Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#830461
Sinds mijn hond barft eet hij steeds de brokken van de kat op, als hij hier de kans voor krijgt....
Ook eet hij regelmatig poep uit de kattenbakken, wat hij voorheen enkel als pup deed...
Kan het zijn dat ie niet genoeg heeft aan de hoeveelheid voer dat ie krijgt? (zie menu) hij is 28 kg en krijgt 2%... moet ik dit gaan verhogen???
Gebruikersavatar
Door pike
#830472
Als hij niet genoeg krijgt zou je moeten zien dat hij magerder wordt.
Ik kan wel zeggen dat is te weinig die van mij krijgen 3,5% maar elke hond is anders. Jij bent de enigste die kan ZIEN of hij te weinig krijgt ;).
#830482
Kattenpoep schijnt wel heel erg verslavend te zijn, ik had vroeger ook een hond die dat altijd jatte  :-X :P
Brokken van de katten had ik nooit staan, ze aten ook in de brokkentijd hun eten gewoon gelijk op, maar ik weet zeker dat als ze de kans zouden krijgen die van mij ze ook zouden jatten. Eten is eten nietwaar!

Misschien heeft je hond gewoon nu door dat er meer dingen eetbaar zijn dan alleen brokken en is hij aan het experimenteren  ;D en misschien is eht de leeftijd.
Als je denkt dat hij te dun wordt idd gewoon meer voeren.
Door wenche
#830561
Hij wordt niet magerder... en hij zeurt verder ook niet om eten, maar ik hoef de deur naar de kattenkamer maar even open te hebben of meneer zit met zn bek in de kattenbak (met kap, zonder deurtje omdat de katten er anders niet in gaan) brokken geef ik de katten nu inmiddels ook met de deur dicht, 4 keer daags een beetje, zodat ze het elke keer helemaal opeten... dan blijft er voor de hond niks meer... we zitten nu te denken een kattenluikje in de deur naar de kattenkamer te maken, zodat de katten er wel in en uit kunnen, maar de hond niet...
Door Lizzy
#830572
Ik noem dit dus zelf "verslaving aan gorigheid". Jouw hond krijgt geen gorigheid meer binnen dmv zijn eigen eten en nou probeert hij via een andere weg smerig te snacken. En daarvoor duikt hij in de kattenbak (jippie! Not...) en eet hij kattenbrokjes. Ik zou de katten ook overschakelen op vers ;D! Dan sla je meedere vliegen in 1 klap:

1)De poep van de katten is niet langer aantrekkelijk, omdat hier geen reststoffen van brokken meer in zitten (lees: smaakstoffen).

2)De hond kan geen kattenbrokken meer eten want die voer je niet meer.

3)Beter voor de gezondheid van de katten.
Door wenche
#830600
Lizzy schreef: Ik noem dit dus zelf "verslaving aan gorigheid". Jouw hond krijgt geen gorigheid meer binnen dmv zijn eigen eten en nou probeert hij via een andere weg smerig te snacken. En daarvoor duikt hij in de kattenbak (jippie! Not...) en eet hij kattenbrokjes. Ik zou de katten ook overschakelen op vers ;D! Dan sla je meedere vliegen in 1 klap:

1)De poep van de katten is niet langer aantrekkelijk, omdat hier geen reststoffen van brokken meer in zitten (lees: smaakstoffen).

2)De hond kan geen kattenbrokken meer eten want die voer je niet meer.

3)Beter voor de gezondheid van de katten.
Zou ik wel willen, maar ik heb hier 1 zo'n muts lopen... die heeft zijn voedsel het liefst voorgekauwd.... de ander krijgt al af en toe dingen mee als nekjes, kuikentjes etc.... maar die ander moet ik haast gaan pureren wil hij het eten.... en dan gaan zn tandjes weer naar de klote omdat ie niet meer kauwt....
Door Lizzy
#830605
wenche schreef: Zou ik wel willen, maar ik heb hier 1 zo'n muts lopen... die heeft zijn voedsel het liefst voorgekauwd.... de ander krijgt al af en toe dingen mee als nekjes, kuikentjes etc.... maar die ander moet ik haast gaan pureren wil hij het eten.... en dan gaan zn tandjes weer naar de klote omdat ie niet meer kauwt....
En versvlees? Bandit, Bibi en Carnibest verkopen ook versvlees voor katten. Ja, tis niet echt vers zoals jij en ik graag vers geven maar tis beter dan brok!
#830615
wenche schreef: Zou ik wel willen, maar ik heb hier 1 zo'n muts lopen... die heeft zijn voedsel het liefst voorgekauwd.... de ander krijgt al af en toe dingen mee als nekjes, kuikentjes etc.... maar die ander moet ik haast gaan pureren wil hij het eten.... en dan gaan zn tandjes weer naar de klote omdat ie niet meer kauwt....
Met brok gaan de tandjes evengoed naar de kl*te leert de ervaring. Kruimel heeft tot haar tiende alleen brokkies gegeten en nauwelijks nog een gebitje over. Ze barft zo goed en zo kwaad als het gaat, botten maal ik voor haar, desnoods eet ze gehakt, maar brok komt er hier nooit meer in nadat het de nieren en de blazen van de katten vernield heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door