Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hondenliefhebster
#82895
Frankie en Jaymz krijgen vanaf medio januari dagelijks Energique, aangevuld met zaken als een eitje, lams- , geiten- of kalfsvlees en een visje. Ze gedijen hier wel bij. Nu heeft Jaymz in het verleden van maart/april tot september vaak last gehad van jeuk (hij heeft geen vlooien!!!). Hij kreeg dan altijd een kuur van een homeopatisch dierenarts, waarop hij heel goed reageerde. Na de zomer waren de problemen over.
Toen de jeuk zich pas manifesteerde, vermoedden we dat hij overgevoelig was voor lamseiwitten. Dit zat namelijk bepaalde op water drijvende brokjes waarmee ik hem leerde zwemmen.
Hij heeft echter in februari een keer bij vergissing vers lamsvlees gehad en toonde toen geen jeuk. Zelf denken we daarom nu aan een soort van pollenallergie. Ook andere honden uit dit nest blijken overgevoelig voor 'iets', althans dat bleek toen we anderhalf jaar geleden hun baasjes spraken. De meeste bleken opvallend vaak te jeuken.
Nu mijn vraag: ik had gehoopt dat Jaymz met dit verse voer gevrijwaard zou blijven van jeuk. Helaas niet dus, want het gesop begint langzamerhand weer.
Wie van jullie herkent deze symptomen? Hebben jullie daar nog iets speciaals aan gedaan? Natuurlijk gaan we binnenkort weer richting homeopatisch dierenarts voor een nieuwe kuur, maar ook andere tips/adviezen/ervaringen zijn welkom.

NB Overgang naar compleet BARFEN zit er momenteel gezien mijn thuissituatie niet in: ik ben meer gaan werken en verder houdt de afwikkeling van de vervelende zaak waarin mijn zoon is betrokken, hier de gemoederen fiks bezig. Dus mocht iemand zeggen: ga dan over op volledig BARFEN, dan zit dat er gewoon niet in. Dieetjes bedenken is het laatste wat ik er, eerlijk gezegd, nu bij kan hebben ....
Laatst gewijzigd door hondenliefhebster op zo 18 apr 2004, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#82914
Hou deze site eens in de gaten:
http://www.weeronline.nl/nlnlpol.htm

Vul links je postcode in (als dit niet lukt dan een andere postcode van je woonplaats) en hou eens bij of je enige regelmaat kunt ontdekken tussen de jeuk en pollen die aktief zijn.
Je kunt ook gratis een email krijgen met de hooikoortsberichten.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 18 apr 2004, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#82952
Ik heb ook een hond die heel licht allergisch is voor gras of pollen ofzo. Dat zal binnenkort wel weer beginnen.... en duurt tot ongeveer september. Ik geef hem allerfleur van Bloem. Ik vrees dat verse/rauwe voeding niet helpt tegen allergieen voor (waarschijnlijk) pollen.... Helaas!
Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#83080
Denk dat je hond inderdaad een pollen allergie heeft. Op dit moment is de pol van de Berk het meest actief. Let eens op of het met regenachtig weer minder is, dan worden de pollen nl. weer neergeslagen en treedt er minder gauw een allergische reactie op. Je zou ook kunnen proberen of het helpt om meteen na een wandeling de hond goed af te nemen met een vochtige doek (helemaal in bad is wat veel gedoe) in de hoop dat je zo de meeste pollen er afveegt.
gr.
Nicolette
Door hondenliefhebster
#84564
Bedankt voor de reacties. Die Allerfleur, moet die door zijn drinkwater? Geen probleem als Frank daar dan ook van drinkt? En ik zal de hooikoortswaarschuwingen eens in de gaten houden, eventueel ook extra op mezelf letten (ben ook gevoelig voor pollen, hoewel de acupunctuurbehandeling die ik ieder jaar neem goed aanslaat).
Door Janet
#85244
Als je echt aan een "voerprobleem" denkt, kun je toch ook eens met Corine van CB bellen om te vragen wat ze voor jou zou kunnen betekenen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door