Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#823026
er is net een mirakel gebeurd!

sien kreeg haar kuikentje voor het slapen gaan, en toen ik het bordje met het kuiken voor morgen weer terug in de koelkast wilde zetten, piepte ot als een vogeltje.
ik liet haar zien dat er geen lamshart op lag, maar kuikentjes.
ze was erg geinteresseerd, en pakte zelfs een kuikentje van het bord!

ze wist ineens precies dat het eten was, en ging ermee aan de haal.
eerst veel likken en een beetje rondgooien (lees: over mn hele vloer uitsmeren), maar toch begon ze na een tijdje eraan te knagen.

ze heeft bijna het hele kuikentje opgegeten.
sien zat heel netjes te wachten in een hoekje totdat otje klaar was, en ze keek er heel vertederend bij.

ik voelde me helemaal trots en emo ervan. moedergevoelens?

maar ik denk dat ik me minder zorgen hoef te maken over ot en barfen.
ik denk dat ze strax gelijk met sien volledig op de barf kan.


ik ben zo blij!! :D :D


ik heb er een filmpjes van gemaakt, kwaliteit is niet zo denderend, maar het is op zich wel te zien als het goed is.

FILMPJE
Laatst gewijzigd door koekje op ma 10 sep 2007, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Linneke
#823134
Hee wat goed. Ja een fijn gevoel is dat als ze eindelijk lekker lopen te knagen op iets.

Ga zo door Ot!!
#823720
ik gaf otje voor de gezelligheid net een kippennekje, ik had er namelijk 2 ontdooid voor vanavond.
ot piepte heel hard, en toen dacht ik: dan krijg je hem alvast nu.
en ze eet hem op!!!
nouja, niet helemaal, ze heeft er een half uur aan staan knagen en wat kleine stukjes van weten te eten. technisch schort er nog wel wat aan, maar de wil is er. ik ben zo blij.
sien doet nu voor hoe je de rest van de nek opeet.
:D

ik merk trouwens ook wel aan otje dat ze steeds minder haar brokjes opeet. dan zit er nog in haar schaaltje, maar piept ze wel hard dat ze honger heeft.
heeft ze eindelijk door wat echt eten is?
ze heeft van de week zelfs tonijn uit een blikje gegeten, ik dacht dat het per ongeluk was, maar ze vond het ineens echt lekker.
#823793
Femke schreef: gefeliciteerd hoor!! De meeste katten zijn niet zo gemakkelijk....
met sien heb ik nooit problemen gehad met vers.
je zet het weg en ze eet het op, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
ik schaam mij er ook diep voor dat ik haar als klein kitten aan de brokken gedwongen heb gezet. ze lustte geen brokken, maar ik heb de trukendoos opengehaald om haar die dingen te laten eten.
totdat ze met 7 maanden te dik was, en van de brokken als een bodemloze put bleef eten.

in het begin is het met otje niet zo makkelijk gegaan. ik ben al bijna een maand bezig met haar wat meer vers te laten eten.
toen ik haar 1,5 maand geleden kreeg, at ze eerst 3 dagen niet, en daarna alleen hele kleine beetje brokjes, ik denk een gram of 25 per dag hoogtens.
toen was ik het beu.
ik ben haar pap gaan geven (natvoer geprakt met brokjes en kattenmelk), en een paar keer per week wat vers aanbieden.
de verse dingen at ze niet, af en toe 3 mini stukjes kipfilet. iedere nieuwe smaak heb ik haar opgedrongen; otje in de houdgreep en wat in haar bekje gepropt en bekje dichthouden en laten slikken. op die manier is ze tartaar gaan eten, het bleek toch wel lekker. tonijn lukte dus niet, totdat ze het deze week uit zichzelf at.
en deze week een kuikentje en een beetje op een kipnek geknaagd.

ze zat steeds vaker nieuwsgierig te kijken als sien vers kreeg, en ze vond het zo raar dat sien zo bij haar kuikentjes zat te grommen. dan zou dat wel heel lekker moeten zijn (sien gromt niet als ot bij haar tonijn komt).

de nek was alleen maar wat afgekluifd, maar ik ben zeer tevreden over de eerste keer.

ik wil met ot vers langzaam opvoeren, want dat lijkt te helpen.
sien krijgt binnenkort volledig barf, en dan zal ze wel naar sien kijken wat en hoe ze het allemaal eet. (als ik sien niet had gehad, was ot denk ik nooit van de brok afgekomen).
misschien van de week weer eens een worstje cb halen, kijken of ot het nu wel lust.
#829211
hihi,

ot is een meisje, maar ze is inderdaad een geweldig lief poesje.

sloopt amper (als ze dat wel doet, heeft sien het eerst voorgedaan) en piept zo leuk als een vogeltje als ze aandacht of eten wilt  :D
#829769
koekje schreef: hihi,

ot is een meisje, maar ze is inderdaad een geweldig lief poesje.

sloopt amper (als ze dat wel doet, heeft sien het eerst voorgedaan) en piept zo leuk als een vogeltje als ze aandacht of eten wilt :D

DAn vind ik haar geweldig :D ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door