Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#824998
Een van mijn honden braakt s'nachts wel eens een worst gras.
Tijdens de wandeling zijn het allebei net koeien. Ze grazen er rustig op los.
Ik probeer dit wel te beperken ,maar als ze niet aan de riem zijn is dat moeilijk. Gras kan op zich geen kwaad,en ik heb gelezen dat het wel bij versvlees voorkomt om het maagzuur te neutraliseren?
Maar net zoals vanmorgen ligt er dan s'morgens wel eens zo'n grasworst naast de drinkbak. Ziet er uit als de vorm van een drol,maar het is gebraakt(smakelijk).Het meeste gras eten ze bij de eerste wandeling. Zit dat er s'nachts dan nog in?Voelen ze zich ziek van dat gras? Ik merk er niks van.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Eef+Stippels
#825018
Die van mij eten ook wel eens gras en heel af en toe ligt er dan sochtends een 'kwakje gras met slijm' op de grond, maar dat is maar heel weinig en gebeurt zelden.

Het gras eten vind ik inderdaad niet zo'n probleem maar als er veel en vaak wordt gebraakt, klinkt me dat niet zo goed. Als hij dat de laatste tijd veel doet, vaker dan voorheen, dan zit er misschien toch iets niet lekker...
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 13 sep 2007, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#825037
Tja,wat is vaak? Ong. 1x per maand gebeurt het.
Zita krijgt eigenlijk nooit vaak risicovolle dingen om te eten.
Ze krijgt altijd KVV. Ze maakt ook geen zieke indruk. Ze krijgt probiotica bij het eten omdat ze vroeger wel eens diarree had. Ze krijgt CB-light omdat ze eigenlijk van alle andere soorten snel aan de prut komt. Dat wijt ik aan de hogere hoeveelheid vet. Ik combineer wel eens half -half dat gaat goed. Ze heeft goede eetlust. Is energiek en vrolijk. Mijn DA zegt dat veel gras eten niet goed is. Voor haar maagdarmkanaal. Een beetje is niet erg.Moet ik er dan nog beter op letten?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door roefus
#825095
Mmm...hier worden ook wel 's wat grassprietjes opgegeten.
Maar eigenlijk maar 'n beetje.
Als het echt hele graspollen zijn, waarvan ze gaan braken, dan lijkt me dat toch niet goed.
Ik zou er zelf inderdaad op letten dat ze dat niet doen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#825145
Tristan braakt soms ook gras. Wanneer hij aan de lijn zit mag hij geen gras eten, maar als de kantjes in de tuin niet netjes bijgewerkt zijn (bijna nooit dus  ::)) graast hij daar gewoon verder.

Het is hier heel verschillend, soms vind ik er niets van terug. Of het komt er aan de achterkant uit (heeft híj last van) of hij spuugt het er 's nachts in z'n bench uit (kan ik weer z'n dekbedje wassen).
Ik heb niet het idee dat hij er ziek van is, misschien ligt het alleen een beetje zwaar op de maag.  ;) :)
Door Kuszco
#825344
Ja precies ,zo is het bij ons ook. Of er komt zo'n lekkere grasdrol uit,die dan zo fijn uit hun kont blijft bungelen. Kun je met blaadjes en doekjes klungelen om het los te krijgen of er komt soms zo'n grasbal uit s'nachts.
Ik let nu in ieder geval op dat de hoeveelheid gras niet al te veel wordt tijdens de wandeling en dan ga ik er vanuit dat het geen kwaad kan.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door