Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ~Joke~
#82507
Mijn katten zijn in staking gegaan..Sinds november staan ze op de carnibest natuur en nu zetten ze er ineens geen bek meer op...Ik heb nu eerst maar een beetje blikvoer erdoorheen gemengd en dan eten ze het wel. Verder cat-a-lax op hun pootjes gesmeerd voor het geval haarballen het probleen zijn. Hoe lossen jullie zoiets op? Ze hebben wel vaker zo'n periode van slecht of niet eten gehad.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82514
Heb je wel eens geprobeerd om het kvv af te wisselen met iets zelf samengesteld? of s'morgens een bakje kvv en dan voor de rest wat anders in de vorm van soepvlees (beetje bloederig vlees) kippennekje,ééndagskuiken of een beetje vis,katten zijn namelijk variatie eters vandaar ook de 120 smaakjes kattenvoer die er te krijgen zijn.
Bij mij blieven ze trouwens geen rauwe vis dus die doe ik kort koken.
Door zurca
#82587
Heb je de vleesmix al eens geprobeert van Carnibest?
Ik heb in het begin ook de natuurmix gegeven maar na een tijdje werd dat steeds minder gegeten, nu krijgen (en willen) ze alleen de vleesmix nog maar..En als er eentje met minder smaak eet doe ik er ook een klein beetje blikvoer doorheen..Dan vallen ze aan alsof ze nog nooit zo lekker gegeten hebben.. ::)
Naast de Carnibest krijgen ze ook weleens lamshart of vlees van Rodi of kippenekken of vleugels. Ook pens vinden ze heerlijk of gewoon kipfilet of rundvlees..Dit wissel ik wel eens af met een maaltijd carnibest..
Door ~Joke~
#82772
Nee ik heb nog niet zelf iets voor de katten klaargemaakt. Voor de honden doe ik het pas sinds afgelopen maandag. Ik heb gisteren wel geprobeerd of ze de forel van de honden ook lustten, nee dus.....een vissenkop...geen interesse....Smokey eet wel een rauwe kippenvleugel, maar Bandit wil dat niet. Ik heb ze allebei een stuk rauw konijn gegeven, ook niet. Wat zijn katten toch moeilijke figuren wat eten betreft....Ik zal me eens in wat recepten hier op de site verdiepen. Ik heb nog vis in de vriezer liggen misschien dat ik daar iets mee kan brouwen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82774
Ik denk dat je net als ik de vis gewoon even mag gaan koken ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 18 apr 2004, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#82778
zurca schreef: Heb je de vleesmix al eens geprobeert van Carnibest?
Ik heb in het begin ook de natuurmix gegeven maar na een tijdje werd dat steeds minder gegeten, nu krijgen (en willen) ze alleen de vleesmix nog maar..En als er eentje met minder smaak eet doe ik er ook een klein beetje blikvoer doorheen..Dan vallen ze aan alsof ze nog nooit zo lekker gegeten hebben.. ::)
Naast de Carnibest krijgen ze ook weleens lamshart of vlees van Rodi of kippenekken of vleugels. Ook pens
vinden ze heerlijk of gewoon kipfilet of rundvlees..Dit wissel ik wel eens af met een maaltijd carnibest..
Pens heb ik ook in de vriezer, kipfilet kan ik wel even halen en rundvlees ook. Hoe doe je het dan met bot? Of geeft dat niet voor een keer, geen bot? De vleesmix eten ze op het ogenblik ook met lange tanden :(
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op zo 18 apr 2004, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#82784
Mijn twee katten eten dus ook geen kvv
ik heb van alles geprobeerd maar ze vertikken het
pootjes ingesmeerd in het bekkie geprakt niets
nu heb ik zoiets van
eten wordt niet opgedrongen bij mensen niet en ook bij mijn beesten niet
dus ben weer terug bij het oude voer
ze eten wel stukjes vlees kippenekken gekookte vis rauw laten ze het staan
maar het rare van het verhaal bij onze katten is dat ze de bibi hondenvoer wel plunderen en ervan eten
behalve als ik het ze geeft dan trkken ze hun neus er voor op
nou vangen ze buiten ook wel genoeg maar het blijven vreemde wezens die katten
gr shiva
Door ~Joke~
#82867
sylvia schreef: Ik denk dat je net als ik de vis gewoon even mag gaan koken ;D
Ja dat zal ik zeker doen. Even de kook erover is denk ik wel voldoende voor de monsters ;)
Door ~Joke~
#82872
SHIVA schreef: Mijn twee katten eten dus ook geen kvv
ik heb van alles geprobeerd maar ze vertikken het
pootjes ingesmeerd in het bekkie geprakt niets
nu heb ik zoiets van
eten wordt niet opgedrongen bij mensen niet en ook bij mijn beesten niet
dus ben weer terug bij het oude voer
ze eten wel stukjes vlees kippenekken gekookte vis rauw laten ze het staan
maar het rare van het verhaal bij onze katten is dat ze de bibi hondenvoer wel plunderen en ervan eten
behalve als ik het ze geeft dan trkken ze hun neus er voor op
nou vangen ze buiten ook wel genoeg maar het blijven vreemde wezens die katten
gr shiva
Gestolen goed gedijt bij die poezen van jou dus wel ;)
Door zurca
#82899
harns49 schreef:
Pens heb ik ook in de vriezer, kipfilet kan ik wel even halen en rundvlees ook. Hoe doe je het dan met bot? Of geeft dat niet voor een keer, geen bot? De vleesmix eten ze op het ogenblik ook met lange tanden :(
Als ik ze hier een keer iets anders geef dan hun maaltijd Carnibest dan let ik eigenlijk niet op verhoudingen enzo..Ook maak ik niet echt een maaltijd voor ze..Ik ga ervan uit dat ze voldoende voedingsstoffen halen uit de Carnibest..De dingen die ik wel eens als vervanging voor carnibest geef, zijn meer als maagvulling bedoelt dan als komplete maaltijd..Maar op deze manier hebben ze toch wat afwisseling..
Beetje omslachtig verhaal, ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te vertellen... ;) ;D
Door ~Joke~
#82966
Dat maakt het meteen minder problematisch ;) Je hebt gelijk, ze krijgen hier 3 carnibestmaaltijden per dag als ik eentje zelf maak hoeft dat niet echt compleet te zijn.
Door ~Joke~
#99299
Inmiddels zijn we een paar weken verder en eten de katten weer carnibest. Uit wanhoop had ik brokken neergezet maar ook dat vonden ze niet echt lekker meer. Het natuurvoer wissel ik nu af met de vleesmix. De middagmaaltijd is een rauwe kippenvleugel of rauwe vis. Ze lusten tot nu toe alleen de diepvries koolvis rauw...Andere vis vinden ze niet lekker ook gekookt niet...Gisteren had ik rauwe sardientjes voor de honden toen heb ik het voor de katten ook geprobeert: Bandit vond het lekker terwijl Smokey zijn neus ervoor optrok...Kippenvleugels is net andersom, dat hoeft Bandit niet en vindt Smokey weer heerlijk! Vreemde en moeilijke kostgangers.... katten....
Door karin2
#99301
tjee wat worden er veel eieren onder die katten gelegd ::)
als ik mijn katten iets geef en ze lusten het niet hebben ze pech :P
ga vang dan een muis ofzo hé !!!
't resultaat is dat ze véél minder kieskeurig zijn ;D
moraal van het verhaal : hoe meer je je best doet des te veeleisender ze worden !!!
dus STOP daarmee en je hebt weer een normale kat ;)

bij mijn poezebeesten helpt het echt :D
Door karin2
#99306
sorry kwil hier niemand be of ver oordelen hoor :-*
iedereen doet wat hij wil met zijn huisdieren
Gebruikersavatar
Door chooky
#99308
Ik denk dat de meesten het eng vinden om hun kat dan maar niets te geven, omdat er bij te lang (maar wat is te lang he...) vasten leververvetting op kan treden bij de kat. Niet elke kat heeft de mogelijkheid om dan maar zelf zijn kostje bij elkaar te scharrelen. Mijn poes regelt wel wat (maar waarschijnlijk brokjes bij een buurpoes >:() maar een binnenkat heeft geen mogelijkheid om een muis of vogel te vangen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door