Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kay77
#829577
Hallo allemaal....

Sinds vandaag staat Kay helemaal op de Carnibest en het gaat super met hem!
Nu zijn we bijna op de zondag en dan is het altijd ei dag voor Kay  ;D

Hij kreeg elke zondag altijd een gekookt eitje, maar nu vraag ik me af gezien ik hem nu KVV voer of ik het nu rauw of gekookt moet geven  ::)

Gekookt vind hij het geweldig, en heb geen idee hoe hij het rauw vind, maar wat denken jullie ?
En als ik het rauw geef... is het dan met of zonder schil ????

Bedankt alvast !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#829587
Je kunt een ei gerust rauw geven, met schil en al, zo'n 2 per week. Hier bliefen er een paar de schil niet, dus dat blijft even afwachten hoe je hond dat vind.
Door Femke
#829634
ik geef eitjes ook altijd rauw, gekookt zijn ze veel moeilijker verteerbaar voor een hond.

Wel buiten doen hoor  ;) het is leuk om hem in z'n geheel te geven en dan te kijken hoe je hond het oplost.
Mijn honden eten de schilletjes wel van een kinderboerderij-ei maar niet van een supermarkt-ei  ;)
Door Prince01
#829637
chico krijg ook 2 x per week een rauw eitje door het eten dat vind ze echt lekker
en de schil laat ze altijd liggen
dus die doe ik voortaan niet meer tussen het voer  ;)
Door Lizzy
#829643
Rauw! Met schil!

Ei is iets laxerend, maar daar hoef je dus niet (de volgende dag) van in de stress te schieten. Hier eten ze 2 tot 4 rauwe eieren (van onze eigen kipjes) per week. Ze vinden het ZALIG! En het is zo leuk om een hond met een rauw ei te zien. Vanuit de tenen(genen) komt de wetenschap bij de hond naar boven van wat tie met zo'n rauw ei aan moet ;D!

(hier pakken ze een groot ei op en gooien ze dat op de plavuizen. Een klein ei vreten ze gewoon in 1 keer, hap-slik-weg, op).
Door roefus
#829684
Hier krijgen ze als voeding rauwe eitjes.
Maareh...in het weekend mag Roefus graag een gekookt eitje  :-[
Dat is hij zo gewend (tijdens het zondag-ontbijt  8)) dat ik dat maar heb laten doorgaan  :D
Hij heeft er verder geen last van.
Door tieneke
#829773
Hier 3 a 4 eitjes per week die ze volledig soldaat maken.
Door kay77
#829977
Nou net thuis van een wandeling in de bossen en de gok gewaagd... Kay een rauw ei gegeven  :D

Hij liep eerst een minuut of 5 erg trots door de tuin heen en liet iedereen zijn rauwe ei zien.
Op een gegeven moment zei ik "toe maar, ga maar eten"

Kay beet het ei kapot, likte alle natte smurrie uit de schil en daarna was ook de schil aan de beurt om naar binnen te gaan  ;D

Yep hij vond een rauw ei ook erg lekker  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#830483
[quote="Lizzy"]
Rauw! Met schil!
En het is zo leuk om een hond met een rauw ei te zien. Vanuit de tenen(genen) komt de wetenschap bij de hond naar boven van wat tie met zo'n rauw ei aan moet ;D!
[/quote]
Nou daar is hier niks leuks aan. Als ik een eitje neerleg en Pike roep komt hij enthousiast aangerend "ikkrijgwatlekkersikkrijgwatlekkersikkrijgwatlekkers" en als hij dan het ei ziet dan betrekt letterlijk zijn toetje en loopt hij heel teleurgesteld weg "ik dacht dat ik wat lekkers kreeg - zucht".
Armagnac geeft een voorzichtige kraak en likt het leeg. De schil is bah. Ook niks aan om naar te kijken  :P
Pike krijgt het dus gewoon bij zijn eten geklutst dan vindt hij het heerlijk, en Armagnac krijgt het gemakshalve ook bij zijn eten (niet geklutst) dat scheelt weer pelletjes uit het gras pulken  ::)
En ze krijgen er 2 per week
Door Bobo
#835792
Bobby lust wel een rauw eitje, maar meneer wil hem dan wel zonder schil  ;D
Door K9Jordan
#836489
[quote="roefus"]
Hier krijgen ze als voeding rauwe eitjes.
Maareh...in het weekend mag Roefus graag een gekookt eitje  :-[
Dat is hij zo gewend (tijdens het zondag-ontbijt  8)) dat ik dat maar heb laten doorgaan  :D
Hij heeft er verder geen last van.
[/quote]

;D Hier ook hoor, Jordan rekent helemaal op zijn half zacht gekookte eitje tijdens het zondag ontbijt...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door