Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#828235
4 weken geleden heeft de kat van mijn moeder een injectie met een pijnstiller van de DA gehad.

Afgelopen weekend ontdekte mijn moeder op de plaats van de injectie een hele rare plek.

De plek is de grootte van een euro waarvan de binnenste rand zwart is en de buitenste rand rood.
Het haar valt op de plek ook uit.
De DA had zoiets nog nooit gezien en heeft Antibiotica meegegeven.

Ik denk zelf dat de zwarte huid, dode huid is en er ook af zal gaan.
Als het dan een wond wordt dan zat ik zelf te denken om te spoelen met zilverwater.

Heeft iemand dit ooit eerder gezien?
Iemand nog tips?
Door Mevroi Kruim
#828253
Jakkes! Klinkt als een uit de hand gelopen ent-reactie, en dat zwarte vel is waarschijnlijk necrotisch, dus dood.
Ik zal straks ff aan heer Kruimel vragen wat de behandeling bij necrose is.
Door Mevroi Kruim
#828342
Heer Kruimel zegt: als het idd necrotisch weefsel is dan moet dat iig weg. Als het diep zit moet het worden weggesneden, is het oppervlakkig dan met een oplossend middel, bv alginaat, honingzalf kan ook. Iig vochtig houden zodat het dode weefsel loskomt. Niet met iets irriterends behandelen, met zilverwater zou ik voorzichtig zijn.
AB-kuur heeft alleen zin als er sprake is van een bacteriele infectie, dat zou de DA eerst moeten checken ipv er maar standaard AB in te gooien.
Door Robian
#828449
Kruimel schreef: Heer Kruimel zegt: als het idd necrotisch weefsel is dan moet dat iig weg. Als het diep zit moet het worden weggesneden, is het oppervlakkig dan met een oplossend middel, bv alginaat, honingzalf kan ook. Iig vochtig houden zodat het dode weefsel loskomt. Niet met iets irriterends behandelen, met zilverwater zou ik voorzichtig zijn.
AB-kuur heeft alleen zin als er sprake is van een bacteriele infectie, dat zou de DA eerst moeten checken ipv er maar standaard AB in te gooien.
Dank de Heer Kruimel even van me.  :-*

De DA zei dat het zwarte deel er waarschijnlijk af ging vallen. De kans is volgens mij dus groot dat de huid dood is.
Ik neem aan dat de DA tevens heeft gekeken of het diep zat of niet.
In dat geval dus honingzalf gaan smeren?

Waarom trouwens geen zilverwater gebruiken? Ik had toch ergens gelezen dat het voor het zuiveren van wondjes wordt gebruikt?
Door Robian
#828452
Ik hoor net van mijn moeder dat de kat allergisch was voor de pijnstiller die er gespoten is.
De plek die dus is daar een gevolg van.
Door Mevroi Kruim
#828480
Zilverwater wordt idd voor het zuiveren van wondjes gebruikt maar als er sprake is van weefselversterf is er wel meer aan de hand. Ik zou zeker honingzalf adviseren. Kennelijk zit het idd niet diep als de da ervan uitgaat dat het er wel af valt maar met honingzalf gaat dat iig sneller en minder kans op vervelende secundaire infecties.

Nou, daar is die arme kat mooi klaar mee dan, met die allergie! Ik zou het iig heel goed in de gaten houden, als het weefsel dat nu rood is ook zwart gaat worden mag meneer de da er weer naar kijken denk ik, dan moet je echt weer checken dat het niet de diepte ingaat.

Beterschap voor de zielige poes!
Door Robian
#828888
Mam gaat proberen er een foto van te maken.
Zodra ik die heb zal ik hem plaatsen.

Ze ging vandaag in iedergeval de honingzalf ophalen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#828932
Was dat Tolfedine, die pijnstiller? Daarbij heb ik het vaker gezien. Maar het kan in principe bij alle injecties gebeuren.
Door Robian
#829141
Hitam schreef: Was dat Tolfedine, die pijnstiller? Daarbij heb ik het vaker gezien. Maar het kan in principe bij alle injecties gebeuren.
Ik ga morgen naar m'n moeder toe om de foto die ze van de plek heeft genomen hier neer te zetten.
Ik zal het haar dan meteen even vragen.
Door saskia34
#829764
ik weet eigenlijk niet meer wat er aan gedaan werd,volgens mij hydrocortison of derm iets in die richting.
Mijn kat had het na een reguliere inenting.
Het heeft maanden geduurd voordat het echt weg was.


Saskia
Door Robian
#830877
Hitam schreef: Wat je ook doet, het duurt lang voor het geneest. Calendula of honingzalf is prima.
Volgens mam zag het er al iets beter uit.
Ze heeft honingzalf gehaald bij de apotheek.  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door