Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#823590
Tja ik gebruik Mepal borden of rvs bakken, omdat ik niet met bloed druipende stukken vlees door huis wil lopen. Daarbij moeten ze hiere eerst netjes zitten en wachten totdat ze op mijn teken aan mogen vallen en dat vind ik handiger gaan als ik het niet los stort.

Gaat dat goed die rvs bakken in de vaatwasser, komen ze daar niet erg lelijk uit?
Door Yvonne K
#824144
De oudste eet binnen op een kleine verhoging omdat ze haar evenwicht soms verliest als ze te lang voorover gebogen staat .
De andere twee eten vlees en vloeibare waren binnen uit de bak waarin het ontdooid is en botten en pens buiten in het gras.
Saban eet liggend en gebruikt alleen zijn bek.
Charee eet staande en trekt en slurt en neemt het vaak mee om op een andere plek verder te gaan staan eten.
Door jon
#837999
Lhaki heeft een oude plastic weegschaalbak in gebruik maar soms gebruik ik ook wel eens een ander bakje of een oud bord. Alles gaat in de vaatwasser. bot geef ik meestal uit de hand en dan gaat ie er wel mee aan de haal naar z'n eetkleed ( :) soms) of het balkon ( :D soms) of gewoon midden in de kamer ( >:( vaak). T zijn kleine botten en ze raken de vloer (parket) nauwelijks. Ik ben er altijd bij en maak het nadien even schoon.
Door Minna
#838350
Hier gaan grote dingen naar buiten voor Chic, Hope, Ko en Pinkki, Papu en Pika eten binnen omdat ze dat nogal traag doen, de lamskoppen/ zalmkoppen/ ribben etc komen niet in een bak.
Voor snippers/ groentemix en andere smeerbare zaken hebben ze gewoon rvs bakken die zo af en toe onder de kraan komen, maar het wordt idd altijd goed schoongelikt. Alleen Pika heeft een plastic bakje, zo'n hele kleine!
Door Taro
#841951
Hier gaat alles (voor even) in een RVS bak.
Zodra ik die neerzet haalt meneer het eruit en gooit het op de grond en dan eet hij het pas op.
Botten gooi ik gewoon meteen op de grond neer die raken de bak niet eens.
Door Rozemeijer
#844344
Hangt van het eten af. Als ik KVV geef doe ik dat in zijn plastic voerbak ;) Die wordt dan daarna afgewassen in de vaatwasser.
Grotere stukken vlees, bot en pens eh......leg ik op de grond. Hij trekt ze toch uit zijn bak en gaat er dan pas wat mee doen....en dan liggen ze ook op de grond. Dus tja...kan ik ze er ook alvast neerkwakken!
Soms ziet de vloer er dan na het eten wat eh...anders uit :-\.....en haal ik er een doekje overheen. Dat is wel zo leuk voor de buurtkinderen die nogal eens binnen lopen! Alhoewel.....ook zij vinden het een sport om te ontdekken wat Joey vandaag nu weer krijgt...of gegeten heeft! :)
De eerste keer zalmkop gingen we alleen maar buiten voeren....zo ook de pens......maar inmiddels zijn we wat makkelijker gaan worden.....

En nee...ik heb geen vloerbedekking of kleden! :D

Groetjes van Tanja!
Gebruikersavatar
Door koekje
#846061
ik heb van die aardewerken bakjes van de action voor de katten.

ik haal savonds voor de volgende dag de avond maaltijd uit de vriezer en uit de portiezakjes en doe dit in een bakje. dan stukje huishoudfolie eroverheen tegen het uitdrogen en dan het bakje in de koelkast.
als het savonds etenstijd is, pak ik het bakje uit de koelkast, folie eraf en zet het bakje op sien dr vreetkleedje. ze pakt er dan zelf eerst het vleesbotje uit, en daarna vist ze 1 voor 1 de stukjes spiervlees/orgaan uit en eet die ook op, op het vreetkleedje. na het eten wordt bakje en kleedje grondig afgelikt.
iedere dag een schoon bakje (die gaan met de rest van de afwas mee) en 1x per week gaat het kleedje in de was (ik heb niet vaker dan 1x per week een volle machine).

kuikentjes ontdooi ik per 4 in de koelkast, in een plastic bakje, ook onder een stukje huishoudfolie. sochtends en voor het slapen gaan, pak ik er 1tje uit, en geef deze aan sien. ze pakt het kuikentje dan gelijk aan en legt het op het vreetkleedje waar ze hem dan ook netjes opeet gelijk. na het kuikentje wordt het kleedje weer grondig afgelikt.
Door bandowoman
#851890
Ik loop met 'n bak richting schuur, doe het dan in zijn rvs bak en dan maakt hij zelf wel uit waar hij eet, is het hap slik weg, dan sta ik er nog naast ;) en als het iets langer knaagwerk is, sleept hij het de tuin in! :)
Door Laura2004
#851964
Ik serveer de maaltijd in rvs bakken, op een rubberen matje. Kai aan de ene kant en Ziggy aan de andere kant van het huis. Kai eet heel netjes liggend op zijn matje, maar Ziggy eet altijd graag naast het matje..... :-\
En de bakjes worden iedere dag afgewassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door