Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door risma
#82508
Hallo allemaal,

Onze hond van 8 maanden is behoorlijk ziek geweest de afgelopen twee weken, een fikse maagdarminfectie,
het bloed spoot eruit.

We hebben altijd de brokken gegeven waar ze mee is grootgebracht bij de fokker.
Voor deze darminfectie maakte ik al de opmerking bij de DA dat ik niet tevreden was over haar ontlasting, veel vaak, 4 keer achter elkaar poepen en alleen het begin goed en drap en persen er achteraan.
Ook het idioot veel drinken, zelfs uit plassen en sloot had ik mijn vraagtekens bij.
Ondertussen heb ik veel gelezen op jullie site!

Om een lang verhaal kort te maken ze ging op een dieet van rijst en kip, na een dag of vier ging het beter.
Maar toen moesten er weer brokken door de rijst van de DA.....weer diaree.

Weer naar de DA op mijn vraag of het niet beter zou zijn om compleet versvlees langzaam aan de rijst toe te voegen: NEE ze moet op de brokken..ik waarom?
Omdat het beter is voor haar tanden...
Maar ik heb haar nog nooit een brok zien kauwen ???

Maar ze heeft weer diaree?
Gewoon doorzetten en blijven mengen.

Nu ben ik nogal een eigenwijs en met jullie site in mijn achterhoofd naar de winkel en Duck met rijst gaan voeren.........eindelijk een keurige drol ;D

Nu eet ze 3 keer per dag 2 plakken Duck met steeds minder rijst en het gaat heel erg goed ze drinkt nu ook normaal.
Mijn vraag aan jullie is:

Nu ik minder rijst toevoeg veel stikt ze van de honger,
Kan ik rijst blijven toevoegen ?

groetjes van risma
Gebruikersavatar
Door Angelique
#82510
[quote="risma"]
Hallo allemaal,

Onze hond van 8 maanden is behoorlijk ziek geweest de afgelopen twee weken, een fikse maagdarminfectie,
het bloed spoot eruit.

We hebben altijd de brokken gegeven waar ze mee is grootgebracht bij de fokker.
Voor deze darminfectie maakte ik al de opmerking bij de DA dat ik niet tevreden was over haar ontlasting, veel vaak, 4 keer achter elkaar poepen en alleen het begin goed en drap en persen er achteraan.
Ook het idioot veel drinken, zelfs uit plassen en sloot had ik mijn vraagtekens bij.
Ondertussen heb ik veel gelezen op jullie site!

Om een lang verhaal kort te maken ze ging op een dieet van rijst en kip, na een dag of vier ging het beter.
Maar toen moesten er weer brokken door de rijst van de DA.....weer diaree.

Weer naar de DA op mijn vraag of het niet beter zou zijn om compleet versvlees langzaam aan de rijst toe te voegen: NEE ze moet op de brokken..ik waarom?
Omdat het beter is voor haar tanden...
Maar ik heb haar nog nooit een brok zien kauwen ???

Maar ze heeft weer diaree?
Gewoon doorzetten en blijven mengen.

Nu ben ik nogal een eigenwijs en met jullie site in mijn achterhoofd naar de winkel en Duck met rijst gaan voeren.........eindelijk een keurige drol ;D

Nu eet ze 3 keer per dag 2 plakken Duck met steeds minder rijst en het gaat heel erg goed ze drinkt nu ook normaal.
Mijn vraag aan jullie is:

Nu ik minder rijst toevoeg veel stikt ze van de honger,
Kan ik rijst blijven toevoegen ?

groetjes van risma



[/quote]

Dat kan, maar er zit al genoeg graan in duck, dus echt gunstig is het niet. Als ze honger heeft of afvalt zou ik haar gewoon één of 2 plakjes extra geven. Ook kun je haar al 2 keer per dag voeren, dan heeft ze per voerbeurt een voller gevoel. Ze zit in een herstelperiode, dus is het goed mogelijk dat de voedingsbehoefte even wat hoger is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82513
Wat voor hond is het ivm de grote?
dat geeft namelijk ook een indicatie van hoeveel je kan voeren,nu geef je 6 plakken op een dag maar is het een chihuahua of een newfoundlander of alles wat er tussen zit ;)
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 18 apr 2004, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jolly64
#82518
Je kan ook overgaan op energique nr 4
Is voor honden met huid/en darm problemen
Bij mijn hondje heeft het goed geholpen ;)
Ook pas toen ik hier op barfplaats kwam ,want de da wilde speciale brokken ,maar die luste mijn hondje niet
Toen werd ik door iemand doorverwezen naar barfplaats :P
Nu gaat het prima
Ik had een keer rodi uitgeprobeerd ,maar hij kan daar toch niet tegen
Gelijk poepen en diarree
Kan komen door voedselverandering
Gr Jolanda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#82525
Het ligt idd een beetje aan de grootte van de hond hoeveel je haar kunt voeren, maar ik zou ook naar 2 maaltijden op een dag gaan en evt. meer gaan voeren.
Ik vind het wel goed van je dat je eigenwijs bent geweest wat betreft het brokken voeren. :) 1 hond van mij eet na het overzetten op versvlees ook veel meer als voorgeschreven, en nu 1 maand later begin ik de indruk te krijgen dat hij aankomt. Hij poepte ook zo vaak op brokken en net als jij beschrijft, eerste stuk goed daarna flatsen, en nu hele mooie stevige drollen :). Dus het is niet zo erg om je hond meer te moeten voeren als de aanwijzingen van de fabrikant.
Door risma
#82531
[quote="Angelique"]
[quote="risma"]
[/quote]

Dat kan, maar er zit al genoeg graan in duck, dus echt gunstig is het niet. Als ze honger heeft of afvalt zou ik haar gewoon één of 2 plakjes extra geven. Ook kun je haar al 2 keer per dag voeren, dan heeft ze per voerbeurt een voller gevoel. Ze zit in een herstelperiode, dus is het goed mogelijk dat de voedingsbehoefte even wat hoger is.




[/quote]



Hallo Angelique,

Denk dat ik maar naar 2 keer per dag ga en als ze dan nog zo'n honger heeft dan geef ik wat plakken bij.
Ze is er denk ik wel aan toe om weer 2 keer per dag te gaan eten.
En afwachten tot ze weer is aangesterkt, misschien gaat de behoefte wel weer omlaag.

Groetjes en dank je wel voor je reactie :)
Door risma
#82544
[quote="sylvia"]
Wat voor hond is het ivm de grote?
dat geeft namelijk ook een indicatie van hoeveel je kan voeren,nu geef je 6 plakken op een dag maar is het een chihuahua of een newfoundlander of alles wat er tussen zit ;)
[/quote]

Hallo Sylvia,

;D ;D ze zit ertussen...het is een Golden teefje , ondanks haar gewicht van 25 kg is ze tenger van bouw.


Groetjes Risma
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82547
Hoi Risma,
Ik heb begrepen via een pb dat je een tenger golden teefje hebt.
Ik denk dat je dan inderdaad gewoon de maaltijd naar twee keer per dag kan doen of zelfs naar 1 keer per dag
Ik zelf geeft 1 x per dag eten omdat ze anders twee keer niks krijgen,ik denk dat dat met jouw hond ook zo is,2 ons is natuurlijk geen maagvuller voor een golden zeker niet als het ook nog eens zo lekker eten is :D
Maar als ze te mager is door haar ziekte zou ik nu 2 keer per dag doen en gewoon op zicht voeren dus meer als de aangegeven hoeveelheid (die is trouwens maar een richtlijn voeren doe je met je ogen en door betasten van de hond) Als ze te mager is meer geven wordt ze te dik minderen.Als ze op gewicht is en je weet op welke hoeveelheid ze het goed doet kun je beslissen om haar 1x per dag een volle bak te geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82549
[quote="risma"]
[quote="sylvia"]
Wat voor hond is het ivm de grote?
dat geeft namelijk ook een indicatie van hoeveel je kan voeren,nu geef je 6 plakken op een dag maar is het een chihuahua of een newfoundlander of alles wat er tussen zit ;)
[/quote]

Hallo Sylvia,

;D ;D ze zit ertussen...het is een Golden teefje , ondanks haar gewicht van 25 kg is ze tenger van bouw.


Groetjes Risma
[/quote]
ahhh het staat nu hier ook ;D
Door Lizzy
#82550
Hoi Risma, gefeliciteerd met deze normale drol ;D!! En dit is allemaal te danken aan het feit dat jij eigenwijs bent geweest en daarvoor mijn dikke complimenten!
Door risma
#82557
[quote="jolly64"]
Je kan ook overgaan op energique nr 4
Is voor honden met huid/en darm problemen
Bij mijn hondje heeft het goed geholpen ;)
Ook pas toen ik hier op barfplaats kwam ,want de da wilde speciale brokken ,maar die luste mijn hondje niet
Toen werd ik door iemand doorverwezen naar barfplaats :P
Nu gaat het prima
Ik had een keer rodi uitgeprobeerd ,maar hij kan daar toch niet tegen
Gelijk poepen en diarree
Kan komen door voedselverandering
Gr Jolanda
[/quote]


Hallo Jolanda,

Misschien over een poosje dat ik overstap op ander vers voer maar nu durf ik dat nog niet goed.
Als ik nu al ga veranderen en het gaat niet goed ben ik bang dat ik zelf niet meer weet of dit komt door overstappen of een andere reden.

Fijn dat het zo goed gaat met je hondje want het is toch schrikken.

Dank je wel voor je reaktie
en groetjes van Risma
Door risma
#82571
[quote="Nitus"]
Het ligt idd een beetje aan de grootte van de hond hoeveel je haar kunt voeren, maar ik zou ook naar 2 maaltijden op een dag gaan en evt. meer gaan voeren.
Ik vind het wel goed van je dat je eigenwijs bent geweest wat betreft het brokken voeren. :) 1 hond van mij eet na het overzetten op versvlees ook veel meer als voorgeschreven, en nu 1 maand later begin ik de indruk te krijgen dat hij aankomt. Hij poepte ook zo vaak op brokken en net als jij beschrijft, eerste stuk goed daarna flatsen, en nu hele mooie stevige drollen :). Dus het is niet zo erg om je hond meer te moeten voeren als de aanwijzingen van de fabrikant.
[/quote]

Hallo Nitus,

Het was gewoon het gevoel...die reaktie op die brokken
dat kan toch niet goed zijn.
Dronk je hond ook zo idioot veel ?
Waardoor ze moeilijk zindelijk was te krijgen en moest ik haar alleen beetjes water na de maaltijd geven.
Nu hangt er gewoon een bak met water en tot mijn verbazing speelt ze daarmee...een hap en dan op de grond laten druppelen uit je bek ;D

Groetjes risma
Door risma
#82581
[quote="sylvia"]
Hoi Risma,
Ik heb begrepen via een pb dat je een tenger golden teefje hebt.
Ik denk dat je dan inderdaad gewoon de maaltijd naar twee keer per dag kan doen of zelfs naar 1 keer per dag
Ik zelf geeft 1 x per dag eten omdat ze anders twee keer niks krijgen,ik denk dat dat met jouw hond ook zo is,2 ons is natuurlijk geen maagvuller voor een golden zeker niet als het ook nog eens zo lekker eten is :D
Maar als ze te mager is door haar ziekte zou ik nu 2 keer per dag doen en gewoon op zicht voeren dus meer als de aangegeven hoeveelheid (die is trouwens maar een richtlijn voeren doe je met je ogen en door betasten van de hond) Als ze te mager is meer geven wordt ze te dik minderen.Als ze op gewicht is en je weet op welke hoeveelheid ze het goed doet kun je beslissen om haar 1x per dag een volle bak te geven.
[/quote]

Hallo Sylvia,

Ja...het is wel heel erg lekker, heb haar nog nooit zo gek zien doen, blaffen en springen ;D
Ga haar gewoon iets meer geven en hou haar in de gaten of ze niet te dik gaat worden.

Groetjes risma
Door risma
#82594
[quote="Lizzy"]
Hoi Risma, gefeliciteerd met deze normale drol ;D!! En dit is allemaal te danken aan het feit dat jij eigenwijs bent geweest en daarvoor mijn dikke complimenten!
[/quote]

;D ;D niets mooiers dan een mooie drol, sta met mijn neus in het gras o en ah te roepen.
Ben heel erg blij dat ik zoveel heb kunnen lezen op jullie site de afgelopen week .
Dikke complimenten ook voor jullie!
Hoop nog veel te leren want ik wil over een tijdje graag de maaltijden zelf gaan samenstellen...weet ik tenminste zeker wat erin zit.

Groetjes risma
Gebruikersavatar
Door Angelique
#82595
[quote="Lizzy"]
Hoi Risma, gefeliciteerd met deze normale drol ;D!! En dit is allemaal te danken aan het feit dat jij eigenwijs bent geweest en daarvoor mijn dikke complimenten!
[/quote]

Zover zijn ze hier al.....je wordt gefeliciteerd met een mooie drol hahahahahahahhaha, tis weer eens wat anders dan je verjaardag LOL
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door