Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Heloise
#826677
Ik heb hier een kitten van 4 maanden rond lopen.
Ze wou de eerste 4 weken alleen maar kip eten.  :o
Daar is ze nu gelukkig wel vanaf, alleen met het spiervlees is ze nog ontzettend kieskeurig. Lam, geit, paard en rund gaat er dus niet of maar per hapje in.
Eendagskuikens zijn een grote hit, eerst lekker spelen en er dan ook nog wat te eten aan overhouden.  ::)

Kan ik nu gewoon één of twee eendagskuikens per dag geven?

Daarnaast krijgt ze dan orgaan van lam, rund, eend en evt konijn.
En karkas van konijn, eend, parelhoen en kip.

De percentages liggen dan ongeveer als volgt :
40% vleesbot
15% orgaan (lever, hart en nier)
25% eendagskuikens
en 20% spiervlees van kip

Heb ik nu genoeg variatie of moet ik toch proberen om haar aan ander spiervlees te krijgen?

Trouwens met molly heb ik precies het tegenovergestelde.
Die wil alleen maar haaskarkas maar eet dus wel het vlees van al die andere beesten, zolang er maar geen botjes inzitten.  ???
Nou heb ik daar wat minder moeite mee omdat de haas wild is. En ze verder dus wel genoeg diersoorten binnenkrijgt (haas, lam, geit, rund, paard, eend en konijn)
Door Femke
#826737
nou, ik zie 5 in elk geval 5 verschillende diersoorten, dat lijkt mij meer dan genoeg variatie. Sterker nog, het ziet er hartstikke goed uit!!
Door Mevroi Kruim
#827215
Op zich ben ik het qua de variatie wel met Femke eens, allen zou ik zelf wel proberen ook ander spiervlees te voeren. Als ze konijn, eend en parelhoen karkas eet zou het spiervlees geen probleem moeten zijn. Tis geen drama om een tijd voornamelijk kip te geven maar andere soorten spiervlees zijn altijd goed.
Als je eraan kunt komen (bv via Herby) is duif en kwartel ook echt een aanrader, dar zijn ze hier gek op. En haas en hert ook, het lijkt wel alsof ze wildsoorten echt heel lekker vinden, itt honden.
Door Heloise
#827579
Kwartel en hert wil ik inderdaad ook nog gaan proberen. De kwartel zal er wel ingaan denk ik maar over de hert heb ik zo mijn twijfels. Ze heeft dus echt een voorkeur voor de kleinere (tamme) prooidieren.
Want haas moet ze helaas absoluut niet, zowel karkas als spiervlees als haasbout niet.
Ik denk dat ik ook nog wel aan eend kan komen en misschien wel een hele parelhoen bij de makro.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door