Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Plutinda
#822343
Ik heb vele berichten gelezen over glucosamine, welke merken enz enz. Nou lees ik hier goede verhalen over Corta RX plus. Maar nu heb ik de folder van dit artikel gelezen, maar er staat niet op wat er precies inzit. Ook op de site van de distributeur kan ik er niks over vinden. Weet hier iemand wat er precies inzit? Ik wil het graag weten, voordat ik zo'n fles zou gaan bestellen. Of moet ik maar gewoon aannemen dat het een goed middel is? Hoe zijn andere gebruikers daarvan op het iedee gekomen dat aan hun hond te gaan geven?
Door Lizzy
#822396
Dit zit er in: glucosamine; MSM; chondroitin; Devils Claw (Duivels Klauw) en Yucca. Ik ben er aan gekomen via Cindy. Zij gebruikt het al jaren voor haar hond(en) en het beviel haar zo goed, dat ik het ook ben gaan proberen. Mij bevalt het ook erg goed.
Door Plutinda
#822451
Lizzy schreef: Dit zit er in: glucosamine; MSM; chondroitin; Devils Claw (Duivels Klauw) en Yucca. Ik ben er aan gekomen via Cindy. Zij gebruikt het al jaren voor haar hond(en) en het beviel haar zo goed, dat ik het ook ben gaan proberen. Mij bevalt het ook erg goed.
Dat dat er in zit dat kon ik ook wel lezen. Maar ik bedoel meer hoeveel mg glucosamine, en hoeveel chondoitine per dosis?
Er zijn hier in NL veel producten op de markt met glucosamine en chondoitine. Maar soms kloppen de verhoudingen totaal niet. Dus ik wilde dat eigenlijk graag weten.
Door 202Spots
#822588
Plutinda schreef: Dat dat er in zit dat kon ik ook wel lezen. Maar ik bedoel meer hoeveel mg glucosamine, en hoeveel chondoitine per dosis?
Bedoel je dit product? Canine Corta-RX Plus
Er staat hier dat de active ingredients vergelijkbaar zijn aan  Glucosamine, MSM and Chondroitin...dus dan vind je ook niet de hoeveelheid van de "echte" Glucosamine, MSM and Chondroitin :-\
~~~
CORTA-FLX: The word’s best-selling OTC joint supplement for horses now offer joint supplements for Dogs
It is a unique formulation of water soluble nutrients comparable to active ingredients Glucosamine, MSM and Chondroitin.
Guaranteed Analysis:
Moisture Max  68%
Glycine 1%
Glutamine 0.50%
Proline 0.46%
Glutamic Acid  0.44%
Glucuronic Acid  0.88%
Arginine 0.36%
Aspartic Acid  0.34%
Lysine 0.23%
Threonine 0.14%

http://www.entirelypets.com/cacopl32oz.html
Door Cindy de Wolf
#822591
Lizzy schreef: Dit zit er in: glucosamine; MSM; chondroitin; Devils Claw (Duivels Klauw) en Yucca. Ik ben er aan gekomen via Cindy. Zij gebruikt het al jaren voor haar hond(en) en het beviel haar zo goed, dat ik het ook ben gaan proberen. Mij bevalt het ook erg goed.

En dat wil wat zeggen want Lizzy haar standaards liggen evenals die van mij erg hoog ;)
Door Lizzy
#823078
Plutinda schreef: Dat dat er in zit dat kon ik ook wel lezen. Maar ik bedoel meer hoeveel mg glucosamine, en hoeveel chondoitine per dosis?
Er zijn hier in NL veel producten op de markt met glucosamine en chondoitine. Maar soms kloppen de verhoudingen totaal niet. Dus ik wilde dat eigenlijk graag weten.
Oh. Neem me vooral niet kwalijk dat je dat ook wel kon lezen. Had ik dat ergens uit op moeten maken? Want je bedoelde met je vraag dus waarschijnlijk hoeveel zit er in. En niet wat zit er in?

Enniewees, misschien moet je ze mailen, ik heb het antwoord niet voor je. Dit is hun site: http://www.corta-flx.com/index.html
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 09 sep 2007, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Plutinda
#823159
Lizzy schreef: Oh. Neem me vooral niet kwalijk dat je dat ook wel kon lezen. Had ik dat ergens uit op moeten maken? Want je bedoelde met je vraag dus waarschijnlijk hoeveel zit er in. En niet wat zit er in?

Enniewees, misschien moet je ze mailen, ik heb het antwoord niet voor je. Dit is hun site: http://www.corta-flx.com/index.html
Ja sorry, ik had de vraag verkeerd gesteld.
Door Lizzy
#823176
Plutinda schreef: Ja sorry, ik had de vraag verkeerd gesteld.
Geef niks. Jammer dat ik het goede antwoord op je vraag niet weet. Mocht je antwoord krijgen van Corta flx: wij zouden die info ook graag willen! Of zal ik het hen vragen?
Door 202Spots
#823217
Op deze site staat hetzelfde.... :-\

CORTA-FLX® is the first of its kind featuring the pure, micro-sized, water soluble, isolated nutrients comparable to the active ingredients found in Chondroitin, Glucosamine, MSM and Hyaluronic Acid.
Door Lizzy
#823236
202spots schreef: Op deze site staat hetzelfde.... :-\

CORTA-FLX® is the first of its kind featuring the pure, micro-sized, water soluble, isolated nutrients comparable to the active ingredients found in Chondroitin, Glucosamine, MSM and Hyaluronic Acid.
Ja, dat schiet niet echt op he :-\. Jammer dat het zo vaag op de site staat. Neemt niet weg dat ik toch vind dat Brutus het reuze goed op dit spul doet! Hij loopt echt weer behoorlijk aardig, op het moment en OK, ik geef niet alleen dit Corta-Flx (ik geef ook homeopathische middelen tegen artrose) maar dat kreeg hij hiervoor, in combinatie met andere gluco-preparaten ook.
Door Plutinda
#823710
Lizzy schreef: Geef niks. Jammer dat ik het goede antwoord op je vraag niet weet. Mocht je antwoord krijgen van Corta flx: wij zouden die info ook graag willen! Of zal ik het hen vragen?
Ik weet niet hoe goed jou engels is. Maar de mijne zeer slecht. Dus als jij zou willen mailen, heel graag.

En verder weet ik niet of mijn hond het ergens beter op doet dan een ander middel. Hij krijgt nu glucosamine complex van de groene oss. Maar dat is pas sinds deze maand. Ik heb namelijk net afgelopen maand te horen gekregen dan Barney LPC had en is er 1,5 week terug aan geopereerd. Hij liep eigenlijk nauwelijks mank, en hij loopt op dit moment helemaal niet meer mank. Maar ja, hij mag ook verder nu nog niet lopen, dus ik kan pas over een paar maanden echt zeggen hoe het met hem gaat.
Maar vandaar dat ik dus wel veel probeer te lezen over wat voor een voedingssuplementen er gegeven worden bij atrose, want dat heeft hij ook al.

Bedankt allemaal voor het meezoeken.
Door 202Spots
#824160
http://www.corta-flx.com/index.html
Ze hadden geen email adres dus ik heb opgebeld

En wat er in zit zijn de "isolates" van glucosamine/condroiten.
Op de tekening kan je zien dat de glucosamin en de condroiten veel groter zijn dan de isolates
(er staat corta-flx isolate onder de kleinere afbeeldingen)

Afbeelding
kweet alleen niet precies hoe ik 't moet vertalen..
isolates = afzonderingen van de chemische verbinding?

"obtain in pure form, in chemistry or medicine; "The chemist managed to isolate the compound". 
in Nederlands:afzonderen, isoleren


En er kan geen % verhouding zoals in glucosamine/condroiten worden gegeven omdat het door de "isolates" 'n andere samenstelling is geworden en daarom en niet te vergelijken is.

Waar het volgens mij op neer komt is...
dat de samenstelling met de isolates, dus makkelijker en vlugger word opgenomen dan de "gewone" glucosamine/condroiten...
Ik vind het er in ieder geval ook wel goed uitzien,en denk dat ik 't ook voor Tor gaat kopen.
Door Lizzy
#824413
Oh Dory WAUW! Ik kon ook al geen email vinden dus ik wilde ze vandaag gaan bellen! Wat fijn dat jij dat hebt gedaan! Nou OK, ik denk dat ik het snap. En aangezien Brutus het er echt heel goed op doet (samen met de rest van z'n pillen hoor, want ik kan bijv. niet zijn spondyvetsem druppels weg laten, dan zie je zijn achterhand meteen verslappen bijv.) maar zijn artrose-poot doet het de laatste maanden echt zo goed! Hij heeft sindsdien echt nog maar 2 keer een pijnstiller nodig gehad. Als de fles bijna op is, bestel ik gelijk weer.
Door 202Spots
#824647
Fijn dat Brutus het er goed op doet! :)
Ik geef Tor elke dag 'n gewoon asperientje.....
(op adcies van de DA)
Maar ik heb gisteren ook 'n fles Canine Corta-Flx besteld en ben benieuwd of het voor Tor ook zal helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door