Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boskat
#831042
Hallo.

Spetter onze dalmatier,van 12 jaar en 3 maand,komt sinds een poos al moeilijk meer overeind uit de stoel ,mand of van haar kleedje.
Als ze weer even loopt,wordt het wat soepeler
In de auto springen gaat niet meer,eruit springen,soms wel ,soms niet.
Heb haar sinds een week of 4 a5 aan de Glucobest ,1 weekje aan de Salisprin,wisselend 1 ,soms 2 tabletten per dag,omega tabletten, van de Hema,maaar het verbeterd voor geen steek allemaal.
De DA wilde haar Rimaldyn voorschrijven ,heb gezegd dat ik nog dingen aan het uitproberen was
Ben tegen Rimaldyn,omdat ze daar jaren terug erg raar op reageerde,ze zat dan een dik halfuur ,3 kwartier te hijgen en te trillen nadat ze een tablet gekregen had.
Maar vind dit ook geen doen meer eigenlijk,wat zou ik dan kunnen doen en vragen om haar te geven?
We hebben ook nog een loopplank zelfgefabriekt ,geprobeerd om haar in de auto te  krijgen op een gemakkelijke manier,no way dus,ze doet en wil het niet,het is geen grote heldin,dit was te eng:-)
Wie o wie heeft raad of weet iets ?
Laatst gewijzigd door boskat op di 25 sep 2007, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#831050
O wat erg, altijd hartverscheurend om je maatje zo te zien. Zelf geef ik corta rx plus uit Amerika, ondertussen zijn er meerdere hier op BP die dit geven en er net als ik meer dan tevreden over zijn. Het werkt stukken beter dan glucobest. Als je geen Rimadyl wilt geven kan je eventueel Previcox geven. Dit is de veiligste ontstekingsremmer momenteel op de markt. Elke hond reageerd anders, zo hoef ik die van mij geen cortaphen forte te geven want dan doet ze ook raar maar op Rimadyl/metacam/previcox doet ze het goed en de corta rx doet ook wonderen. Succes!
Door boskat
#831090
Dank je voor je reactie, Cindy!
Ga om previvox vragen en eens eens corta rx opzoeken.
Het is idd  erg hartverscheurend om haar zo te zien,bah
Ze heeft zo te zien weinig lol meer in haar leventje,toch soms ook wel weer en als ik haar zo  kan helpen , om dat weer terug te krijgen,graag!
Las al iets over dat corta rx hier ergens op barfplaats, ga het maar weer even opzoeken en ietsje beter doorlezen.
Door Cindy de Wolf
#831114
boskat schreef: Dank je voor je reactie, Cindy!
Ga om previvox vragen en eens eens corta rx opzoeken.
Het is idd  erg hartverscheurend om haar zo te zien,bah
Ze heeft zo te zien weinig lol meer in haar leventje,toch soms ook wel weer en als ik haar zo  kan helpen , om dat weer terug te krijgen,graag!
Las al iets over dat corta rx hier ergens op barfplaats, ga het maar weer even opzoeken en ietsje beter doorlezen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je maatje hierdoor weer veel mag opknappen. Wij stonden op het punt om Bibi in te laten slapen toen ik jaren geleden op de corta flex stuitte (de oude variant) en Bibi heeft uiteindelijk nog ruim 2 jaar hierdoor gelukkig geleeft incl. boswandelingen. We hebben haar uiteindelijk in moeten laten slapen vanwege meerdere hersenbloedingen en niet omdat haar gewrichten het af lieten weten.
Door boskat
#831659
Misschien dat pijncompositum van groene os kan helpen?

Zou ik ook kunnen proberen idd,de Salisprin helpt niet in ieder geval
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door