Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandra1
#81987
mijn jack russell tommie heeft af en toe een raar loopje. Hij trekt zijn achterhand onder zijn buik en loopt met een bolle rug. Hij mankt niet. even later is dit over en loopt hij weer gewoon. Het lijkt er niet op dat hij pijn heeft. Weet iemand wat dit kan zijn??

sandra
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82024
Bij een patella luxatie hinkelt de hond (je ziet dit bijvoorbeeld bij heel veel middenslag en toy poedels,daar was het vroeger ik weet niet of het nu nog zo is bijna een raseigen iets geworden,je ziet dan zo'n poedeltje zo'n "leuk"huppeltje maken)
Het krom trekken van de rug impliceert eerder buikpijn of iets wat scheef zit in de rug,ik zou het toch even goed laten nakijken.
Door casangio
#82028
sylvia schreef: Bij een patella luxatie hinkelt de hond (je ziet dit bijvoorbeeld bij heel veel middenslag en toy poedels,daar was het vroeger ik weet niet of het nu nog zo is bijna een raseigen iets geworden,je ziet dan zo'n poedeltje zo'n "leuk"huppeltje maken)
Het krom trekken van de rug impliceert eerder buikpijn of iets wat scheef zit in de rug,ik zou het toch even goed laten nakijken.
Hoi, hoi

Het schijnt dat veel jack russels het nu ook hebben.
Je ziet ze op een achterpootje huppelen af en toe.
Door lekker kort
#82034
Bij krom staan denk ik ook eerder aan buikpijn of elders pijn, bij een rammelende patella zie je ze even het been schudden en weer verder rennen.

Groeten fritz.
Laatst gewijzigd door lekker kort op zo 18 apr 2004, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandra1
#82335
Omdat hij last had van giarda dacht ik ook dat hij buikpijn had, maar omdat het er nu op lijkt dat deze nu eindelijk overwonnen is ben ik bang dat er toch iets anders aan de hand is. Moet volgende week toch weer naar de da en zal hem meteen even laten onderzoeken.

sandra
Door Lizzy
#82336
Dat is misschien toch wel een goed idee, om het na te laten kijken want het klinkt in ieder geval wel alsof hij ergens pijn/last heeft. Hoe is hij verder, qua gedrag (eten, drinken, spelen, etc.)?
Door sandra1
#82360
Lizzy schreef: Dat is misschien toch wel een goed idee, om het na te laten kijken want het klinkt in ieder geval wel alsof hij ergens pijn/last heeft. Hoe is hij verder, qua gedrag (eten, drinken, spelen, etc.)?
Hij eet fantastisch goed eigelijk alles wat je hem voorzet gaat erin. Hij is erg vrolijk en actief, maar dat was hij ook toen hij die flinke giardia infectie had. Dus behalve het gebogen ruggetje merk ik niets aan hem. Ook is nu eindelijk zijn ontlasting goed. Ik ga het volgende week even laten nakijken door de da want dan moet ik ook zijn ontlasting wegbrengen om te laten checken op giardia.

sandra
Laatst gewijzigd door sandra1 op za 17 apr 2004, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#82362
sandra1 schreef:

Hij eet fantastisch goed eigelijk alles wat je hem voorzet gaat erin. Hij is erg vrolijk en actief, maar dat was hij ook toen hij die flinke giardia infectie had. Dus behalve het gebogen ruggetje merk ik niets aan hem. Ook is nu eindelijk zijn ontlasting goed. Ik ga het volgende week even laten nakijken door de da want dan moet ik ook zijn ontlasting wegbrengen om te laten checken op giardia.

sandra
Die gebogen rug.... heeft hij misschien rugpijn? (onze Whoofer staat ook regelmatig met een bolle rug en is rug-patientje...).
Door sandra1
#82371
Hij heeft wel een heel licht karperruggetje, maar dat heeft hij al vanaf 14 weken en volgens mijn da kwam dat omdat hij toen 4 dagen niet wilde eten (eukanuba) daarna ben ik overgegaan op een week vers en toen combi vers/ brok van prince. Hij is eigelijk pas krom gaan lopen nadat hij een hele zware darminfectie had met meteen daarop de besmetting met giardia. :( :( .

sandra
Door Lizzy
#82372
sandra1 schreef: Hij heeft wel een heel licht karperruggetje, maar dat heeft hij al vanaf 14 weken en volgens mijn da kwam dat omdat hij toen 4 dagen niet wilde eten (eukanuba) daarna ben ik overgegaan op een week vers en toen combi vers/ brok van prince. Hij is eigelijk pas krom gaan lopen nadat hij een hele zware darminfectie had met meteen daarop de besmetting met giardia. :( :( .

sandra
OK, dan zal het vast dAAr mee te maken hebbe, met de giardia besmetting... Getver, wat vervelend joh! Geef je hem extra probiotics trouwens?
Ik ben heel benieuwd wat de DA zal zeggen... Laat je het ons nog weten?
Door sandra1
#82379
ja in poedervorm want van vuile pens gaat hij aan de schijterij helaas.
Door Lupa
#82409
dat is geen patella(heb zelf een ex patella patient),
wel had 1 van mijn honden op een dag een karper rug, kon amper lopen, dat was duidelijk buik pijn want 2 dagen later werd ze loops.
Dus ik denk duidelijk aan buik pijn of rug pijn
Door sandra1
#83329
Ik ben net terug van de dierenarts en hij heeft toch buikpijn. ik ahd ontlasting mee dus dit wordt weer onderzocht op giardia. Volgens de da kan hij nog best wel een tijdje last houden van buikpijn ook als de giardi weg is.
Tommie had ook een dingetje in zijn oksel en dat bleek gelukkig zijn chip te zijn die aan de wandel is gegaan.

sandra
Door Lizzy
#83468
sandra1 schreef: Ik ben net terug van de dierenarts en hij heeft toch buikpijn. ik ahd ontlasting mee dus dit wordt weer onderzocht op giardia. Volgens de da kan hij nog best wel een tijdje last houden van buikpijn ook als de giardi weg is.
Tommie had ook een dingetje in zijn oksel en dat bleek gelukkig zijn chip te zijn die aan de wandel is gegaan.

sandra
Hoi Sandra, ben benieuwd! Wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek?
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door