Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door M.S. Louisa
#825756
Ben helemaal enthousiast aan het worden van dat 'barfen'.

Ik heb sinds vorige maand een hond en vind alleen brokken voeren niets. Ik was al bezig zelf dingen te maken, maar toen ontdenkte ik dat ik niet de enige was die er zo over denkt. Echt geweldig dit forum!!!!!!!

Ik kan makkelijk aan eieren, kuikens en kippen komen.

Als ik Kai een kip geef (zonder veren) zijn kippenbotten dan een probleem?
Welke organen kan ik er beter uithalen, of kan ik um ontveld gewoon voeren met alle ingewanden er nog in?
Door Mevroi Kruim
#825810
Hartstikke goed dat je zo enthousiast bent!

Ik zou eerst ff de beginnersdocumentatie doorlezen, dan weet je gelijk wat kan en wat niet en hoe je het beste kunt beginnen.
Hele kip is best nog wel hard werken, zeker voor een onervaren hond. Daar zou ik niet mee beginnen. Hoe groot/zwaar/oud is je hond? Want daarvan hangt ook af of je bv met kippennekken begint of met iets groters.

Als je hond er eenmaal de slag van te pakken heeft is complete kip heel mooi, al dan niet in stukken, da's een echte prooi. Alleen wel kans dat de veren in het rond stuiven want die eten ze niet op  ;D als ik zoiets te pakken krijg dan pluk ik eerst ff.
Door M.S. Louisa
#825821
Kai is een Aktita Inu reu van 1 jaar oud. Ik denk dat ie rond de 35 kg weegt.

Vanmiddag heb ik voor het eerst kuikens meegenomen. Met de eerste duurde het even voor ie het doorhad, na 5 kuikentjes begon ie het hele huis af te snuffelen voor meer.

Ik ga volgende week denk ik wat kippen halen en haal dan het vel met de veren er af en ga eens kijken of ie er raad mee weet, ben errug benieuwt  :)
Door Mevroi Kruim
#825828
Ik zou niet met een hele kip beginnen, geef hem eerst bv een vleugel en hou die zelf vast zodat hij goed moet kauwen. Anders staat hier binnenkort weer een bericht van 'mijn hond schrokt zo een hele kip naar binnen en nu is hij hartstikke ziek'.
Botten eten en botten goed verteren moeten honden leren en er zitten nou eenmaal wel risico's aan als de hond schrokt en niet gewend is om botten te verteren.
Door M.S. Louisa
#825846
Okido, ik kan die kip idd ook over een paar dagen verdelen.

Ik laat je volgende week wel horen hoe het gegaan is.
Door Tamara*
#825944
Hoi marjolein!

Wat leuk joh dat je zo enthousiast bent. Ik ben zelf ook hartstikke enthousiast, en je hebt natuurlijk op de foto's gezien dat mijn hondjes ook hartstikke blij zijn met deze manier van voeren.
Ikzelf ben begonnen met kippenekken, eendenekken, lamsribbetjes en runderstrot. Ze hadden eigenlijk meteen door wat de bedoeling was en daarna ben ik andere dingen gaan voeren.
Ben benieuwd wat Kai van de kip vind :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door