Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door diyou
#829921
Hallo allemaal

Heb er een aantal maanden ook al eens wat over geschreven, heb een westie die al vanaf begin af aan niet zo,n beste ontlasting heeft.
In het begin vanaf de fokker kreeg hij brokken,( zijn onlasting was daar wel altijd goed van maar omdat het zo,n slechte eter was ben ik via jullie met kvv begonnen, heb daar in het begin geexpirimenteert met energique carnibest en duck maar ben uiteindelijk op advies van jullie met een merk ( duck ) doorgegaan i.v.m slechte ontlasting. ( het is niet echt vast en het laatste gedeelte is vaak weke drabbie)
Behalve s,morgens dan is zijn ontlasting meestal ok.

Tot deze week kreeg hij opeens diarree, na een aantal dagen aangekeken hebben en wat extra probiotica en kip rijst toch da gebeld en kreeg wat tabl. finidiar.
Maar eergisternacht verergerde het probleem het spoot er letterlijk uit! Daarbij heeft hij ook nog gebraakt.
Ben gisteren meteen naar Da geweest, heeft daar een spuit gekregen om zijn maag te kalmeren en nog wat finidiar tabl en een kuur metrazol zijn darmen en maag waren behoorlijk van streek!!!
Toen kwam het onderwerp voeding, ze was helemaal niet te spreken over kvv dit zou zeer slecht zijn en vooral als hij wat ouder werd zeer slecht voor zijn nieren i.v.m teveel eiwitten!???
Ze raadde ons meteen brokken aan ( kreeg ook enkele zakjes mee Royal canin intestinal )
En een blik dieetvoeding van royal canin.

Weet het even niet meer ben toch heel erg aan het twijfelen is mijn hond toch beter af met brokken????  i.v.m zijn gevoelige darmpjes?? ( hoewel ik weet wat voor troep erin kan zitten)
Maar zo kan het ook niet verder.
Of hebben jullie nog wat advies??


Groetjes Desiree

Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Door Dian
#829925
Je hond kan best een virusje te pakken hebben dat hij daar nu van aan de diarree en overgeven is. Wat verder de ontlasting betreft, je zou kunnen proberen toch een ander merk kvv te gaan gebruiken. Ik heb voor Rakker, ook een westie, 1x duck gehad en dat is allemaal in de kliko terecht gekomen. Hij werd daar echt ziek van rillen, overgeven. Ik gaf altijd Energique en Prins (is hetzelfde) en daar ging het echt super op. Ik zou nooit terug gaan op brok! Sinds Rakker op vers staat is zijn vacht en huid aanmerkelijk verbeterd, hij glimt nu in de vacht en dat deed hij de eerste 2 jaar van z'n leven dat hij op brok stond echt niet. Hij had vanaf pup af heel vaak diarree, met slijm en bloed, dat is over sinds hij op vers staat.
En het is bekend dat er een heleboel dierenartsen niets van vers willen weten, het enige advies wat ze hebben is brok, die troep! Laat je niet ompraten door zo'n DA!

En wat betreft oud worden, pas stond er een topic op over Timmy (ook een westie) die 12 jaar geworden was en die hond eet al jaren vers. Zie http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 75.30.html
Laatst gewijzigd door Dian op zo 23 sep 2007, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#829935
Tja, wat moet ik er van zeggen...? Weer een DA die geen verstand heeft van voeding. Triest. In en in triest. Ik geloof dat ik het al 100.000 keer op Barfplaats geschreven heb maar ik schrijf het gewoon nog een keer : versvlees of zelf samengestelde voeding bevat niet teveel eiwit. Omgerekend van droge naar niet-droge stof bevat Duck (of Energique of Carnibest) evenveel eiwit als brokken. Maar bovendien (en dat is nog veel belangrijker): versvlees en zelf samengestelde voeding (met vers, rauw vlees, vleesbot, orgaanvlees, etc) bevat ook nog eens de enige echte juiste eiwit voor de hond. Namelijk vlees (en vleesbot en orgaanvlees, etc). Dit in tegenstelling tot brokken, nier-sloper numero uno. Dus nodig jouw dierenarts van harte uit op Barfplaats en geef gerust een link naar dit topic, dan leggen we haar even uit hoe het echt zit. Want sorry, wat ze zegt klopt echt van geen kant.

Het feit dat je hond overigens waterdunne diarree heeft, dat duidt in mijn ogen eerder op een virus of een ontsteking. En ja, dat kan een keer gebeuren. Of je hond nou op brokken staat of op versvlees. Dit moet genezen. Ik ben zelf een groot voorstander van het geven van Okugest van VSM. En probiotica. Probiotica kun je door het eten doen, mits je hond wil eten. Wil je hond niet eten: laat hem dan vooral vasten. Geef desnoods ook een dessertlepel groene leem door z'n eten.

En voor het feit dat je hond eigenlijk nooit een goede ontlasting heeft: heb je wel eens een giardia (Elisa) test laten doen? En heb je wel eens Duck Pancreas geprobeerd?
Door Lizzy
#829944
Ik geloof dat ik het al 100.000 keer op Barfplaats geschreven heb maar ik schrijf het gewoon nog een keer : versvlees of zelf samengestelde voeding bevat niet teveel eiwit.
Ik realiseerde me ineens dat dit tamelijk onaardig over kan komen bij jou Desiree maar het is echt niet onaardig naar jou bedoeld. Ik krijg alleen zo'n jeuk van dierenartsen die keer op keer maar weer dit soort onzin verkondigen. En omdat zij een witte jas aan hebben, wordt hun woord over het algemeen eerder gelooft dan die van ons. En ik snap dat ook wel, maar geloof mij wanneer ik zeg dat dierenartsen betrekkelijk weinig (lees: geen) verstand hebben van voeding. Het enige dat zij nog kunnen is speciale (hele dure) brokjes voorschrijven.
Door diyou
#830070
Bedankt voor jullie antwoorden!

@ Lizzy helemaal niet onaardig, dit was net wat ik nodig had want ik wil helemaal niet over naar brokken na alles gelezen te hebben wat hier in kan zitten , wil juist het beste voor mijn hond!!!!

dus ga nu toch even kijken voor voor een ander merk.Of probeer die pancreas eens.
Hij krijgt nu alleen uitmuntend!
Want eten doet hij gelukkig wel, alleen gisteren heb ik toch wat van die brokjes gegeven van de DA  :-X.
Maar vandaag gewoon Duck .
Geen diarree vandaag meer gehad gelukkig. Dus toch gewoon iets opgelopen.
En die giardia test kan ik die gewoon aan de DA vragen?

Nog een vraagje heb probiotica van de tuinen geef nu een halve capsule is dit genoeg?
En groene leem waar kan ik dat kopen?

Bedankt groetjes Desiree
Door Lizzy
#830096
Hoi Desiree, gelukkig!

Giardiatest kun je aan de DA vragen maar giardia is vrij lastig vast te stellen. Volgens mij gaat dat het best met de ELISA test.

Ik zit te denken aan of giardia, die de slechte ontlasting veroorzaakt of een slechtwerkende alvleesklier. Vandaar dat ik benieuwd was of je Duck pancreas al eens hebt geprobeerd. Ik zou het zelf gewoon eens proberen. Gewoon om eens te kijken wat dat met de ontlasting doet.

Probiotica: ik zou die van Arkopharma eens proberen, als ik jou was. En daar zou ik dan 1 hele capsule per dag van geven. Arkopharma verkopen ze bij veel reformwinkels en drogisterijen. En ze kunnen het ook bestellen. En de probiotica van hen heet acidophilus. Ik vind deze echt veel beter dan die van de Tuinen.

Groene Leem verkopen ze ook bij de Tuinen. En bij reformwinkels.
Door Deesje
#830809
het schijnt dat giardia in 10-20% van de gevallen met chronische diarree de veroorzaker is.. en er is een vrij makkelijke test.. gewoon met een stripje.. van Idexx geloof ik, er worden dan antilichamen tegen de parasiet aangetoond..

Idexx maakt trouwens meer van dat soort apparaatjes.. ik weet toevallig sinds kort ook dat een dierenarts in utrecht er regelmatig gebruik van maakt..
Door diyou
#831572
@ Deesje

Hij heeft geen chronische diarree, alleen niet altijd normale drollen ( wat je zo kunt oprapen )
Maar in min of meerder mate het laatste gedeelte wat breiig!!

Alleen deze week diarree, wat overigens een virusje of griepje was, is gelukkig weer over.

Dus haleluja durf het bijna niet op te schrijven en je kunt er misschien ook nog niets over zeggen, maar ben sinds twee dagen over op de energique 4 ( speciaal voor gevoelige darmen )
en waarempel de ontlasting is nu al twee dagen wel helemaal ok!!
Dus misschien heeft het al die tijd gewoon aan de Duck gelegen dat hij die niet zo goed kon verdragen??!!!

Groetjes Desiree
Door K&D
#831651
[quote="diyou"]

Dus misschien heeft het al die tijd gewoon aan de Duck gelegen dat hij die niet zo goed kon verdragen??!!!

Groetjes Desiree

[/quote]

Dat zou best kunnen. Een kvv is goed als je hond het er goed op doet. Sommige honden doen het beter op een bepaald type of merk en dat is gewoon een kwestie van uitproberen. Hopelijk gaat het nu beter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door