Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Moos
#823614
Beetje aparte topictitel, maar ik wist ook niet hoe ik het anders moest noemen haha.
Moos krijgt nu voor zijn vreemde uitvals/pijnklachten hernia vetsem; onder het mom van, toch maar eens proberen.
Hij vindt het onwijs goor, en normaal beloon ik hem na het geven van medicatie met een koekje. Nu zag ik dat dit een half uur voor of na het eten gegeven moet worden. Betekent dat dat hij ook geen klein fliedertje beloning mag?
Door casangio
#823642
Bij een mens is dat omdat de homeopatische middelen zich goed met  zuiver speeksel moeten mengen. Bij een hond is dat wel moeilijk omdat hij pilletjes niet lang in zijn bek houdt, maar ik probeer het toch altijd aan het eind van zijn lippen, dus tussen de tanden en de lippen te stoppen en goed op te letten dat het er niet uit gegooid wordt, want dat kan ok nog gebeuren. ik probeer me daar toch zoveel mogelijk aan te houden, zo werkt het middel het best.
Door Moos
#823646
Het zijn druppeltjes ;)
Als ik die wekenlang drie keer daags moet geven, zonder dat er een beloning tegenover staat vrees ik dat het in week 2 al zwaar worstelen gaat worden...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#823685
Moos schreef: Beetje aparte topictitel, maar ik wist ook niet hoe ik het anders moest noemen haha.
Moos krijgt nu voor zijn vreemde uitvals/pijnklachten hernia vetsem; onder het mom van, toch maar eens proberen.
Hij vindt het onwijs goor, en normaal beloon ik hem na het geven van medicatie met een koekje. Nu zag ik dat dit een half uur voor of na het eten gegeven moet worden. Betekent dat dat hij ook geen klein fliedertje beloning mag?
Liever niet, maar als je een drama verwacht en het echt niet zonder lukt dan maar een heel klein friemeltje :-\

je kunt de druppels ook wat aanlengen met water, dan smaken ze al een stuk minder goor.
Door Moos
#823701
Angelique schreef: Liever niet, maar als je een drama verwacht en het echt niet zonder lukt dan maar een heel klein friemeltje :-\

je kunt de druppels ook wat aanlengen met water, dan smaken ze al een stuk minder goor.
Nou, hij vindt dat open gefrut van zijn bek en dat dwangmatig erin gieten ook al niet zo'n succes :-\
Hij laat dat allemaal heel goed toe doordat ik hem de link heb leren leggen tussen dwangmatig medicijnen toedienen en daarna een beloning. Als ik die nu weg ga laten dan gaan we toch wel een drama krijgen...Nu is Moos een dwerg, en ik win het altijd wel van hem, maar ik wil die strijd rondom medicijnen juist niet creeren...Niet drie keer op een dag weken lang in ieder geval.

Op een site waar ze hernia vetsem verkopen las ik dat je het op een stukje brood kon doen. Maar dat is nog veel meer dan een mini, mini fliedertje beloningsbrokje toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#823704
Moos schreef: Nou, hij vindt dat open gefrut van zijn bek en dat dwangmatig erin gieten ook al niet zo'n succes :-\
Hij laat dat allemaal heel goed toe doordat ik hem de link heb leren leggen tussen dwangmatig medicijnen toedienen en daarna een beloning. Als ik die nu weg ga laten dan gaan we toch wel een drama krijgen...Nu is Moos een dwerg, en ik win het altijd wel van hem, maar ik wil die strijd rondom medicijnen juist niet creeren...Niet drie keer op een dag weken lang in ieder geval.

Op een site waar ze hernia vetsem verkopen las ik dat je het op een stukje brood kon doen. Maar dat is nog veel meer dan een mini, mini fliedertje beloningsbrokje toch?
Dat is inderdaad meer, maar die zullen ervan uitgaan dat je het nog beter met een stukje brood kan geven dan helemaal niet. Laat ik het zo zeggen. Het meest ideale is op geheel schone slijmvliezen, maar als dat niet lukt dan maar ietsw minder ideaal.
Door Moos
#823708
Angelique schreef: Dat is inderdaad meer, maar die zullen ervan uitgaan dat je het nog beter met een stukje brood kan geven dan helemaal niet. Laat ik het zo zeggen. Het meest ideale is op geheel schone slijmvliezen, maar als dat niet lukt dan maar ietsw minder ideaal.
Oke, nou dan geef ik hem na die druppels 1/4 deel van zo'n heeeeeel klein beloningsbotje. Van die mini-trainers. Zo'n heel brokje zal misschien 1 cm zijn, dus 1/4 deel daarvan is echt een fliedertje fliedertje ;)
Door K&D
#823727
Het is een hopeloos geklei om het in 't bekkie te druppelen. Hier werkt het het beste als ik het opzuig met een klein spuitje vermengd met iets water, en dat in het bekje spuit in de wang.
Door nelb
#823731
Dubhe en Kyrah schreef: Het is een hopeloos geklei om het in 't bekkie te druppelen. Hier werkt het het beste als ik het opzuig met een klein spuitje vermengd met iets water, en dat in het bekje spuit in de wang.
Zo doe ik dat hier ook. Gaat goed.
Door Deesje
#826463
die spuitjes krijg je idd gewoon bij de dierenarts.. en meestal krijg je er wel meer mee.. (of bij je eigen huisarts als je er een goede band mee hebt..)
gewoon zo'n 5 of 10ml spuitje.. gaat idd als n trein..

zo kun je bijv ook tabletjes (cranberry enzo) pletten en aanlengen met water en ingeven zonder al te veel problemen..
Door vagebond
#826743
mijn holistische therapeute geeft altijd het advies om tabletjes of druppels op een stukje brood te geven. dat kleeft nog in de mond. minimaal 20 min. voor of na de maaltijd
Door Yvonne K
#826765
Ja mijn homeopathische da adviseert ook druppels op een klein stukje broodje te geven en pilletjes met een klein beetje voer/kaas/worst ed.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door