Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#828887
Bridjo krabt, bijt en likt zich een ongeluk. Tenzij ze van alles te doen heeft zoals met een bal spelen, slapen of wandelen of met Babiche spelen etc.
Ze is altijd al jeukerig geweest maar sinds we begin dit jaar zijn begonnen met natuurlijk voeren ging het zienderogen een stuk beter.
Sinds de zomer is het weer ernstig bergaf gegaan. Ik ben geneigd te denken dat het komt door de gras mijt, gras in het algemeen en hooi en misschien nog wel andere kleine diertjes In elk geval een allergische reaktie. ZE heeft wat jeuk plekjes, vooral op plekken waar ze minder tot geen haar heeft (buik, oksels). Het is een snel geagiteerd hondje. Haar karakter speelt misschien ook een rol, zijnde half pyreneese herder, half border collie. Ik denk dat vooral omdat Babiche echt nergens last van heeft. En die doet hetzelfde en komt op dezelfde plekken en eet ook hetzelfde.
Ik heb van alles geprobeerd wat ik op de site kon vinden aan tips en trucs en op dit moment smeer ik de jeukplekjes in met calendula creme. DAt brengt wat rust als ze het er tenminste niet aflikt. Ik heb het idee dat ze de jeuk ook zelf in stand houdt door er steeds maar opnieuw aan te likken en bijten. Langzaam maar zeker kom  ik op een punt om haar toch een prednison prik te laten geven om de vicieuze cirkel te doorbreken. Ik weet dat het maar tijdelijk helpt maar misschien lang genoeg om de jeuk plekken te laten verdwijnen en ik gun haar ook een beetje rust. Ik weet dat men er hier geen voorstander van is, en dat ben ik zelf ook niet. hellup!
Door conleeuw
#828906
er zijn zeker situaties waar prednison een uitkomst kan zijn, jeuk is een gruwelijke iets, ook voor honden, als het blijft, dan zou ik ook een keertje prednison geven om de cirkel te doorbreken zoals jij schrijf
Door Boefke
#829057
Ik zou in jouw geval denk ik ook prednison geven om de boel goed bij te laten komen. Ik heb er eind winter een aan mijn hond gegeven, nav een acute allergische reactie. Hij werd er erg sloom van, dat wel, maar goed, dat is dan even niet anders. Verder zou ik gaan denken aan een uitgebreide allergietest en afhankelijk van wat daar uit komt kun je overgaan tot hyposensibiliseren.
Door dorinekok
#832446
Ik heb het nog een klein tijdje aangezien maar vandaag toch maar bij de dierenarts een prikje gehaald. Hij heeft haar nog eens helemaal onderzocht maar kon geen abnormaliteiten vinden. Hij heeft haar echter een corticoïde gegeven. En nu de rust afwachten...
bedankt voor de steun.
Door tiny
#832606
Hier heb ik een hond met een vlooienallergie. 1 beet staat garant voor 6 weken jeuk, bijten, krabben. Tot open wondjes aan toe. Dat deed voor mij de deur dicht. Ik heb een spuitje prednison laten geven. Na een dag was het krabben over (en nog steeds, afkloppen). ;)
Door dorinekok
#834097
vrijdag heeft ze de coricoïden dus gehad en na twee dagen was het resultaat er al. Het is wel fijn om haar nu zo rustig te zien. De komende dagen druk bezig om alle voorwaarden te scheppen dat ze, als de prik is uitgewerkt, nog steeds jeuk-vrij zal zijn. Dus nog een keer wassen met speciale shampoo tegen vlooien, teken en grasmijt. Nog eens insmeren met calendula.  en een kudde schapen geven om haar de hele dag bezig te houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door