Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#831915
Willen jullie even meedenken?! Mijn teefje van 1,5 heeft eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren te platte ontlasting. Diarree kun je het niet noemen want het komt gewoon op de normale momenten, echt niet op te houden spuitpoep heeft ze nog nooit gehad. Ze ziet er verder erg goed uit ook, goed in de vacht en eerder te ´rond´ als te mager :P ;) Maar gewoon een gezond gewichtje van 9 kilo hoor! IK zeg dit even omdat ik natuurlijk wel eens gedacht heb aan problemen met de alvleesklier maar ze is dus absoluut niet mager of valt niet af zoals ze het ziektebeeld daarvan altijd geven..
Qua voeding heb ik (denk ik) alles al gebrobeerd (behalve brokken :P) maar er is geen touw aan vast te knopen. Het is ook niet zo dat ze nooit een mooie stevige drol heeft want die heeft ze af en toe dus wel maar als ik dan de volgende keer denk: dat moet ik weer eens voeren, dan heeft ze daar de volgende keer dus wel weer slappe poep van ::)
Momenteel ben ik weer 2 maal daags gaan voeren, ´s ochtends 100 gram en ´s avonds 200 gram, omdat ze toch veelal ´gallig´ slijm bij de ontlasting had en tegen een uur of 5 wel eens misselijk werd en ging gal braken (eten krijgen ze dus ´s avonds ongeveer tussen 7 en 10) dus dacht misschien voor haar spijsvertering beter om het weer wat te gaan verdelen. Ik moet dit nog even weer afwachten want ben er net deze week mee begonnen.
Verder eet ze ook erg graag poep als ze de kans krijgt (mensen, katten, paarden, vogels, maakt niet uit alles behalve hondenpoep) en lijkt wel altijd en immer honger te hebben. Tijdens het wandelen is ze eigenlijk alleen maar bezig met wat lekkers (vies! :-X) te vinden ::)
Ben nu ook maar weer eens begonnen met probiotica maar eigenlijk alles inmiddels tegen beter weten in :-\
Ow ze is trouwens ook behoorlijk ´gassig´ als je begrijpt wat ik bedoel :o
Ook wel apart: van bot krijgt zij veelal geen harde witte poep maar zachte witte drap :-\
Wat kan het nou zijn waardoor ze die slappe stoelgang heeft of hoort dit nou eenmaal bij haar?!
Ik zit er toch over te denken om haar eens helemaal door te laten lichten door de da, wat kunnen ze voor haar dan zoal in dit geval specifiek onderzoeken?! Ogenschijnlijk lijkt ze dus niets te mankeren, het is gewoon een gezond ogend, goed etent en energiek bulletje met een goede conditie die zelf nergens last van lijkt te hebben :confused1:
Door Hanny
#831965
Als ze met enige regelmaat poep en andere rommel eet, dan geeft dat ook drekkerige ontlasting en de "ontluchting"wordt er ook niet frisser van.  Hoe is het, als ze echt dagenlang niet de kans krijgt om rommel te eten?
Ik zou bij dunne poep gewoon meer botten geven. Helpt niet, als het rommel eten de oorzaak is.
Ik weet niet, of ze barft, maar anders kipkarkasjes malen en dat extra toevoegen.
Als ze barft misschien meer dan de geadviseerde hoeveelheid rmb.
Is zo maar een idee, maar misschien helpt het.

Hanny
Door Jojo
#831997
Hanny schreef: Als ze met enige regelmaat poep en andere rommel eet, dan geeft dat ook drekkerige ontlasting en de "ontluchting"wordt er ook niet frisser van.  Hoe is het, als ze echt dagenlang niet de kans krijgt om rommel te eten?
Ik zou bij dunne poep gewoon meer botten geven. Helpt niet, als het rommel eten de oorzaak is.
Ik weet niet, of ze barft, maar anders kipkarkasjes malen en dat extra toevoegen.
Als ze barft misschien meer dan de geadviseerde hoeveelheid rmb.
Is zo maar een idee, maar misschien helpt het.

Hanny
Dat is een probleem, te veel bot geeft dus ook slappe ontlasting in tegenstelling tot wat je zou verwachten (1 eendenek is al te veel bot voor haar in verhouding terwijl die nog behoorlijk vlezig zijn). Juist hoe meer bot hoe papperiger de witte drap :o Ja ik snap het ook niet want ken van mn reu gewoon witte poederpoep na te veel bot.
Ze eet barf, gewoon van alles wat bestel altijd bij Herby, en kvv van alles wat carnibest/smuldier/prins/energique. Heb ook al een paar dagen achtereen cb light (om te checken of de voeding te vet voor haar was) en cb diabetes (bevat geen zetmeelhoudende producten waardoor de alvleesklier wordt ontzien.) maar het leek haast wel of ze daar nog meer van aan de dunne raakte. Helemaal een poos geen cb meer om te ckecken of het de olie daarin is bijvoorbeeld maar ook dat brengt geen soelaas.....tja, zeg het maar, ik weet het niet meer :-\
Door Jojo
#832057
202spots schreef: Ik zou kijken of 'n theelepeltje gemalen eierenschaal door 't eten helpt...
Ow oke dat heb ik nog niet geprobeerd. Hoe 'gemalen' bedoel je met gemalen?! Gewoon geplet of in de electrische koffiemolen oid?!
Door tieneke
#832117
Jojo schreef: Ow oke dat heb ik nog niet geprobeerd. Hoe 'gemalen' bedoel je met gemalen?! Gewoon geplet of in de electrische koffiemolen oid?!
Het lukt ook met de staafmixer bij gebrek aan  ;)
Door Hanny
#832136
Ik zou denken, dat echt tot poeder gemalen voor haar beter is, want anders blijven het hele kleine stukjes, die er soms zo onverteerd weer uit komen.
Dat zal juist bij haar niet de bedoeling zijn.

Hanny
Door 202Spots
#832139
Ja,het moet idd helemaal tot poeder gemalen.
'n electric koffie molen werkt het beste.

Ik gebruik hier ook wel de gekookte pumpkin uit blik,dat helpt ook heel goed tegen diaree en bij te harde poep.
Maar ik geloof niet dat jullie het hebben.
Wanneer je eventueel al echte pumpkin hebt of kan kopen dan kan je die koken/stomem en  pureren en 1-2 eetlepels door 't eten doen.
Deze soort pumpkin
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op do 27 sep 2007, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#832140
Hanny schreef: Ik zou denken, dat echt tot poeder gemalen voor haar beter is, want anders blijven het hele kleine stukjes, die er soms zo onverteerd weer uit komen.
Dat zal juist bij haar niet de bedoeling zijn.

Hanny
Met de staafmixer gaat het echt prima hoor  ;)
Voor onze vorige Leonberger maalde ik ook eischillen.
Door Jojo
#832149
Ik houd die raad even in het achterhoofd, ben net toch maar even bij onze da op visite geweest. Na een lang gesprek over het hoe en wat is Zusje nog even bevoelt en kreunde ze telkens wanneer er druk werd uitgeoefend in de buurt van de dikke darm/twaalfvingerige darm/alvleesklier. We hebben toch besloten om wat poep te gaan verzamelen en een superuitgebreide onderzoekje er op los te laten. Eentje dat alles omvat, vertering, parasieten, schimmels de hele rambam. Better safe than sorry zeg maar ;) Dat ze duidelijk kreunde zat mij toch echt niet lekker, stel nou dat ze al die tijd al pijn heeft gehad :-X En ik maar dit en dat proberen.... Dus ben toch wel blij dat we nu toch eerst even wat medische oorzaakjes gaan uitsluiten. Voor nu heb ik Isogel meegekregen om te kijken of dat wat doet. Kon geen kwaad zei ze en staat het ontlastingonderzoek ook niet in de weg.....
Door Hanny
#832252
Ik zit juist achter de comp. om je te laten weten, dat ik allang bij de dokter geweest zou zijn. Vannacht kon ik een tijdje niet slapen en bedacht me, dat als ik "alles" al geprobeerd zou hebben en alles is hier niet zo veel, dan was ik al veel eerder naar de arts gegaan.
Lees, dat je dat nu ook gedaan hebt. Lijkt me gewoon het verstandigste.  Het is goed om te weten, of er iets niet is, zoals het moet zijn.
Hou ons op de hoogte,

Hanny
Door Lizzy
#832305
Ik vind het verstandig om de ontlasting te laten onderzoeken. Ik zou het ook op giardia laten onderzoeken. Doen ze ook een verteringsonderzoek?

Overigens zou mij het ook niet geheel verbazen als er niks/weinig uit komt.... Dat ze een soort spastische darm heeft waar je weinig aan doet. Ofzoiets.

Heb je wel eens een goed probiotica product geprobeerd? En je stelt zelf samen, toch? Wat voer je zoal?

En als er niks uit komt: dan zou ik zelf naar een homeopathisch werkend DA gaan.
Door Jojo
#832348
Lizzy schreef: Ik vind het verstandig om de ontlasting te laten onderzoeken. Ik zou het ook op giardia laten onderzoeken. Doen ze ook een verteringsonderzoek?

Overigens zou mij het ook niet geheel verbazen als er niks/weinig uit komt.... Dat ze een soort spastische darm heeft waar je weinig aan doet. Ofzoiets.

Heb je wel eens een goed probiotica product geprobeerd? En je stelt zelf samen, toch? Wat voer je zoal?

En als er niks uit komt: dan zou ik zelf naar een homeopathisch werkend DA gaan.
Met het onderzoek dat gedaan gaat worden wordt echt alles onderzocht van schimmel tot bacterie tot parasiet, de hele rimbam de da beelde daarbij een hele waslijst uit.Tevens de nieuwste methode om alvleesklierproblemen op te sporen, dat hoeft nu niet meer via het bloed.
Ik heb het idd ook al met supplementen geprobeerd, ook probiotica, ik geef dan de sanapron van sanavesta. Qua voeding, ja ik stel zelf samen en dat is een mix van al wat Herby in zn aanbod heeft en kvv, geen vast menu gewoon op gevoel, en wat gezond verstand natuurlijk, afwisseling en variatie zijn mn toverwoorden ;)
Ik ben idd. ook al met haar bij een homeopatisch arts geweest ( http://www.dekapschuur.nl ), niet specefiek hiervoor maar daar is eigenlijk nooit echt wat in die richting uitgekomen ook... Wacht eerst de uitslag van het onderzoek even af, komt daar niet iets uit wat simpel met een middeltje op te lossen is zoals een parasiet oid dan ga ik gewoon nog een keer specefiek met deze klachten naar haar toe inderdaad :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door