Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanna
#829226
ik ben zelf voorstander van 1x daags voeren. Maar wanneer geef je dit dan; 's ochtens, 's middags of 's avonds?
Logischerwijs zou ik 's ochtens denken omdat ze dan de voedingsstoffen voor de dag nodig hebben. Maar qua tijd hebik het liever 's avonds. :-\ (ik las ergens dat dit ook gedaan werd)

Graag uw mening hierover!
Door *Natasja*
#829228
1 hond van mij krijgt 1x daags eten (de ander 2x), normaal gesproken om een uur of 4 's middags. We hebben dan beide lange wandelingen (met rennen en springen) erop zitten en dus heeft ze alle tijd om uit te buiken.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#829229
Ik geef het aan het einde van de middag.


Ik denk eigenlijk dat het beter is om het s'avonds laat te geven zodat de hond alle voedingstoffen goed kan opnemen,heb ik ooit eens ergens gelezen.


Je kan ook op verschillende tijden eten geven.
Hier krijgen ze soms om 2 uur eten dan weer 3 uur dan weer 4 uur.
Ik heb ze verleden week voor het eerst laten vasten en ging heel goed.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#829236
Hier krijgen ze 1 x per dag eten. Soms in de ochtend, soms s'middags en soms s'avonds. En heeeel soms sla ik wel eens een dag over.  Dat doe ik alleen als ik de dag ervoor iets groots heb gegeven.
En ik moet zeggen dat dit prima bevalt.
Door pallas
#829266
'savonds tussen zeg maar tussen 19.00 en 22.00.

smorgens voeren vindt ik eng ivm evt. torsies, ik werk sochtends dus kan  ik dan niet op letten of alles goed gaat.
Savonds vind ik wel zo makkelijk, er wordt niet meer gespeeld of gerend en de boel kan heel rustig tot de volgende dag verteren.

Ik heb ook wel eens gelezen dat je magere honden beter laat op de dag moet voeren, dan rennen ze niet alles er meteen weer af.
Door tessa
#829270
Ik voer een keer per dag, s'avonds.
Ik heb kleine kinderen en in verband met eventueel besmettingsgevaar met oa samonella geef ik eten als zij in bed liggen zodat ze geen liefbedoelde likjes in het gezicht krijgen met een sappige konijnenkop snoet :P
Door hellenbanjerbo
#829295
ik geef 1x per dag bijna altijd 's avonds. dan kunnen ze lekker liggen uitbuiken. overdag zijn ze nogal aktief en dat past niet met een volle maag. het tijdstip wissel ik wel af. daarnaast minstens 1x per week een dag vasten.
Gebruikersavatar
Door pike
#829308
Hier krijgen ze ook 1x per dag, dat is doorgaans aan het eind van de ochtend of begin middag, nà hun grote ochtendwandeling vol activiteit. Dan kunnen ze in alle rust hun eten verteren. Als we de hele dag op pad zijn, zoals bijv. laatst naar de clubmatch, dan krijgen ze pas 's avonds voor het slapen gaan  ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#829318
Ik voer 's avonds, na het wandelen, fietsen, trainen, enz. Bantu krijgt nog 3 keer per dag te eten
Door Lizzy
#829321
Volgens mij kun je prima voeren wanneer het jou uit komt. Ik denk zelfs dat het in het kader van "niet op 1 vast tijdstip" prima is om de ene keer 's morgens en de andere keer 's avonds te voeren en de keer erop 's middags te voeren, net wat uitkomt. Dus, zolang je geen een of ander druk wandel/fiets of trainingsprogramma voor de boeg hebt na de maaltijd.
Door Jolly
#830056
pallas schreef: 'savonds tussen zeg maar tussen 19.00 en 22.00.

Savonds vind ik wel zo makkelijk, er wordt niet meer gespeeld of gerend en de boel kan heel rustig tot de volgende dag verteren
hier idem dito
Door Minna
#830113
Hier een keer per dag (5 x per week) wanneer het uitkomt...als ik bvb 's ochtends weg moet dan gaan ze na het lopen/gek doen in bench en ze eten en gaan ze rustig uitbuiken, kan ik wat rustiger weg, als we trainen 's avonds dan krijgen ze pas daarna eten. Ze lopen niet meer te zeuren rond het "etenstijd"en dat is wel prettig, ook voor de honden zelf.
Door Borke
#830450
Hier krijgen ze 1x per dag na de laatste losloopwandeling, vaak eind van de middag. Niet direct na de wandeling maar iets van ene half uur later.
Als we 's avonds ook loslopen dan krijgen ze 's avonds eten.
Door Irish
#832672
Weet niet of ik mag reageren, omdat ik KVV voer.

Heeeeel lang geleden kreeg onze inmiddels overleden hond 1x per dag eten (brokken)
Toen zou het beter zijn je hond 2x per dag eten te geven, om het zo te verdelen en dat doe ik nou de dag eigenlijk nog. Juist om de kans om een maagtorsie te verkleinen omdat ze dan kleinere hoeveelheden eten.

Maar dit is dus ''niet goed''? Ze krijgen bij mij smorgens en savonds. S avonds rond 21:00-22:00 en smorgens tussen 9:00-10:00 ofzo. Mijn mechelse herder Kaatje gaat ook gallen als ze te lang een lege maag heeft.
Gebruikersavatar
Door Dian
#832676
Irish schreef: Maar dit is dus ''niet goed''? Ze krijgen bij mij smorgens en savonds. S avonds rond 21:00-22:00 en smorgens tussen 9:00-10:00 ofzo. Mijn mechelse herder Kaatje gaat ook gallen als ze te lang een lege maag heeft.
Je mag gerust je hond 2x per dag voeren hoor, is niets mis mee! Rakker was het ook altijd gewend en wil nu nog steeds 's morgens eten hebben. Krijgt ie een heel klein beetje en 's avonds de "grote" bulk. Toen Rakker nog op KVV stond, kreeg hij ook over 2x verdeeld eten. Nu met Barf is het gewoon lastiger, omdat hij maar 175gr per dag krijgt, geef ik hem liever een groter stuk karkas oid in 1x zodat ie een kwartier ofzo zoet is met z'n eten en z'n buik goed vol heeft :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door