Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cujo
#825253
Hallo,

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Linda en heb van goede vrienden het advies gekregen mezelf ook maar eens aan te melden bij Barfplaats. Ik heb sinds kort een boomerpup "Chokey". Het is een schattig teefje met één blauw en één donker bruin (bijna zwart) oog. Ik heb nog een hondje "Cujo", dit is een Maltezer reu van bijna 2 jaar. Ook een lieverd. Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van brokken naar vers vlees (bibi). Ook Chokey heb ik meteen hierop gezet. Nu ben ik gisteren bij de dierenarts geweest voor haar laatste inenting en deze mevrouw vertelde mij dat vers vlees voor een pup niet voldoende is, daar het niet voldoende calcium en fosfor zou bevatten. Kan iemand mij vertellen of dit zo is? Ook heb ik een vraag over het steriliseren. Aangezien ik niet van plan ben met Chokey te fokken, wil ik haar met de tijd wel laten helpen. Nu heb ik altijd begrepen dat je dit bij een teef pas mag doen nadat ze de eerste keer loops is geweest. Volgens dezelfde mevrouw hoeft dit niet. Ik mocht haar met een half jaar gewoon laten steriliseren. Heeft iemand advies voor mij?

Groetjes Linda, Cujo en Chokey.
Door Ine
#825315
Bibi is kompleet en dus een volwaardig voer voor je pup!
Gewoon doorgaan hiermee, want ook het calcium en de fosfor zijn in de goede verhoudingen aanwezig.
Sterilisatie weet ik weinig over, daar mag iemand anders op reageren.
Zelf ben ik tegen sterilisatie zonder gegronde of medische reden.
#825325
Ik denk dat de DA denkt dat je alleen maar vlees (dus spiervlees en/of orgaanvlees) voert, dus niet een compleet rauwvoer, dat de juiste calcium-fosforverhouding heeft. Waarschijnlijk is zij onbekend met barf en KVV, maar je kunt dus zeggen dat je een compleet voer geeft (een voer mag grof gezegd wettelijk gezien alleen compleet heten als het dat ook daadwerkelijk is). En verder kun je haar natuurlijk doorverwijzen naar dit forum: er is genoeg interessante informatie te lezen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door