Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#821559
astrid staat van april op kvv gecomineerd met barf
blijft maar jeuk houden
deze jeuk blijft ook als de anaalklieren pas zijn uitgedrukt
ook bijt ze zich in de poten en de staart
wat kan ik hier aan doen
groetjes van annie laumen
#821561
Oh hou op aub  :-\

Mijn Noah heeft er ook vaak last van. Zijn drolletjes lijken soms wel kanonskogels maar het maakt niks uit. Als hij ergens aan bijt, smeer ik het in met Calendulan emulsie. Hij stopt direct met bijten! Soms komt hij er zelfs om vragen!

Een andere optie is natuurlijk om ze te laten verwijderen. Dat is wel drastisch maar nog altijd beter als je hele leven jeuk vind ik.

Ik neem aan dat je wel zeker weet dat het geen vlooien zijn?
#821587
Ik vind zelf het alsmaar weer leegmaken van de anaalklieren totaal niet bevorderlijk, eerlijk gezegd... :-\. Mijn ervaring is dat als je daar eenmaal mee begint, kun je aan de gang blijven. Weet je trouwens wel zeker dat het de anaalklieren zijn en geen vlooienallergie? Want dat zorgt ook voor jeuk op poten en rug (bij de staart aanzet). Je zou eens een homeopathisch DA kunnen bezoeken trouwens. Die weten vaak wel raad met anaalklier/jeuk problemen.
#821590
annielaumen schreef: haar ontlasting is hard
het zijn ook net kanonkogels zo hard
normaal gesproken is het toch zo als de ontlasting hard dat de anaalklieren zich ook ledigen
heb jij ervaring met operatief verwijderen
groetjes van annie laumen
Nee dat heb ik niet.
Een paar kennissen van een ander forum hebben dat wel laten doen. Die zijn er erg content mee. De problemen zijn natuurlijk over dan.
Voordat je dat doet zou ik zeker een homeopatisch da bezoeken. Als je een operatie kunt voorkomen is dat altijd beter.
Als ze zo'n jeuk hebt dan kun je weinig anders dan ze leegmaken Lizzy.. Is helaas een veel voorkomend probleem bij Cavaliers. Ik probeer het zo min mogelijk te doen maar soms kun je niet anders omdat ze een hele nare ontsteking kunnen krijgen als je het laat zitten.
Dat heeft Noah ook al eens gehad namelijk bij de vorige eigenaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door