gram riblab

woensdag:
785 gram kipkarkas

donderdag:
785 gram konijnkarkas(als ze het lusten?)

vrijdag:
785 gram parelhoen(als ze het lusten?)

zaterdag:
week 1: vette vis van de markt(ansjovis vinden ze lekker)Hoeveel? Geen idee :-[
week 2: lamshart of kippenhart, hoeveel? weer geen idee...

zondag:
785 gram schaap of geit, zonder bot dus

Heel graag er op schieten, want dan kan ik dinsdag inkopen gaan doen bij het Islam Centrum :D


Vergeet ik eend, dat vinden ze ook erg lekker. Wanneer moet ik dat dan geven, een week heeft maar 7 dagen 8)
Laatst gewijzigd door Loeka op za 29 sep 2007, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#832734
Ziet er goed uit.

Ik zou die eend op dag 8 doen  ;D (of een dag kip want daar heb je er meerdere van vervangen door eend)

Ik zou ook nog eieren erbij geven of beter nog rauwe eendagskuiken
en ik zou een paar keer per week wat zalmolie erbij geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#832798
Loeka schreef: Klopt de hoeveelheid ook?
Dat moet je even aan de rekenexperts vragen
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door