Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keetje
#826572
Hoi,

Ik (nouja, niet ik maar de hond, dus) heeft iets vreemds.
Sinds een maandje zijn we aan het kvv-en, met Carnibest, alle smaken en rodi.Tussendoor hebben we door omstandigheden een paar dagen brok moeten voeren en toen viel me iets raars op. Sinds we begonnen zijn met cb staat mevrouw te grazen als ze de kans krijgt. Tijdens de brokkendagen geen spriet bekeken en we gingen over op de kvv en ze begint weer te grazen!
Is er toch een gebrek aan 'groen'?
Herkent iemand dit?

gr. Jolanda.
Door 202Spots
#826634
Tenzij de hond er ziek van word, zou ik er geen probleem van maken hoor. ;)
Veel honden vinden gras gewoon lekker, sommige honden kiezen speciale grassen uit, en het gebeurd ook dat de hond zelf weet wanneer ie behoefte heeft aan iets gras-achtigs.

Je zou eventueel  kunnen proberen of ze het gras laten staan  wanneer je wat rauwe groentemix aan de kvv toe voegd.
Door keetje
#826718
Je bedoelt, gewoon spercibonen of worteltjes rauw in de blender, prutje maken en dan door de kvv?
Maar zoals ik het nu bekijk heeft ze behoefte aan 'groen' als ze kvv eet en niet als ze brok eet. Dan zit er in de brok dus wel genoeg van dat wat ze mist. :([quote="202spots"]
Tenzij de hond er ziek van word, zou ik er geen probleem van maken hoor. ;)
Veel honden vinden gras gewoon lekker, sommige honden kiezen speciale grassen uit, en het gebeurd ook dat de hond zelf weet wanneer ie behoefte heeft aan iets gras-achtigs.

Je zou eventueel  kunnen proberen of ze het gras laten staan  wanneer je wat rauwe groentemix aan de kvv toe voegd.

[/quote]

verkeerd om, ben nog niet zo'n forummens. :o
Door 202Spots
#826725
[quote="keetje"]
Je bedoelt, gewoon spercibonen of worteltjes rauw in de blender, prutje maken en dan door de kvv?
Maar zoals ik het nu bekijk heeft ze behoefte aan 'groen' als ze kvv eet en niet als ze brok eet. Dan zit er in de brok dus wel genoeg van dat wat ze mist. :(
verkeerd om, ben nog niet zo'n forummens. :o
[/quote]

Nah..geen pr#t maken joh... :o
lekker mixje van wortel,stukjes broccoli,paar bladen van struik andijvie,stuk courgette of wat dan ook pureeren en dat door de kvv roeren. :P

en'tgeefnietof'tverkeerdomstaatzolangjemaargeenprutmeerschrijft ;)
Door keetje
#826801
prutje is een gewoon veluws woord hoor, betekend eigenlijk mixje, dus,..... ;)

Ik begrijp het, alles rauw, in de blender en door het voer, ga het proberen, je hoort het resultaat.
Door boskat
#826810
Hier eet de hond ook gras,net zoveel als toen ze nog aan de brok was,speciale graspolletjes zoekt ze uit:-)
Door 202Spots
#826872
[quote="keetje"]
prutje is een gewoon veluws woord hoor, betekend eigenlijk mixje, dus,..... ;)
[/quote]
Op BP betekend het iets anders  :yucky: ;)
Door keetje
#826990
[quote="202spots"]
Op BP betekend het iets anders  :yucky: ;)
[/quote]

Sorry, wist ik (nog) niet! :-[
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#826995
[quote="keetje"]
Je bedoelt, gewoon spercibonen of worteltjes rauw in de blender, prutje maken en dan door de kvv?
[/quote]

Spercibonen eerst even kort koken, rest mag rauw!  ;) :)
Door keetje
#826999
Waarom moeten alleen de spercibonen even gekookt worden, en wat is even? Paar minuutjes?

(ben echt nog een beginnende kvv-muts hoor! :-[)
Gebruikersavatar
Door Dian
#827039
[quote="Tinker"]
Als ze het gewoon lekker vinden,waarom eten ze het dan niet meer als ze op brok staan?Want dat is toch vreemd?
[/quote]

Er zijn genoeg honden die ook op brok gras eten. Rakker heeft het altijd gedaan, dus ook in zijn brokkentijdperk.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#827041
[quote="keetje"]
Waarom moeten alleen de spercibonen even gekookt worden, en wat is even? Paar minuutjes?
[/quote]

Als je spercibonen intikt bij de zoekfunctie wordt er in een aantal topics uitgelegd waarom je ze even (paar minuutjes) moet koken.

Voor meer informatie over groenten kun je het best hier kijken:

http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=47


Ik zou er zelf niet zo'n probleem van maken, dat gras eten. Wordt hier ook gedaan.  ;)

Succes ermee!  :)
Door keetje
#827078
Tja, nu zit ik eigenlijk met iets stoms, nu ik er over nadenk. Keet eet alleen gras als ze kvv eet, dus dan moet er een groente MIXJE ( ;)) door.
Ik kan dus eigenlijk haar gewoon gras laten grazen, dan eet ze haar eigen groentemixje. :D

[quote="Tinker"]
Ja maar de honden van mij en van TS niet en daar ging dus de vraag over. ;) Die van mij eten alleen gras op kvv en niet op brok.....
[/quote]

Ja dat was dus mijn vraag, waarom met brok niet als kvv completer is, het zou dan toch andersom moeten zijn? ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#827152
[quote="keetje"]
Tja, nu zit ik eigenlijk met iets stoms, nu ik er over nadenk. Keet eet alleen gras als ze kvv eet, dus dan moet er een groente MIXJE ( ;)) door.
Ik kan dus eigenlijk haar gewoon gras laten grazen, dan eet ze haar eigen groentemixje. :D

Ja dat was dus mijn vraag, waarom met brok niet als kvv completer is, het zou dan toch andersom moeten zijn? ::)
[/quote]
Gras vervangt niet je groentemix. Want gras verteert niet. Gepureerde groente wel. En de groente is een MIX omdat er dan vanalles in zit. Een soort bevat nooit alle voedingsstoffen, anders zouden we toch gewoon allemaal lekker gras kunnen gaan pureren, dat zou pas lekker goedkoop zijn :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door