Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#823892
Ik heb mijn pup van 10,5 week vandaag voor het eerst een halve kippenvleugel gegeven, hij was al kippennekken gewend, ik had het sukje vleugel een paar keer doorgeknipt.
Ik dacht dus dan hou ik het wel mee vast dan kauwt ie her zeker op, nou bij was dus zo gulzig dat hij mn vinger mee pakte er er goed hard inbeet (per ongeluk) en schrokte dus in een paar tellen die halve vleugel naar binnen, Kan er niks ergs gebeuren hierdoor? Bv zn darm beschadigen?
Door Mieuw
#823897
Heeft ie wel nog een beetje gekauwd? Anders lijkt mij dat ie het gewoon weer uitk*tst maar dat er verder niets geks gebeurd. Ik neem aan de de vleugel rauw was, dus voor splinters ofzo hoef je dan niet bang te zijn.

Ik zou overigens wel die vinger een beetje in de gaten houden. Was het alleen de schrik, of heeft je hond echt stevig door gebeten? Is je vinger alleen maar klem komen te zitten, of is je hond ook door de huid heen gegaan? Is je tetanus injectie nog up-to-date (je hebt tenslotte wel rauwe kip in je handen, en als je een open wodje hebt, en salmonella...)? En voor 'alleen maar klem' moet je ook een beetje uitkijken, zijn niet je kootjes gekneusd of gebroken?
Door tieneke
#823903
Als je pup al vers gewend is zou ik mij niet teveel zorgen maken,zeker als de vleugel ingeknipt/kleingeknipt was  ;)
Door judith1967
#823917
Deed mijn pupje ook toen ik hem vasthield,zo gulzig schrokken.

Ik heb de kippevleugel(kippenkje ook )gewoon in zijn bak gelegd en zelf laten eten,toen had ie al veel rustiger.
Door Ronja
#823951
Zo, dat is een hongerig beestje  Ronja heeft dat niet zo, en smikkelt uit de hand. In het begin heb ik de vleugeltjes en de nekken met een bijl en hamer bewerkt, zodat de botjes al wat kleiner in haar maag kwamen. (het vel zat dan nog vast)
Maar Ronja is een kalme eter. Over haar haaskarkas doet ze meer dan een kwartier. Als ze uit haar bak eet, bijvoorbeeld KVV dan houd ik soms haar bak vast en eet ze alles rustig op. Ik heb wel heel vaak iets in haar bakje erbij gelegd terwijl ze aan het eten was, zodat ze niet het idee heeft dat ik iets afpak of terugneem. Misschien een ideetje?
Laatst gewijzigd door Ronja op di 11 sep 2007, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ronja
#823952
Ik krijg dit lege scherm niet weg en heb niets te melden.  >:( >:(
Laatst gewijzigd door Ronja op di 11 sep 2007, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#823965
linda1985 schreef: Ik heb mijn pup van 10,5 week vandaag voor het eerst een halve kippenvleugel gegeven, hij was al kippennekken gewend, ik had het sukje vleugel een paar keer doorgeknipt.
Ik dacht dus dan hou ik het wel mee vast dan kauwt ie her zeker op, nou bij was dus zo gulzig dat hij mn vinger mee pakte er er goed hard inbeet (per ongeluk) en schrokte dus in een paar tellen die halve vleugel naar binnen, Kan er niks ergs gebeuren hierdoor? Bv zn darm beschadigen?
Nee, niet druk om maken.
Je hebt de vleugel immers al doorgeknipt?
Gewoon 'n hele vleugel in het scharniergedeelte inknippen en als je bang bent er desnoods nog even een klap met 'n hamer op geven (in een plastic zakje, tegen spetters  :P).

Dan zou ik hem verder ook niet meer vasthouden.
Kan best dat je hondje extra schrokt, omdat hij bang is dat jij het weer afpakt, omdat je niet los laat.

Als je hond vers vlees gewend is, kan zo'n vleugeltje geen kwaad  ;)
Door linda1985
#824358
Hij had mn vinger alleen goed klem verder geen wondje, en ik had de vleugel goed ingeknipt, en het was maar een kein half stukje van een vleugel, hij heeft nergens last van dus meer mijn idee en geschrokken dat ie het snel op schrokte. Bedankt voor de informatie, ik ben weer gerustgesteld. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door