Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door T.Donker
#826033
Hallo ik wil mijn honden vers vlees gaan geven een bordeauxdog en een fransebull.Maar krijgen nu brokken met af en toe wat rodi erdoor heen,maar wil wel gewoon 2x per dag eten geven.kan ik s'morgens gewoon brokken blijven geven en sávonds dat kvv of is het dan te veel brok plus vlees.Of is het beter van de brok af te stappen.Ik heb haaks barf rund je 2 tot 5% van het lichaamsgewicht mag geven is dat 20gram per kilogewicht de ene hond weegd 48 kilo mag ze dan 960gram hebben of kan ik dit ook door de helft doen dan sóchtends de brokken sávonds de helft van het vlees het bulletje weegd 13kilo dan mag hij 260 gram hebben.Kan iemand mij mischien advies geven hoe ik het het best kan overschakelen.

Alvast bedankt Truus Donker en de doggies
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#826045
brokken aan een ander doneren en lekker volledig kvv gaan geven.
De hoeveelheid die ze per dag mogen geef je gewoon verdeeld over 2 maaltijden, doe ik ook.
mijn honden krijgen 400gr per dag,s'ochtend 100gr en s'avonds 300 gr.
Ik zou niet brokken en vlees geven gewoon lekker alleen kvv.
Ik zou gewoon cold turkey overstappen op kvv, hier ook gedaan en nergens geen last mee gehad en aangezien jouw honden ook al rodi krijgen lijkt mijn inziens geen problemen
groetjes ellen
Door T.Donker
#826052
klopt de hoeveelheid die ik had opgeschreven wat ze mogen krijgen?En wat bedoel je met cold turkey?ja sorry het is allemaal nieuw voor me.Kan ik ook later van die lamsribben geven en andere soorten gaan uitproberen zoals kip/lams zalm varianten.En dit is al comlpeet dus hoef niks bij te voegen ook sochtens niet dan als ze wat minder krijgen.Dus liever geen brok vinden je.Bedankt voor je hulp . ;)Truus
Door Femke
#826078
[quote="T.Donker"]
klopt de hoeveelheid die ik had opgeschreven wat ze mogen krijgen?En wat bedoel je met cold turkey?ja sorry het is allemaal nieuw voor me.Kan ik ook later van die lamsribben geven en andere soorten gaan uitproberen zoals kip/lams zalm varianten.En dit is al comlpeet dus hoef niks bij te voegen ook sochtens niet dan als ze wat minder krijgen.Dus liever geen brok vinden je.Bedankt voor je hulp . ;)Truus
[/quote]

Hoeveelheden is erg moeilijk te zeggen, want iedere hond is gewoon anders. Begin eens met de aangegeven hoeveelheid op de verpakking, en na een tijdje zie je vanzelf wel of het genoeg is, of teveel of te weinig en dan kun je eventueel wat meer of minder gaan voeren.

Later kun je ook wat kluifwerk gaan toevoegen, maar ik vind lamsribben geen botjes voor beginners. Je honden moeten eerst botten leren verteren.
Liever geef je eerst een paar keer wat kipkarkassen (bijvoorbeeld), dat zijn wat zachtere botjes.
Door T.Donker
#826116
OKE BEDANKT VOOR JULLIE HULP IK GA HET ALLEMAAL EENS PROBEREN EN DAT MET DIE BOTTEN KOMT LATER WEL DUS IS WAT ZACHTE BOTTEN

Groetjes truus
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#826589
met cold turkey overzetten bedoelde ik dat je niet hoeft aftebouwen met de brokken, je kan daar gewoon mee stoppen en dan gelijk kvv geven.
En er is hier een mooie pagina hoe te beginnen met botten geven.
Even lezen en dan weet je genoeg
groetjes ellen
Door T.Donker
#828622
Hoi ja het gaat voorlopig nog allemaal goed mijn bordeauxdog is best gevoelig laast had ze last van die kale plekken op de vlanken en van die kleine korstige bultjes op de huid kale plekken zijn weg maar die korstige bultjes zitten er nog een beetje en heeft ook wel eens last van darmen.Ik zins afgelopen vrijdag ermee ben begonnen met haaksbarf ik moet zeggen ze vinden het lekker ze hebben de bak zo leeg,maar omdat zei zo gevoelig is doe ik het wel mengen en krijg ze morgen alleen vlees en de fransebull  hetzelfde heeft verder geen klachten gaat ook prima bij hem. :)

Groetjes T.Donker/Lola/ozzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door