Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#818198
Ik reageer in navolging van de vorige discussie over het nut en de bijwekringen van het ontstekingsremmende en pijnstillende geneesmiddel RIMADYL.

Ik heb een teefje van vijf jaar, zelf vanaf pup opgevoed.
Enkele dagen geleden heeft ze een verrokken/ontstoken spier in haar rug opgelopen tijdens het spelen. Ze had zichtbaar pijn. Maar verder was ze helemaal in orde, grote eetlust etc.

De dierenarts heeft haar twee dagen geleden onderzocht en een grote injectie met rimadyl gegeven (hij zei dat die voor 24 uur goed was, dus ik denk dat het 100 à 150 mg zal geweest zijn). Sindsdien heeft ze geen last meer van haar rug, maar de bijwerkingen zijn enorm!
Ze braakt voortdurend, ze houdt echt niets binnen. Ze is gewoon heel misselijk, geeft zelfs over als er niets in haar maag zit. En ze plast plotseling in haar slaap!

Ik hoop maar dat het "alleen maar" bijwerkingen zijn en geen nieuwe ziekte.  :-\
#818225
ja,die medicaties,ik heb het er ook niet zo op, als het even kan op een natuurlijke manier oplossen,maar dat gaat niet altijd

als ik jou was zou ik even de da bellen en hem op de hoogte brengen van de bijwerkingen,mischien is ze er zelfs allergisch  voor...en zelf opzoeken op google

veel succes en beterschap
#818504
Bedankt voor jullie advies!

Ik kom juist terug van de dierenarts en inderdaad: bijwerkingen.

Ik vind toch wel dat hij wat voorzichtiger had kunnen omspringen met die dosis rimadyl...
Ik heb net gelezen dat sommige honden er heel slecht op reageren. Wat minder om te beginnen was volgens mij geen slecht idee geweest.

Mijn advies aan de hondenbaasjes die dit lezen:
ik zou bij rugspierpijn geen rimadyl meer geven aan mijn hond, de pijn verdwijnt vanzelf (zoals bij mensen) met de nodige rust. En die rimadyl... de bijwerkingen waren het korte pijnstillende effect toch uiteindelijk niet waard. Mijn hondje voelde zich belabberd...

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie steun!
#818541
dolopmijnhond schreef: Mijn advies aan de hondenbaasjes die dit lezen:
ik zou bij rugspierpijn geen rimadyl meer geven aan mijn hond, de pijn verdwijnt vanzelf (zoals bij mensen) met de nodige rust. En die rimadyl... de bijwerkingen waren het korte pijnstillende effect toch uiteindelijk niet waard. Mijn hondje voelde zich belabberd...

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie steun!
Wat je in het vervolg ook kunt doen bij een verrekte spier (of kneuzing etc) is traumavetsem geven. Dat doe ikzelf in ieder geval. Verder kun je ook salisprin geven bij pijn.
#819201
Over rymadyl ben ik ook niet meer te spreken, lage dosis mischien oke maar anders echt niet meer.
heb een site gevonden waar veel honden er aan overleden zijn....daarna zijn er extra bijwerkingen geplaats op het informatie folder....

geef nooit teveel hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door