Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822494
mijn vriendin heeft een labrador van 2 die een allergie heeft--van dierlijk eiwit?!
Volgen de da dan he.
Heeft bloed laten prikken omdat haar hond zich helemaal gek krabde.
Heeft veel kale plekken in liezen op rug(bij staart) en bij zijn poten.
Ze heeft natuurlijk een giga dure zak brokken gekocht op aanraden van de DA.
Ik probeer haar aan de kvv te krijgen maar heb haar nog niet helemaal overtuigt :-[
Kan iem deze allergie, en wat doen ze eraan?
Ze wil niet aan de prednison maar ik ben bang dat de DA na 5 min. praten haar om heeft.
Wie weet raad?
ellen
Door ~Joke~
#822647
Ik zou adviseren de hond eerst eens twee maanden op de CBeend te zetten. Meestal is er geen sprake van een allergie voor dierlijke eiwitten maar een allergie voor  plantaardige eiwitten [granen]
Door conleeuw
#822662
ik kan hier van alles opschrijven over vers vlees, maar als zij er niet voor open staat, dan heeft het helaas weinig zin, ze zou bijvoorbeeld KVV voeren waarin geen granen (ook geen rijst) zit, liefs van een vleessoort die ze nog niet eerder heeft gehad...... maar nogmaals, dan moet ze er wel wat voor voelen. Over prednison vindt ik de volgende. Soms moet je wat, om een hond met gruwelijke jeuk te laten lopen omdat je niet hou van het idee dat ie op prednison over moet vindt ik niet een juiste insteek. Ja, je wil alles eraan doen om het te voorkomen, maar als het niet anders kan, jeuk kan een gruwelijke iets zijn. En ik zou dan liever mijn hond een korte prednison kuur geven en aan de dieet mogelijkheden werken, dan maanden tobben :-\ maar dat is mijn persoonlijke opinie ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822740
ja dat weet ik wel, maar mijn hond heeft ook een allergie en voordat de DA bij die van mij had bloed geprikt had zij het al over prednison.
En dan zo in de trant van 'het zal wel prednison worden', toen wisten ze nog van niets!
Ik vindt dat ze hier te snel daar naar grijpen, terwijl als je het via een andere weg (homeopathie oid) zoekt het vaak ook op te lossen is.
Mijn oudste hond heeft 2 jaar geleden aan de pred. gezeten en hij ging er bijna aan onder door, nu weet ik geen hond is het zelfde.
Maar met hulp van de homeopaath is hij er helemaal boven op gekomen en verlost van zijn kwaal.
Maar ik zal m'n vriendin toch nog eens op 't hart drukken dat kvv wel eens goede resultaten zou kunnen geven, wie weet...........
groetjes ellen
Door Kuszco
#822785
Ja,KVV prima idee. Een van mijn labs heeft ook een allergie. Is nu ruim een jaar geleden overgestapt op CB eend. Bij mij komt er geen brok meer in. Mijn DA is ook geen voorstander van versvlees maar dat bomt me niet. Ik heb te veel gelezen over brok en ik wil het niet meer.
Lotje heeft ooit 1 keer een kuurtje prednison gehad. Ik kwam er niet om heen. De jeuk was te erg. Dat is nu ruim twee jaar geleden. Je moet bij een DA vaak erg sterk in je schoenen staan. Ik ben soms ook geneigd te denken,hij heeft ervoor gestudeerd,maar helaas voor hem zit ik te vaak op hondenforums(gelukkig voor mijn honden). Helaas moet ik ook zeggen dat als iemand niet gelooft in die versvleestheorien je ze ook niet kunt"ompraten"ik heb het al zo vaak geprobeerd. Maar het is inderdaad zo dat iedereen doet wat hem of haar het beste lijkt voor zijn hond.
Misschien kun je je vriendin nog beinvloeden ,laat haar anders zelf eens achter de pc gaan zitten. Dat werkt toch vaak heel goed om mensen hun mening te laten vormen.
Met mijn Lotje gaat het nu een heel stuk beter. Helaas heeft ze ook een pollenallergie,maar daar kunnen we gelukkig goed mee overweg daar krijgt ze homeopathische middelen voor. Trouwens een allergie komt vaak niet alleen,het is vaak niet alleen het voer,ze zijn vaak voor meerdere dingen overgevoelig. Maar als je al met het voer begint kom je al een heel eind.
Ook al eens aan een vlooienallergie gedacht? Misschien dat er katten in de buurt zijn?Een vlo kan al heel wat problemen veroorzaken.
Succes.
Groetjes Liliane,Zita en |Lotje.
Door Decibels
#822950
vanaalst schreef: mijn vriendin heeft een labrador van 2 die een allergie heeft--van dierlijk eiwit?!
Volgen de da dan he.
Heeft bloed laten prikken omdat haar hond zich helemaal gek krabde.
Heeft veel kale plekken in liezen op rug(bij staart) en bij zijn poten.
Ze heeft natuurlijk een giga dure zak brokken gekocht op aanraden van de DA.
Ik probeer haar aan de kvv te krijgen maar heb haar nog niet helemaal overtuigt :-[
Kan iem deze allergie, en wat doen ze eraan?
Ze wil niet aan de prednison maar ik ben bang dat de DA na 5 min. praten haar om heeft.
Wie weet raad?
ellen
om er iets aan te doen moet je wel weten voor welk dierlijk eiwit de hond allergisch is. Ik had vroeger een hond die voor rund-eiwit allergisch was....kip ging prima. Probleem is echter dat als deze hond op de brokken staat je niet uit kan vinden waar ze wel goed op reageert. de meeste brokken hebben een combinatie van meerdere soorten dierlijke eiwitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door