Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ankie
#826963
onze pup {nu 7 maanden} krijgt ongeveer 1,5 kilo smuldier het is een duitse herder en weegt ongeveer 34 kilo met welke leeftijd kan je minder gaan voeren en hoeveel mag ik hem dan gaan geven is een kilo smuldier dan genoeg? hij krijgt de complete versie smuldier en hij doet het prima :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#826977
jeetje, weeg je hond al met 7mn 34 kilo?
Ik heb hier een belg pup van 7 mn en die weegt 18 kilo!
Nu weet ik dat dh wel zwaarder zijn-------------
Volgens mij kan je nu wat gaan minderen, ik doe dat nu ook.
Die van mij begon er eigenlijk zelf mee, liet regelmatig wat in zijn bak leggen.
ellen
Door ankie
#827006
ja hij is best zwaar maar niet te dik hij is ook ongeveer 60 cm hoog een flinke jongen
Laatst gewijzigd door ankie op ma 17 sep 2007, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#827031
[quote="ankie"]
oeps krijg de foto niet kleiner :-[
[/quote]

Haal 'm dan even weg, want je trekt het hele forum uit zijn voegen.
Door Deesje
#827055
en zo is t ook moeilijk te zien hoe hij in verhouding is..
ik zelf heb jonge honden liever wat smaller, lekker n beetje 'schraal' dat
kun je namelijk makkelijker bijvoeren als het nodig is dan dat er iets af moet..
zeker als je pp gewend is flink te eten..

als je op 7 maanden op 34kg zit ga je ervanuit dat ie zo'n 50kg volwassen gewicht heeft (volgens de groeicurve)..
nu heb ik geen idee wat precies zijn gewicht zou moeten zijn als ie volwassen is maar als t echt
een fors gebouwde herder is zou het kunnen denk k..
Door ankie
#827499
dank je voor het verwijderen ik ben niet zo goed met foto's en ik wist niet dat ik ze moest verkleinen maar nu nog even over mijn vraag is een kilo smuldier voor een hond van 7 maanden genoeg
Gebruikersavatar
Door Angelique
#827525
[quote="ankie"]
dank je voor het verwijderen ik ben niet zo goed met foto's en ik wist niet dat ik ze moest verkleinen maar nu nog even over mijn vraag is een kilo smuldier voor een hond van 7 maanden genoeg
[/quote]

Als hij goed op gewicht is dan is het genoeg. Als hij te mager dan is het te weinig. Weinig concreets over te zeggen vanaf hier, want hier zie ik de ene met 7 maanden een kilo eten en een ander heeft op die leeftijd aan 700 gram al genoeg.
Door roefus
#827536
Als je hond goed op gewicht zit, niet te dik en niet te mager, dan zou ik het gewoon even aankijken.
Dus 'met je ogen voeren'.
En ik zou beslist niet in één keer van 1,5 kilo naar 1 kilo smuldier gaan.
Roefus is een oudduitse herder en weegt rond de 43 kilo, is absoluut geen gram te dik.
Hoeveel hij precies met 7 maanden woog, weet ik niet.
Hij eet nog steeds een 1400 gram barf, dat is gewoon ook per hond verschillend.

Ook de voeding is verschillend, kan best dat je van smuldier méér moet voeren dan van de 'gemiddelde barf'.
Want ook dat laatste is afhankelijk van WAT voor barf (veel vette vleessoorten of net niet bijvoorbeeld).
Verder is het ook afwankelijk van de activiteit van de hond, zijn/haar persoonlijke stofwisseling.

Met 'n maand of 7 zal de grootste groeispurt erop zitten, dus ik zou het gewoon even aankijken...en zo nodig, langzaam gaan minderen.
Door Bobo
#835795
Bobby is 70cm hoog, weegt 53kg en krijgt maar 700gram kvv, anders wordt hij te dik.
Nu is hij mooi op gewicht, kan zijn ribben voelen maar niet zien. Ik voer hem altijd op het oog.
Hij is trouwens 4.5.
Verder krijgt hij pens tussendoor en sardientjes, eitje en kaas.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door