Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Scooby
#821203
Hoi allemaal,

Onze Levi (7 jaar, gecastreerde teef) is sinds vier dagen enorm incontinent. Zeker vier of vijf keer per dag laat ze een hele grote plas urine lopen, terwijl ze slaapt. Hier schrikt ze zelf dan weer erg van. Na de nacht liggen er ook zeker twee plassen op haar kussen.
Nu weet ik dat oudere, gecastreerde teven van grotere rassen wel vaker incontinent raken, maar bij Levi is het wel heel plotseling en gelijk ook heel erg.
Is er een natuurlijke manier om deze incontinentie tegen te gaan?
Door evelyn02
#821254
Hoi Karen,
Ik zou eerst de urine eens na laten kijken. Misschien heeft ze wel een blaasontsteking. Het is zo plotseling begonnen...
Door conleeuw
#821343
ik zou ook laten nakijken, als ze blaas ontsteking heb kan het zo zijn dat ze het makkelijker laat lopen.
Door Scooby
#821413
[quote="evelyn02"]
Hoi Karen,
Ik zou eerst de urine eens na laten kijken. Misschien heeft ze wel een blaasontsteking. Het is zo plotseling begonnen...
[/quote]

Dat heb ik gisteren al laten doen. In de urine was niets bijzonders te vinden. Wel was de zuurgraad in haar urine wat verhoogd, maar dat komt waarschijnlijk door de Carnibest, dus is normaal.
Door conleeuw
#821442
mijn oude teef Bess had daar ook last van, voor mijn gevoel was het als ze heel diep lag te slapen, Bess zelf had er geen last van, die lag heerlijk door te slapen, en als ze wakker werd, dan lag ze vrolijk in haar plasje te kwispelen, met alle gevolgen van dien. Ik heb een baby matrasje met een plas-lakentje voor haar liggen, daar sliep ze op, ik had dus meer was, maar omdat Bess er zelf geen probleem mee had, heb ik haar probleem gewoon zo ondervangen. Niet alle dagen plasten ze in bed, ik zorgden voor een late plas rondje, dus vlak voordat ik ging slapen nog even plassen, en verder niets (ja, Bess vaker afspoelen), sterkte ermee, ik hoop dat het net als bij Bess incidenteel slecht is, en dan weer een tijd lang niet ;)
Door Lizzy
#821473
[quote="Scooby"]
Dat heb ik gisteren al laten doen. In de urine was niets bijzonders te vinden. Wel was de zuurgraad in haar urine wat verhoogd, maar dat komt waarschijnlijk door de Carnibest, dus is normaal.
[/quote]

Wat bedoel je met verhoogd? Een verhoogde pH waarde kan nooit veroorzaakt worden door Carnibest. Carnibest zal de pH waarde eerder verlagen. Wat is de pH waarde van de urine? Een hoge pH waarde kan op blaasontsteking en struviet duiden.
Door Borke
#821477
[quote="conleeuw"]
Ik heb een baby matrasje met een plas-lakentje voor haar liggen, daar sliep ze op, ik had dus meer was, maar omdat Bess er zelf geen probleem mee had, heb ik haar probleem gewoon zo ondervangen. [/quote]
Wat is een plaslakentje?
Ik weet dat ze bij Ikea 'plaslakens' vekopen, een hoeslaken bovenzijde soort badstof, onderzijde een soort rubber matje en daar kan je dan een gewoon laken of kleedje overheen leggen. Die had ik op het logeerbed liggen waar onze kater wel eens plastte.
Bedoel je zoiets?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#821490
Drinkt ze ook meer? Het kan ook zijn dat het probleem niet in de blaas zit maar elders.
Door bloemetje
#821564
Ik kan je aanraden het over een dag of wat nogmaals te laten testen. Mijn teefje pieste ook opeens in huis. Bij het testen van de urine op maandag werd alleen een phwaarde van 8 gevonden maar verder geen aanwijzingen voor een ontsteking!
Gisteren ben ik nog eens teruggeweest omdat het maar niet beter werd en toen werd er een grote hoeveelheid bloed en eiwitten in de urine gevonden (dus wel een ontsteking) maar de phwaarde was nu 6 (normaal)!
Door Scooby
#821671
[quote="conleeuw"]
mijn oude teef Bess had daar ook last van, voor mijn gevoel was het als ze heel diep lag te slapen, Bess zelf had er geen last van, die lag heerlijk door te slapen, en als ze wakker werd, dan lag ze vrolijk in haar plasje te kwispelen, met alle gevolgen van dien. Ik heb een baby matrasje met een plas-lakentje voor haar liggen, daar sliep ze op, ik had dus meer was, maar omdat Bess er zelf geen probleem mee had, heb ik haar probleem gewoon zo ondervangen. Niet alle dagen plasten ze in bed, ik zorgden voor een late plas rondje, dus vlak voordat ik ging slapen nog even plassen, en verder niets (ja, Bess vaker afspoelen), sterkte ermee, ik hoop dat het net als bij Bess incidenteel slecht is, en dan weer een tijd lang niet ;)
[/quote]

Dat hoop ik ook. (Gisteren en eergisteren is ze droog gebleven!  :) )
Levi schrikt er dus wel heel erg van als ze wakker wordt en ze merkt dat ze een plas heeft laten lopen. Dan springt ze overeind van haar kussen en loopt er ver van weg. Ondanks dat we er nooit boos om zijn geworden of op een andere manier hebben laten merken dat we dat vervelend zouden vinden. Dat vind ik wel erg sneu eigenlijk...
Door Scooby
#821676
Lizzy schreef: Wat bedoel je met verhoogd? Een verhoogde pH waarde kan nooit veroorzaakt worden door Carnibest. Carnibest zal de pH waarde eerder verlagen. Wat is de pH waarde van de urine? Een hoge pH waarde kan op blaasontsteking en struviet duiden.
Volgens de dierenarts is de zuurgraad bij honden die vers vlees krijgen altijd iets verhoogd. Normaal is 6,5 Levi had 7. Dat was verder niets om zorgen om te maken, volgens de dierenarts. Daar verder geen bijzonderheden te vinden waren (dus geen bloed of kristallen en dergelijke), is er geen sprake van een blaasonsteking of struviet, volgens de dierenarts.
Door Scooby
#821678
Hitam schreef: Drinkt ze ook meer? Het kan ook zijn dat het probleem niet in de blaas zit maar elders.
Ja, ze drinkt ook iets meer, maar nog binnen de 'normale' hoeveelheid (50 ml. per kilogram lichaamsgewicht). Om defecten aan andere organen uit te sluiten, is er ook gelijk bloed afgenomen. Daar krijgen we morgen de uitslag van, als het goed is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#821695
Scooby schreef: Volgens de dierenarts is de zuurgraad bij honden die vers vlees krijgen altijd iets verhoogd. Normaal is 6,5 Levi had 7. Dat was verder niets om zorgen om te maken, volgens de dierenarts. Daar verder geen bijzonderheden te vinden waren (dus geen bloed of kristallen en dergelijke), is er geen sprake van een blaasonsteking of struviet, volgens de dierenarts.
Die mag zijn huiswerk overdoen. Het is omgekeerd, dieren op versvlees hebben een lagere pH, dus zuurdere urine.
Scooby schreef: Ja, ze drinkt ook iets meer, maar nog binnen de 'normale' hoeveelheid (50 ml. per kilogram lichaamsgewicht). Om defecten aan andere organen uit te sluiten, is er ook gelijk bloed afgenomen. Daar krijgen we morgen de uitslag van, als het goed is.
Dat bedoelde ik. Ik wilde even zeker weten of dat ook gedaan was ;)
Door Scooby
#821699
Hitam schreef: Die mag zijn huiswerk overdoen. Het is omgekeerd, dieren op versvlees hebben een lagere pH, dus zuurdere urine.
O.k.. Ik vond het al heel wat dat hij Carnibest kende.  ;)
Door conleeuw
#821942
AstridStraver schreef: Wat is een plaslakentje?
Ik weet dat ze bij Ikea 'plaslakens' vekopen, een hoeslaken bovenzijde soort badstof, onderzijde een soort rubber matje en daar kan je dan een gewoon laken of kleedje overheen leggen. Die had ik op het logeerbed liggen waar onze kater wel eens plastte.
Bedoel je zoiets?
zo iets als wat jij omschrijf, een rubbere laken met een handoekstoffe bovenkant, die je om een matras kan doen om hem te beschermen tegen bedplassen van kinderen/babies..... daarboven deed ik dan haar beddengoed, ging prima, dan komt er geen urine op de schuimrubber van de matras (ze had een baby matras) dus ook geen luchtjes in huis ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door