Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#830790
Ik heb toch het vermoeden dat Savanne's jeuk en geïrriteerde voetzooltjes aan de voeding ligt, ik hou nu een dagboek bij met wat ze allemaal eet en of ze jeuk heeft en waar.

Ze heeft vandaag weer een hotspot achtige plek onder haar ene voetje, iemand enig idee, hoe snel een allergie komt opzetten?
Moet ik aan het eten van gisteren denken of is dat eigenlijk niet te zeggen?

Ze heeft gisteren voor het eerst weer zalm gehad, laatste 2 weken ging het best goed qua jeuk en geïrriteerde plekken, maar nu vandaag weer mis :-\

Vrijdag heeft ze eend gehad, donderdag parelhoen (deze 2 heeft ze de afgelopen 2 weken ook niet gehad).


Hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft of er iets over kan zeggen.

Ga iig deze 3 dingen voorlopig ff niet geven en als ik ze wel weer ga uitproberen laat ik er langer tussen zodat ik er ook echt achter kom.
Door Kuszco
#831016
Een allergische reaktie kan acuut optreden,maar ook enige uren erna. Bij Lotje is het zo dat als ze iets eet waar ze problemen mee heeft,de jeuk gedurende de dag optreedt. Soms heeft ze meerdere dagen jeuk van het eten van een koekje wat ze gejat heeft.
Je zou nu b.v. een tijdje geen zalm kunnen geven en wachten tot het weer rustig is,alleen geven waarvan je zeker weet dat ze geen jeuk krijgt. Als je dan weer zalm geeft en ze krijgt weer last dan weet je dat het van de zalm is.
Het duurt ook enige weken voordat alles rustig wordt, als je met een nieuw dieet begint. Het is niet vreemd dat ze nog plekjes heeft. je hebt enige weken nodig om alles weer rustig te krijgen. Tenminste bj ons was dat wel zo.

Groetjes Liliae,Zita en Lotje.
Door Nicky
#833104
Mijn hond heeft ook steeds dat soort plekken onder haar voetjes en tussen haar tenen...na een lange weg weten we nu dat ze allergisch is voor 5 soorten huisstofmijt...Bij haar kwam het ook in vlagen opzetten, niet echt duidelijk wanneer wel en niet...en de ene dag kan het rustig zijn en snachts gaan ze eraan likken, dan is het de volgende dag dus nat, opgezet rauw en rood...

Als je echt wilt weten wat het nou is zou ik ook eerst met een eliminatiedieet beginnen, om uit te sluiten dat het van het voedsel is, dan kan je weer verder knutselen.

(wasmiddel vervangen voor neutral, vloer zonder middel dweilen, vlooienmiddel niet gebruiken etc.)

Succes...dit zijn echt vervelende problemen!
Door Sylvi@
#833429
Inmiddels is er bloed genomen voor allergie onderzoek en wordt er deze week weefsel onderzoek gedaan om 2 auto-immuunziekten uit te sluiten (of juist aan te tonen) dit omdat stukjes van haar voetzooltjes loslaten. Dus al met al vind ik het zéér spannend :'(
Nu geduld hebben en afwachten tot de uitslag bekend is.
Door Sylvi@
#833981
Dankjewel wel allemaal :-*

Morgen gaat ze onder een roesje voor het nemen van een biopt en dan afwachten :-\
Gelukkig gaat het op dit moment iedere dag wat beter met haar, ze loopt bijna niet meer mank (af en toe ff hinkelen). Dat stemt me ook weer positiever.
Door Sylvi@
#838349
Ik heb de uitslagen binnen, uit het bloedonderzoek is helemaal niets gekomen, ze is nergens allergisch voor.

De biopten geven toch een allergisch proces aan :-\ Dus tja wat moet je dan, het voorstel van 1 dierenarts is toch een Dexamethason kuur, ik heb nog een andere da (die het bloedonderzoek heeft gedaan) om zijn mening gevraagd, daar heb ik nog geen antwoord op.

Ik vrees dat ik weinig keus heb.
Door pallas
#838429
sylvi@ schreef: Ik heb de uitslagen binnen, uit het bloedonderzoek is helemaal niets gekomen, ze is nergens allergisch voor.

De biopten geven toch een allergisch proces aan :-\ Dus tja wat moet je dan, het voorstel van 1 dierenarts is toch een Dexamethason kuur, ik heb nog een andere da (die het bloedonderzoek heeft gedaan) om zijn mening gevraagd, daar heb ik nog geen antwoord op.

Ik vrees dat ik weinig keus heb.


Getsie, ben je nog niks verder.
Wat doet dexamethason? Is het een soort a.b. of moet ik in de richting van een hormaaon behandeling zoals prednison denken.
Door Sylvi@
#838439
Idd het laatste cortico dus :-\

Nou ik ben in zoverre iets verder dat het iig geen auto-immuun ziekte is, alleen jammer dat je niet een tastbaar iets hebt waar ze allergisch voor is en dat dus kan vermijden :-\ maarja ook al had je dat wel, dan nog is het misschien onmogelijk om contact te voorkomen.
Was er wel iets uit het allergie onderzoek gekomen hadden we een desensibilisatie kuur kunnen starten, dan kan nu dus helaas ook niet.
Door Minna
#838440
Nou ja, wat gek, als het volgens bloed geen allergie is en volgens de biopten wel!  :(
Beterschap met haar in ieder geval...zou je ook in andere richting qua allergie kunnen denkan dan voer? Mijn Pulla was allergisch voor een soort gras. Maar allergie voor een schoonmaakmiddel of huisstofmijt kan natuurlijk ook...
Door pallas
#838443
sylvi@ schreef: Idd het laatste cortico dus :-\

Nou ik ben in zoverre iets verder dat het iig geen auto-immuun ziekte is, alleen jammer dat je niet een tastbaar iets hebt waar ze allergisch voor is en dat dus kan vermijden :-\ maarja ook al had je dat wel, dan nog is het misschien onmogelijk om contact te voorkomen.
Was er wel iets uit het allergie onderzoek gekomen hadden we een desensibilisatie kuur kunnen starten, dan kan nu dus helaas ook niet.

ik heb geen flauw idee wat je allemaal al geprobeert heb, maar misschien toch maar eens naar een homeop. d.a. of holistisch?
Met Didot zijn we ook aan het dubben, het gaat best aardig met een speciaal dieet maar de vacht is nog steeds erg droog en hij jeukt ook altijd nog iets, aan de prednison wil ik hem niet hebben , hij is nog heel jong (2,5)
Laatst gewijzigd door pallas op do 11 okt 2007, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sylvi@
#838449
Minna schreef: Nou ja, wat gek, als het volgens bloed geen allergie is en volgens de biopten wel!  :(
Beterschap met haar in ieder geval...zou je ook in andere richting qua allergie kunnen denkan dan voer? Mijn Pulla was allergisch voor een soort gras. Maar allergie voor een schoonmaakmiddel of huisstofmijt kan natuurlijk ook...
Ze heeft een uitgebreid allergie onderzoek gehad, met alle ander dingen, zowel voedsel, grassen, mijten bomen, bloemen enz. daar is niets uitgekomen.
Maar ergens is er toch iets waar ze allergisch voor is, probeer dat maar eens uit te vinden :-\

Hoop iig dat we volgende week de training weer op kunnen pakken ;D maar moet ff kijken hoe ze op de medicijnen reageert, desnoods komen we maar een kwartiertje, hebben we ff een verzetje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door