Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Plutinda
#824172
In mijn zoektocht naar iets dat goed is tegen artrose kwam ik dit tegen: Artrose Gelatine Veti-Q
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit zit er in:
3000 mg gelatine hydrolysaat
428 mg glucosamine
270 mg calcium
160 chondroitine
250 magnesium
6 mg ijzer

Mij lijkt het dat er zo veel calcium in zit. Dat is toch niet goed??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#824182
Plutinda schreef: In mijn zoektocht naar iets dat goed is tegen artrose kwam ik dit tegen: Artrose Gelatine Veti-Q
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit zit er in:
3000 mg gelatine hydrolysaat
428 mg glucosamine
270 mg calcium
160 chondroitine
250 magnesium
6 mg ijzer

Mij lijkt het dat er zo veel calcium in zit. Dat is toch niet goed??
Ken het spul niet en om te oordelen of het veel of teveel of weinig is is het handig om te weten per hoeveel gram deze lijst is en hoeveel de hond er per dag van nodig zou hebben.
Door Plutinda
#824190
Angelique schreef: Ken het spul niet en om te oordelen of het veel of teveel of weinig is is het handig om te weten per hoeveel gram deze lijst is en hoeveel de hond er per dag van nodig zou hebben.
Dit is de dosering per maatschepje.
1 maatschepje is voor honden met lichaamsgewicht 5 - 30 kg
2 "                                                                "            30-40 kg
3  "                                                            "                vanaf 40 kg
Door 202Spots
#824653
Lizzy schreef: Ik ken het spul ook niet. Ik zie alleen niet zo wat gelatine hydrolysaat voor zin heeft?
Gelantine(eten) is ook goed om sterkere/hardere nagels te krijgen..
Verder ken ik dit product niet,maar dit staat er over geschreven over Hydrolyzed collagen:
Hydrolyzed collagen, HCP, (also known as purified gelatin and collagen hydrolysate) is collagen that has been enzymatically or chemically processed to make it more digestible and more easily absorbed by the body
**
HCP has been used by European health practitioners for decades as an alternative treatment for arthritis and osteoporosis. German and Czech studies cite the use of 7-10 grams of HCP daily to decrease pain and stiffness associated with arthritis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolyzed ... olysate%29

Ik zit eigenlijk te denken of je dan misschien net zo goed zo'n blad gedroogde gelantine kan weken en aan de hond geven?
Zou denk ik wel 'n stuk goedkoper zijn :-\

btw...de Corta-Flx bevat ook collagen...
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 12 sep 2007, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#825030
Plutinda schreef: In mijn zoektocht naar iets dat goed is tegen artrose kwam ik dit tegen: Artrose Gelatine Veti-Q
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit zit er in:
3000 mg gelatine hydrolysaat
428 mg glucosamine
270 mg calcium
160 chondroitine
250 magnesium
6 mg ijzer

Mij lijkt het dat er zo veel calcium in zit. Dat is toch niet goed??
Qua ingredienten is het een combinatie van primeval gelatinaat (daar zit ook hydrolisaat, calcium magnesium en ijzer in) met daarbij glucosamine/chondroitine.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door