Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822491
nu had ik konijnkarkassen besteld(dacht dat dat net zoiets als kipkarkas zou zijn) maar  is met kop en al.
Nu zijn mijn honden nog niet van die verstokte barfers alhoewel ze wel kipkarkas, runderknars en lamsribben eten.
Mijn vraag is, kunnen ze die koppen ook gewoon eten of zal ik het maar voor de zekerheid afhakken?
En wat met die tandjes en oogjes(van 't konijn he ;)) zal ik die er maar uit pulken?
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#822518
Gezien wat ze gewend zijn moet zo'n konijnekop niet echt een probleem zijn. Dus als ik jou was...oogjes sluiten (die van jezelf) en gewoon de hele karkas geven.
Door tessa
#822531
Ze zijn bij mij nu ook bezig met een konijnenkop, toen ik ze gisteren uit de zak haalde moest ik wel heel erg slikken..... :-X :-X (die tandjes, oogjes en dat tongetje, arme Flappie)
Door dorinekok
#822545
gewoon geven. Hier zijn ze er dol op. Willekeurig welk hoofd trouwens. Je raakt er van zelf aan gewend en op een dag is het de gewoonste zaak van de wereld.
Gebruikersavatar
Door pike
#822564
Hier eten ze ze gewoon met oog en tandjes. Laatst zaten er 15 stuks extra ogen bij mijn koppen  ??? ::) die hebben ze ook allemaal lekker opgesmikkeld. Voor Armagnac hak ik ze wel doormidden, hij heeft maar een klein bekkie en krijgt er anders geen grip op.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822580
nou, dan gaan we het een zondag maar proberen.
ogen dicht en gaan met dat konijn!
Geven jullie dat als hele maaltijd of moet er iets aan vooraf geven bv pens?
ellen
Gebruikersavatar
Door pike
#822583
Ik geef het als vleesbot, er gaat spiervlees, orgaan en groente bij. (Ik geef altijd "complete" maaltijden).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#822592
Bij mij eten ze geen gekocht konijn..... ::) ::) ::) ::) :(

Nee.... maar wel half rottend konijn dat ze in het bos vinden..... >:( >:( >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822593
vindt bij nader inziens die tandjes toch een beetje eng :-\
mijn ene hond heeft 3mn geleden een maag bloeding gehad, is dat dan niet te scherp? Of zit ik weer te miepen?
ellen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822595
tja pauline, dat is waar, dat flikken ze hier ook weleens.
zelf 1 keer terwijl de maaien erover liepen :P :P :P.
dat ze daar niet ziek van geworden zijn is me nog een raadsel
Maaien,stel je voor :o :o
ellen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822644
toch nog even een vraagje; zo'n konijn is best wel flink althans voor mijn honden die krijgen per dag 400gr, s'morgens 100gr en s'avonds 300gr.
Dan is zo'n konijn s'avonds toch voldoende?
Of toch beter iets erbij?
ellen
Door dorinekok
#822689
AFhankelijk van hoe je voert lijkt mij dat meer dan voldoende. Ik geef elke dag iets anders. Dus de ene dag orgaan, de andere dag rundvlees de volgende lamskop etc etc. al met al krijgen ze dan in een week precies wat ze nodig hebben. Dus zo'n konijn is voor mij altijd een hele maaltijd. Ik kijk ook niet zo nauw hoor. Als het maar ongeveer zo uit komt. Als ze hier konijn krijgen, doe ik hem door de helft of soms in 3 delen, omdat ik het qua hoeveel het per hond te veel vind. De lever en andere dingen die er nog in zitten verdeel ik dan netjes, zodat iedereen evenveel krijgt.
Die tanden kunnen geen kwaad in de maag hoor. Misschien eten ze ze wel niet eens op.
succes!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#822736
ben benieuwd morgen!
ik geef ze alle 3 gewoon 1 konijn en ik kijk wel hoeveel ze er van op krijgen en eten ze alles op dan krijgen ze de dag erna gewoon wat minder.
T's alleen even wennen he, als je de koelkast opendoet liggen er een paar ogen me aan te kijken :-X!
Mijn ega heeft al gezegd dat hij morgen tijdens het voeren even een straatje om gaat :-\
ellen
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#822749
Het is idd geen prettig gezicht die konijnenkoppen, maar ja de hondjes vinden ze hier ook erg lekker.
Door Golum
#822766
Hier ging de kop krakend naar binnen, er bleef helemaal niets over  :-X
Ik heb er wel wat spiervlees bijgegeven, je kunt ook wat orgaan bijvoegen om de ontlasting niet al te hard te laten worden. Aan mijn konijnkarkassen zat niet zoveel vlees namelijk. Je kunt bijvoorbeeld ook de kop van t lijfje afhalen en dan vandaag de ene helf met wat orgaan of spier (of groente) en morgen de andere helft.
Ik heb van de eerste keer konijn een filmpje gemaakt, toen keek ik door de camera dus voelde het minder eng ofzo om naar te kijken  ;D Ik vond het ongelovelijk interessant om te zien, net national geographic  ;D
Ik heb t filmpje alleen nog niet geplaatst ergens, is best wel horror met uitspattende ogen enzo  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door