Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#828793
Zo net even naar de DA geweest,Nick had weer eens een hotspot die ik er niet onder kreeg en daarbij ook een fikse oorontsteking.
Hij heeft een ab kuur en een ontstekingsremmer,oorzalf en ze maken een kweek,dit alles voor de prijs van 137 Euro :'(,nou ja voor je hond heb je het wel over hoor :)
Ze gaf me ook het advies om eens een eliminatiediet te gaan volgen om zo uit te sluiten dat hij niet allergisch is voor een bepaalde voedingsstof.
het bestaat uit geit of struisvogelvlees,maisolie,rijst of macaroni,zout,calciumcarbonaat.
Dit alles wel gekookt.
De hond mag echter nooit één van deze vleessoorten gegeten hebben,ik zeg,das mooi dan hoef ik er niet aan te beginnen,hij eet al vers.
Dan moest ik volgens haar toch maar hypoallergeen gaan proberen en dan van Hills ofzo,ik geloof dat ik er weinig trek in heb,of ben ik nu erg eigenwijs :-[
Door geer
#828794
margreet schreef: Zo net even naar de DA geweest,Nick had weer eens een hotspot die ik er niet onder kreeg en daarbij ook een fikse oorontsteking.
Hij heeft een ab kuur en een ontstekingsremmer,oorzalf en ze maken een kweek,dit alles voor de prijs van 137 Euro :'(,nou ja voor je hond heb je het wel over hoor :)
Ze gaf me ook het advies om eens een eliminatiediet te gaan volgen om zo uit te sluiten dat hij niet allergisch is voor een bepaalde voedingsstof.
het bestaat uit geit of struisvogelvlees,maisolie,rijst of macaroni,zout,calciumcarbonaat.
Dit alles wel gekookt.
De hond mag echter nooit één van deze vleessoorten gegeten hebben,ik zeg,das mooi dan hoef ik er niet aan te beginnen,hij eet al vers.
Dan moest ik volgens haar toch maar hypoallergeen gaan proberen en dan van Hills ofzo,ik geloof dat ik er weinig trek in heb,of ben ik nu erg eigenwijs :-[
Het idee is dat je een eiwitbron geeft die hij nog nooit eerder heeft gehad. Daar kunnen honden namelijk niet allergisch op reageren. Dat geef je dan een tijd en als het goed gaat ga je langzaam dingen erbij geven.

Dus als je het rauw wilt doen moet je even verzinnen welke vleessoort hij nog nooit heeft gegeten. Bij Herby verkopen ze bijvoorbeeld Krokodil, en ik meen ook struisvogel.

Hypo-allergeen van Hills zou ik zeker niet geven. Bovendien vraag ik me af of die 'superspeciale ingredienten' die daar inzitten niet ook gewoon in een goed barfdieet zitten.
Door Ine
#828795
Eigenwijs? Jij? :D :D :D :D
Maar verzin eens, wat hij nog niet gehad heeft?
Eend, struisvogel, hert?
Begin alvast met een eetdagboek, zodat je weet, wanneer hij wat gegeten heeft, als er weer zo'n hotspot verschijnt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#828810
Balen Margreet :(, ik zou me zeeeker aan het voer advies van de DA houden .....  :P Niet dus.
'gewoon' op zoek gaan naar een vleessoort die Nick nog niet heeft gegeten. En een dagboek bij houden da's ook een goed plan.
Eet Nick compleet BARf of ook Bibi, Cb oid? Ik zit namelijk aan rijst als boosdoener te denken :-\.
Door Mevroi Kruim
#828886
Nou, briljant advies van de da hoor  ::) ::)


Die maisolie zou ik ook maar lekker zelf opeten, daar willen honden nog wel eens allergisch op reageren.
Gewoon lekker barfen met een vreemde eiwitbron, zonder granen.
Door Hanny
#828916
Ik zou nog veel gemakkelijker zijn en een reinigings kuur geven. Kan nu misschien niet, maar na verloop van tijd en dan een periode wachten en weer. Misschien chlorella (geen ervaring mee), of iets van puur natuur.
Natuurlijk, als hij echt ergens verkeerd op zou reageren, dan is het dweilen met de kraan open, maar dat zou
voor mij, dan eerst moeten blijken.
Graan weg laten lijkt me niet zo moeilijk.
Ik zou gewoon voeren en reinigen en weerstand.
Bedenk me net, dat als die hotspot via een vlooiengedoetje komt, dat je dan zou kunnen elimineren wat je wilt, zonder succes.

Ik wens je dus wel succes,
Hanny
Door Lizzy
#828926
De kans dat de hotspot van de voeding komt: die lijkt me klein. Maar ja goed, je kunt het uitproberen. Wat heeft Nick nog nooit gegeten? Eend? Parelhoen? Konijn? Als Nick een van deze nog nooit gegeten heeft, zou ik zelf 6 tot 12 weken lang hele eenden of hele parelhoenen of hele konijnen voeren. De botten, het vlees en de organen. Geen maiskiemolie of macaroni ( :o ::)) en geen andere toevoegingen. Niks niks niks. Nou is het nog steeds lastig om te bepalen of de hotspots van het voer komen of niet. Want ik neem aan dat Nick wel eens vaker een week of 6 a 12 geen hotspots heeft. Dus als Nick nou geen hotspots heeft in de weken van het eliminatie dieet: komt dat dan door het voer of komt dat omdat hij gewoon wel eens vaker geen problemen heeft?
Door ~anna~
#828927
De oudste heeft 2 keer een hotspot gehad en bij de eerste ben ik wel naar de Da gegaan en die wou eerst even afwachten en het ging vanzelf weer weg,ik maakte het schoon met calendula oertintuur(verdund) en de zalf deed ik er ook op.
Nu afgelopen winter na ongeveer 8 jaar weer een hotspot en niet na de Da gegaan,ik heb alleen gedept met verdunde calendula oertintuur en niet laten zwemmen!,duurde even maar het ging weer weg,de plek zag er niet uit.
Het kwam beide keren niet bij mij op dat het door de voeding zou kunnen komen en het was ook niet het het geval.
Beterschap met Nick en hopelijk gaat het snel over.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#828942
Bij een hotspot denk je idd niet zo 1,2,3 aan een voedsel gerelateerde allergie, maar in combinatie met een oorontsteking zou dat toch wel kunnen? Al zou dat laatste natuurlijk ook door het zwemmen kunnen komen :-\.

Deppen met verdunde oertinctuur is een hele goeie, ik gebruik bij wondjes tegenwoordig HyperCal, da's een oertinctuur van Hypericum en Calendula. Niet makkelijk aan te komen, ik haal dat bij m'n homeopaat. Ik zou er trouwens verder geen zalf oid opsmeren maar zo droog mogelijk houden.
Door margreet
#829002
Eeend en konijn krijg ik er niet in,ga maar niet verder expirimenteren,ik denk dat ik iedereen maar ens ga verbiedn om hem kaakjes etc te geven,dan zien we over een aantal weken wel hoe gaat.
Ik ben wel geinteresseerd in die Hypercal,dus als iemand me kan vertellen waar ik dat kan kopen,houd ik me aanbevolen.
Door pallas
#829040
margreet schreef: Eeend en konijn krijg ik er niet in,ga maar niet verder expirimenteren,ik denk dat ik iedereen maar ens ga verbiedn om hem kaakjes etc te geven,dan zien we over een aantal weken wel hoe gaat.
Ik ben wel geinteresseerd in die Hypercal,dus als iemand me kan vertellen waar ik dat kan kopen,houd ik me aanbevolen.
Lijkt me een strak plan om iig alleen zelf eten te geven, dan weet je precies wat er in gaat.
Geen graan , dat lijkt me ook vrij makkelijk.

Een eliminatie dieet kan ook wel met een al eerder gegeten eiwitbron(tis alleen niet optimaal), dus kies iets wat hij niet zo vaak krijgt en begin daar eens mee, dan als het goed gaat pas op zijn vroegst na 6 weken weer een andere eiwitbron toevoegen.

Met Didot heb ik zelfs de groentemix eenvoudig gehouden en alle nachtschade groenten eruit gehaald.
Als je nog wat extra's wilt geven voor de vacht kan je megaderm geven. (vetzuren)

veel succes :)
Door oebaya
#829319
Margreet je hebt toch Labradors? En zoals ik die ken plonzen die meteen in het water als ze het zien. Zelf had ik een Lab die ook gevoelig was voor hotspots en dat kwam van één of ander diertje in het zwemwater. Nadat hij minder kon zwemmen, omdat hier in de omgeving weinig water is, heb ik geen hotspot meer gezien.
Kijk eens of je het aan zoiets kunt linken.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Nitus
#829785
margreet schreef: Ik ben wel geinteresseerd in die Hypercal,dus als iemand me kan vertellen waar ik dat kan kopen,houd ik me aanbevolen.
Ik bestel dat altijd bij m'n homeopaat. Misschien een homeopaat bij jouw in de buurt bellen: http://www.nvkh.nl/ ? En als het niet lukt wil ik je wel hier een flesje bestellen en naar je (laten) opsturen. Je moet 4 druppels in een eierdopje water oplossen, dus je kan er best lang mee doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door