Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K9Jordan
#826032
Vorige week met Jordan bij de DA geweest omdat hij de laatste tijd erg achteruit was gegaan. Niet heel verrassend voor een DH van ruim 13 jaar oud die al niet zo stabiel meer was op de achterhand de laatste 1,5 jaar. Maar desalniettemin een droevige situatie.
De DA gaf aan te denken aan LSI en ik denk meer in de hoek van DM...
Al met al kwam hij met de medicatie in de vorm van een steroide injectie en een maand kuur prednoral (SAID). Volledig bloedonderzoek gedaan (helemaal goed trouwens) en we zijn er ruim een uur geweest om te kijken in welke staat Jordan inmiddels was. De dag na het bezoek aan de DA, zat er toch een verbetering in zijn gestel en hij kwam wat makkelijker overeind en liep weer wat minder te zwalken...
Dit heeft een 1,5 week geduurd en ondanks dat we nog volop in de medicijnen zitten gaat hij toch ineens sinds vannacht heel erg achteruit.
We schrokken eigenlijk heel erg vanochtend toen we naar beneden kwamen, want hij leek ineens wel 10 jaar ouder (Jordan heeft er ondanks zijn leeftijd altijd nog redelijk jong uitgezien, maar nu echt niet). Hij wil niet eten (mondjesmaat als we hem voeren, maar alleen omdat hij dan merkt dat het moet van ons) en zelfs het drinken laat hij staan (hij moet echt knettersdorst hebben van die medicijnen..)
Oh wat is wijsheid? We weten gewoon even niet wat te doen nu?
Hij loopt erg slecht, zowel voor als achter, het slikken lijkt hem ook niet echt goed af te gaan en hij ziet er tamelijk ongelukkig uit vandaag.
We weten ook dat het wel eens een dagje slechter kan gaan en dat hij morgen weer fris en fruitig op zijn eten staat te wachten, maar deze staat laat toch wel wat alarmbellen rinkelen bij me.
Enig idee wat ik nog kan doen om eea te verlichten voor hem?
Ik denk zelf nog steeds dat het DM is en dat deze zich in een rap tempo aan het uitbereiden is....
Foto's laten maken onder narcose op zijn leeftijd lijkt me ook geen ideale optie. Al met al een moeilijke situatie en ik ben erg in dubio (manlief ook), want dit is toch erg zorgwekkend op dit moment.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#826073
Of het nu LSI of DM is, maakt denk ik niet zo heel veel uit. DM begint vaak op jongere leeftijd en gaat niet zo snel. En het kan ook gewoon algehele zwakte zijn. En ik denk dat het sterk afhankelijk is van zijn geestelijke toestand of je uberhaupt wel verder moet. Als hij zelf verder door wil gaan zou mijn eerste idee een chiropracter zijn. Eventueel met acupunctuur erbij.
Door K9Jordan
#826075
Hitam schreef: Of het nu LSI of DM is, maakt denk ik niet zo heel veel uit. DM begint vaak op jongere leeftijd en gaat niet zo snel. En het kan ook gewoon algehele zwakte zijn. En ik denk dat het sterk afhankelijk is van zijn geestelijke toestand of je uberhaupt wel verder moet. Als hij zelf verder door wil gaan zou mijn eerste idee een chiropracter zijn. Eventueel met acupunctuur erbij.
Ja daar zeg je zowat. Tot gisteren kon ik met volle overtuiging zeggen dat hij geestelijk nog heel goed was. Alleen sinds vanochtend weet ik dat niet zo zeker meer. Hij was vannacht erg onrustig en het zou me niks verbazen als iets is gebeurd bij hem van binnen... :-\
Vandaag wil hij in ieder geval niks anders dan liggen en het liefst zo dicht mogelijk bij ons in de buurt. Zijn ogen vallen ook continu dicht, alsof het kaarsje op is....
Door Femke
#826079
K9Jordan schreef: Ja daar zeg je zowat. Tot gisteren kon ik met volle overtuiging zeggen dat hij geestelijk nog heel goed was. Alleen sinds vanochtend weet ik dat niet zo zeker meer. Hij was vannacht erg onrustig en het zou me niks verbazen als iets is gebeurd bij hem van binnen... :-\
Vandaag wil hij in ieder geval niks anders dan liggen en het liefst zo dicht mogelijk bij ons in de buurt. Zijn ogen vallen ook continu dicht, alsof het kaarsje op is....
dat ziet er niet goed uit  :-\ :-\ heel veel sterkte gewenst  :-* :-* :-*
Door K9Jordan
#826177
Nou we zijn er in ieder geval achter waarom hij er zo slecht aan toe was vandaag....
Toen ik terugkwam van de boodschappen, had hij zijn hele elleboog opengelikt en een vette hotspot!!!! :-X
Man wat een joekel en er kwam wondvocht en pus uit, bahbah. Dus maar even naar de weekendarts. Plek kaalgeschoren (totaan de schouder ongeveer, zover liep het al door onder de vacht) schoongemaakt en zalfje en antibiotica....
Meneer heeft inmiddels weer praatjes en uiteraard wil hij de zalf er elke keer weer aflikken.
Dus helaas een kap over zijn hoofd als we er niet bijzijn, want hij moet er echt afblijven!
Het is wel een ontzettende lelijke plek, dus ik hoop maar dat het een beetje snel gaat drogen en genezen :-\

Maar goed hij staat nu wel stijf van de medicijnen en vroeg me af of ik na de antibioticakuur er een probioticatijdje achteraan moet gooien om zijn door de presnison platgelegde immuunsysteem een beetje te helpen?
Vraag me daarnaast ook af of een homeopatisch middel voor de hotspot ook niet een optie zou zijn?
Suggesties?
Door Femke
#826186
K9Jordan schreef: Nou we zijn er in ieder geval achter waarom hij er zo slecht aan toe was vandaag....
Toen ik terugkwam van de boodschappen, had hij zijn hele elleboog opengelikt en een vette hotspot!!!! :-X
Man wat een joekel en er kwam wondvocht en pus uit, bahbah. Dus maar even naar de weekendarts. Plek kaalgeschoren (totaan de schouder ongeveer, zover liep het al door onder de vacht) schoongemaakt en zalfje en antibiotica....
Meneer heeft inmiddels weer praatjes en uiteraard wil hij de zalf er elke keer weer aflikken.
Dus helaas een kap over zijn hoofd als we er niet bijzijn, want hij moet er echt afblijven!
Het is wel een ontzettende lelijke plek, dus ik hoop maar dat het een beetje snel gaat drogen en genezen :-\

Maar goed hij staat nu wel stijf van de medicijnen en vroeg me af of ik na de antibioticakuur er een probioticatijdje achteraan moet gooien om zijn door de presnison platgelegde immuunsysteem een beetje te helpen?
Vraag me daarnaast ook af of een homeopatisch middel voor de hotspot ook niet een optie zou zijn?
Suggesties?

Hotspots slaan helaas snel toe als de weerstand wat minder wordt  :-\ en met de medicatie die jouw hond gehad heeft kan het zeker het geval zijn.
Ze zijn ook erg pijnlijk, vandaar dat Jordan waarschijnlijk helemaal geen pit meer had.

Maar goed.... Ik zou probiotica geven als tegenhanger voor de AB. En Echinecea met cat's claw en plantago om de weerstand een goede impuls te geven. En ik zou Chlorella geven, maar dat is een middel waar ik bij zweer en dat geef ik ook vaak 'zo maar'. Dit is een situatie waarbij ik het juist zou geven, het reinigt en bevat veel vitaminen en mineralen.
Door ~anna~
#826190
Ik heb 2 keer een hotspot meegemaakt met mijn oudste hond en echt het gaat weer over.
Het enige wat ik deed was deppen met calendula oertintuur,wat druppels in water dus niet puur.
Heel veel sterkte en beterschap met je hond.
Door K9Jordan
#826460
Dank voor jullie reacties!
Vraagje: kan ik nu al Probiotica geven? Doet dat niet de werking van de AB te niet?
Ik ga ook zeker achter de chlorella aan, lijkt me een prima middel om jordan weer een beetje schoon te krijgen van binnen! En hij kan wel wat extra's gebruiken!
Voor het schoonmaken van de wond was ik al van plan morgen te gaan shoppen voor calendula, daar heb ik meer goede verhalen over gelezen.
Nou hopen dat het er snel wat beter uit gaat zien hoor want het is echt heel lelijk en er blijft viezigheid en wondvocht uitkomen.... :-\
Door Femke
#826461
K9Jordan schreef: Dank voor jullie reacties!
Vraagje: kan ik nu al Probiotica geven? Doet dat niet de werking van de AB te niet?
Ik ga ook zeker achter de chlorella aan, lijkt me een prima middel om jordan weer een beetje schoon te krijgen van binnen! En hij kan wel wat extra's gebruiken!
Voor het schoonmaken van de wond was ik al van plan morgen te gaan shoppen voor calendula, daar heb ik meer goede verhalen over gelezen.
Nou hopen dat het er snel wat beter uit gaat zien hoor want het is echt heel lelijk en er blijft viezigheid en wondvocht uitkomen.... :-\

ja je kunt nu al beginnen met probiotica, het heeft geen wisselwerking met AB.
Door *Axel*
#826468
Heel veel beterschap voor Jordan  :-*
Die hotspots zien er altijd vreselijk uit maar die gaan echt weg.

Verder wil ik nog even het volgende zeggen: Jordan is al op leeftijd, maar ga zeker nooit te snel beslissingen nemen als ie even een erg slechte dag heeft. Het is altijd een moeilijke situatie en je vraagt je af: waar kan ik HEM een plezier mee doen. Een hond moet niet gaan lijden, maar zoals je ziet, misschien was echt die hotspot de oorzaak van zo`n slechte dag. Het zou dan jammer voor jullie beiden zijn als....
Ik wens jullie in elk geval nog heel veel plezier en een lange tijd samen toe :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door