Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Skipper
#822401
Mijn hond geef ik Carnibest en afentoe sardientje, vuile pens en runderstrot.
Ze eet erg veel gras en alles wat ze kan vinden, vindt ze lekker  :-[
Ook krijgt ze komkommer, wortel, broccolli, sla e.d maar dat gaf ik altijd in stukjes en niet gepureerd. Nu pureer ik het wel.
Hoewel ze het zo in stukjes wel lekkerder vindt. :D
Ik heb ook de inhoud van de darmen van de koe gegeven :puke: (weet ff niet meer hoe dat heet)   op advies van de DA om te kijken of het gras eten minder zou worden, niet dus.
Fruit krijgt ze ook maar dat pureer ik niet.
Ik ben dus nog aan het uitzoeken wat helpt.
Heeft er iemand nog een tip voor dit vreet probleem?

Zo een heel verhaal voordat de vraag komt. ::)
De groentenmix moet 15 tot 25% zijn van de totale voeding heb ik gelezen.
Nu denk ik, van groente wordt je toch niet dik?
Ze krijgt 400/450 gr CB, 80 gr groentenmix maar..............................
Moet ik dan de hoeveelheid vlees minderen of is de groente extra?  :o

Alvast bedankt,
Karola.
Door Boefke
#822542
Volgens mij bestaat er geen remedie tegen gras eten envolgens mij is het ook heel normaal dat honden gras eten, hoewel niemand de precieze reden ervan lijkt te weten. Andere dingen van de straat eten is een (moeilijke, zo niet onmogelijke ;)) kwestie van trainen.
Als je carnibest voert hoef je geen groentemix erbij te voeren. Carnibest is nl een compleet voer, dus daar zit alles al in. Je kunt wel af en toe wat mix extra geven hoor, voor t lekker, maar het hoeft dus niet. Je kunt ook iets bijvoeren wat niet ook al in carnibest zit, zoals bv vlees van een ander diersoort dan in de carnibest of idd een visje, altijd goed. En een strot is lekker vanwege het lange knagen. Dit alles zal denk ik alleen niet helpen tegen het straatvreten...
Gebruikersavatar
Door pike
#822568
Gras eten is volgens mij ook iets wat alle honden in meer of mindere mate doen. Die van mij doen het ook, ik maak me daar niet druk om.
Als je Carnibest voert hoeft je dus geen groente bij te voeren. Barfers voeren doorgaans 10-15% groente, meer is echt te veel.
En nee, ik denk niet dat je hond van die extra groente die je haar geeft dik is geworden. Als ze te dik is, dan wat minder Carnibest geven lijkt me.
Door Nynke
#823076
Ik geef wel groentemix door de Carnibest, omdat als de hondjes barf eten, is het normaalgesproken iets van ribben, lams of geit. En dat eten ze dan buiten op het terras en niet uit de bak. Dus voer ik de groentemix door de Carnibest, dan eten ze het goed op. Als ze geen groentemix krijgen eet vooral Pezzo veel gras, anders niet.
Door Lizzy
#823083
Skipper schreef: Mijn hond geef ik Carnibest en afentoe sardientje, vuile pens en runderstrot.
Ze eet erg veel gras en alles wat ze kan vinden, vindt ze lekker  :-[
Ook krijgt ze komkommer, wortel, broccolli, sla e.d maar dat gaf ik altijd in stukjes en niet gepureerd. Nu pureer ik het wel.
Hoewel ze het zo in stukjes wel lekkerder vindt. :D
Ik heb ook de inhoud van de darmen van de koe gegeven :puke: (weet ff niet meer hoe dat heet)   op advies van de DA om te kijken of het gras eten minder zou worden, niet dus.
Fruit krijgt ze ook maar dat pureer ik niet.
Ik ben dus nog aan het uitzoeken wat helpt.
Heeft er iemand nog een tip voor dit vreet probleem?
Eet ze zoveel gras dan? En doet ze dit op andere voeding niet? Braakt ze daarna of graast ze alleen?
Zo een heel verhaal voordat de vraag komt. ::)
De groentenmix moet 15 tot 25% zijn van de totale voeding heb ik gelezen.
Ja. Nou, ik vind 25% wel erg veel. Ik zou zeggen dat 10%, maximaal 15% toch wel het matje is. Groente levert vitamines, mineralen, vetzuren, chlorofyl, ruwvezel, etc. en is wel gezond maar hoeft ook niet overdreven te worden.
Nu denk ik, van groente wordt je toch niet dik?
Nee klopt.
Ze krijgt 400/450 gr CB, 80 gr groentenmix maar..............................
Moet ik dan de hoeveelheid vlees minderen of is de groente extra?  :o

Alvast bedankt,
Karola.
Volgens mij zit er in Carnibest een heel klein percentage groente. Je kunt dus best wat extra geven. Maar de kans dat het helpt tegen het gras-eten is niet zo heel erg groot. Tenminste, hier helpt het niet. Ik voer groente ook om andere redenen en ik vind dat gras-eten wat ze doen prima. Overigens zijn ze heel selectief hier. Ze willen persee bepaalde sprieten en andere niet. Doet jouw hond dat ook? Of vreet jouw hond hele graspollen naar binnen? (ik ken 1 Labrador, die vreet echt pollen tegelijk). Ik zou zelf gewoon die 80 gram groente geven en het vlees niet in mindering brengen. Je hoeft Carnibest + groentemix niet te vergelijken met een barfmaaltijd waar vleesbot, vlees, orgaanvlees en groente in bepaalde verhoudingen gegeven worden.
Door Skipper
#823138
Lizzy schreef: Eet ze zoveel gras dan? En doet ze dit op andere voeding niet? Braakt ze daarna of graast ze alleen?
Ja. Nou, ik vind 25% wel erg veel. Ik zou zeggen dat 10%, maximaal 15% toch wel het matje is. Groente levert vitamines, mineralen, vetzuren, chlorofyl, ruwvezel, etc. en is wel gezond maar hoeft ook niet overdreven te worden.
Nee klopt.
Volgens mij zit er in Carnibest een heel klein percentage groente. Je kunt dus best wat extra geven. Maar de kans dat het helpt tegen het gras-eten is niet zo heel erg groot. Tenminste, hier helpt het niet. Ik voer groente ook om andere redenen en ik vind dat gras-eten wat ze doen prima. Overigens zijn ze heel selectief hier. Ze willen persee bepaalde sprieten en andere niet. Doet jouw hond dat ook? Of vreet jouw hond hele graspollen naar binnen? (ik ken 1 Labrador, die vreet echt pollen tegelijk). Ik zou zelf gewoon die 80 gram groente geven en het vlees niet in mindering brengen. Je hoeft Carnibest + groentemix niet te vergelijken met een barfmaaltijd waar vleesbot, vlees, orgaanvlees en groente in bepaalde verhoudingen gegeven worden.
Het is verschillend, de ene keer is het niet veel en dan vind ik het ook niet erg.
De andere keer is het écht veel, Als ze dan tussen de koeien zou staan, valt ze niet op. :D
Ik heb ook geprobeerd om op verschillende tijden te voeren maar dat helpt niet.
Wat me wel opvalt, ze doet het alleen 's morgens.
Ze is wel selectief ja.
Dan ga ik maar door met de groentenmix erbij en zal het vlees niet in mindering brengen.

Bedankt allemaal voor de reactie.
Door Skipper
#823144
pike schreef: Gras eten is volgens mij ook iets wat alle honden in meer of mindere mate doen. Die van mij doen het ook, ik maak me daar niet druk om.
Als je Carnibest voert hoeft je dus geen groente bij te voeren. Barfers voeren doorgaans 10-15% groente, meer is echt te veel.
En nee, ik denk niet dat je hond van die extra groente die je haar geeft dik is geworden. Als ze te dik is, dan wat minder Carnibest geven lijkt me.
Ik bedoelde ook niet dat ze te dik is hoor, want dat is ze niet. ;)
Wilde alleen ff zeker weten of ik het erbij kon geven of dat ik het vlees moest minderen.

Bedankt voor je reactie.
Door Lizzy
#823396
Skipper schreef: Het is verschillend, de ene keer is het niet veel en dan vind ik het ook niet erg.
De andere keer is het écht veel, Als ze dan tussen de koeien zou staan, valt ze niet op. :D
Ik heb ook geprobeerd om op verschillende tijden te voeren maar dat helpt niet.
Wat me wel opvalt, ze doet het alleen 's morgens.
Ze is wel selectief ja.
Dan ga ik maar door met de groentenmix erbij en zal het vlees niet in mindering brengen.

Bedankt allemaal voor de reactie.
En je hebt niet het idee dat ze misselijk is, als ze als een koe staat te grazen? Nou, ben benieuwd of de groentemix gaat helpen! Houd je ons op de hoogte?
Door ~anna~
#823411
Ik heb ook honden die gek op gras zijn maar ze mogen niet overal gras eten b.v. niet in een berm waar verkeer langs komt.Er is mogelijkheid genoeg om gras te eten maar je hoeft niet altijd alles goed te vinden net zo goed dat mijn reu niet overal zijn poot mag heffen om een vlaggetje te zeten.
Dus heb ik een commando voor als iets niet mag b.v. niet doen of genoeg! en dat kan je aanleren,en of de hond aan de lijn is of los dat maakt niet uit.
Ik zocht het ook eerst in de voeding maar dat leverde niks op.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 10 sep 2007, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Skipper
#823505
Lizzy schreef: En je hebt niet het idee dat ze misselijk is, als ze als een koe staat te grazen? Nou, ben benieuwd of de groentemix gaat helpen! Houd je ons op de hoogte?
Dat vind ik moeilijk te beoordelen of ze misselijk is.
Als ik alleen met haar loop doet ze het ook minder.
De ochtendwandeling loop ik altijd samen met iemand en dan doet ze het meer.
Lijkt wel of ze dan aandacht wil trekken of zoiets. :P
Ben bang dat de groentemix niet helpt.
Probeer het nu een paar dagen om haar voor het lopen een halve kiwi te geven.
Ik laat het wel weten hoe dat gaat.
Door Skipper
#823514
balou&crystal schreef: Ik heb ook honden die gek op gras zijn maar ze mogen niet overal gras eten b.v. niet in een berm waar verkeer langs komt.Er is mogelijkheid genoeg om gras te eten maar je hoeft niet altijd alles goed te vinden net zo goed dat mijn reu niet overal zijn poot mag heffen om een vlaggetje te zeten.
Dus heb ik een commando voor als iets niet mag b.v. niet doen of genoeg! en dat kan je aanleren,en of de hond aan de lijn is of los dat maakt niet uit.
Ik zocht het ook eerst in de voeding maar dat leverde niks op.
Ben ik ook druk mee bezig, gaat niet altijd.
Als ik dan zeg "genoeg of niet doen" is het snel nog ff een lekkere hap.
Zo van "wat nou genoeg" écht niet. ;D
Door 202Spots
#823687
Skipper schreef: Als ze dan tussen de koeien zou staan, valt ze niet op. :D
Zou haast gaan denken dat het 'n Dalmatian is!! ;D
Hier 1 die geselecteerd te werk gaat en alleen de lange dunne sprieten eet,en de ander eet ook wel gras,maar trekt  't liefst hele grote happen gras met wortels uit de grond .. :-\
Ik trek het gras trouwens nooit van de hoeveelheid groentes af.
Gebruikersavatar
Door pike
#823862
202spots schreef: Ik trek het gras trouwens nooit van de hoeveelheid groentes af.
Als ik dat zou doen zouden ze nog maar een theelepeltje krijgen  :-X er wordt wat afgegraasd  ::)
Door Skipper
#824475
Ik trek het gras trouwens nooit van de hoeveelheid groentes af.
[quote][/quote]

Dat doe ik natuurlijk ook niet want dan blijft er niets meer over.  ;)
De vraag was: Moet ik de hoeveelheid vlees minderen of is de groentemix extra?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door