Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#824476
gaat over klein hondje, al eens geopereerd aan stenen. ( dit jaar nog )
plast nu weer bloed, dus waarschijnlijk weer stenen.
is 10 jaar staat op brok...

nu heb ik kvv geadviseerd.

nog iets wat ik ken adviseren?

ze is erg bang want hondje is al 10 en al keer geopereerd tuurlijk dit jaar
Door conleeuw
#824498
ik zou de zuurgraad van de urine meten, en daarop gebasseerd mischien Vit C of cranberry bijgeven indien de urine niet zuur genoeg is....... maar het hangt er een beetje van af welke stenen het zijn :-\ want niet alle stenen zijn als gevolg van té alkalische urine :-\ Er zijn hier mensen met veel ervaring met blaasstenen, ik heb gelukkig nog nooit, maar dan nooit een kat of een hond gehad met blaasstenen, gelukkig maar
Door danielle1980
#824576
ow waardoor kan t dan eventueel nog meer zijn?

ze hebben wel vit c al geprobeerd dus neem aan van wel  :-\
en ze heeft gruis :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 12 sep 2007, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#824984
conleeuw schreef: Er zijn hier mensen met veel ervaring met blaasstenen, ik heb gelukkig nog nooit, maar dan nooit een kat of een hond gehad met blaasstenen, gelukkig maar
dat hoopte ik dus al, maar er komt geen reaktie  :( ??? :(
Door nelb
#825032
Ervaring met een jonge reu met een te hoge ph. Blaasstenen operatief verwijdert.
Heb van alles gedaan: cranberrry, vit c, appelazijn. Eerst kleine heoveelheden. Later flinke hoeveelheden, de ph wou maar niet zakken.
(da: toch maar aan de speciale dieetvoeding, mevrouw, want u ziet het vers doet er geen goed aan)

Toen urical van de da-assistent (!) gehad, dagelijks een scheutje over de kvv en voila: ph zakte eindelijk.

Ik heb me laten vertellen dat urical in 50% van de gevallen helpt en bij 50% niet.

Nog steeds geef ik altijd veel vleesnat aan die hond. De uroloog hield destijds meteen op met zijn praatje over dieetvoer toen ik vers vlees zei. Volgens hem juist goed, aangezien vlees de blaas goed verzuurt.

Ph zit op 6.5, 6 is nog nooit gemeten.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#825370
ik ken het ook alleen maar van mijn kat; gecastreerde kater die enorme problemen kreeg met blaasgruis en als uiteindelijke oplossing is zijn plassertje geamputeerd zodat de uitgang iets breder is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door