Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#819544
Even een vraag; vorige zwangerschap kreeg ze Rodie en Energique nr.1 , maar nu eten ze Energique nr.4 of Carnibest lam en rijst is dat een goede kvv voor drachtige honden?
Of is het toch beter om haar voor de dracht over te zetten naar Energique nr.1 en bv Rodie , helaas Carnibest natuur doet ze het niet goed op. Kan natuurlijk wel Carnibest kip en rijst uitgaan proberen kijken of ze het daar goed op doet zodat we kunnen af wisselen.

En is afwisselen van merken en dier soorten net zo'n goed idee tijdens de dracht als het is in dagelijks leven?
Of is het beter om niet af te wisselen tijdens de dracht.
Door Magic
#819551
Ik las ergens dat drachtige teven koolhydraten nodige hebben
en dat daarom kvv zonder koolhydraten niet goed waren.
Nu is rijst wel een koolhydraat dacht ik...


En afwisselen leek me ook een goed idee
Maar leek me toch verstandig om even hier te vragen .....
Door Minna
#819582
Je moest wel bepaalde dingen verminderen in de laatste weken van de dracht, maar als je hier op het forum een "drachtige teef" invult op de zoekfunctie, kom je een heel eind! ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#819719
[quote="Minna"]
Je moest wel bepaalde dingen verminderen in de laatste weken van de dracht, maar als je hier op het forum een "drachtige teef" invult op de zoekfunctie, kom je een heel eind! ;)
[/quote]

Ze voert kvv, dus de handleiding voor de barfende zwangere teef is hierop niet van toepassing. Zo lastig, om die botjes eruit de gaan pulleken. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#819725
[quote="Magic"]
Even een vraag; vorige zwangerschap kreeg ze Rodie en Energique nr.1 , maar nu eten ze Energique nr.4 of Carnibest lam en rijst is dat een goede kvv voor drachtige honden?
Of is het toch beter om haar voor de dracht over te zetten naar Energique nr.1 en bv Rodie , helaas Carnibest natuur doet ze het niet goed op. Kan natuurlijk wel Carnibest kip en rijst uitgaan proberen kijken of ze het daar goed op doet zodat we kunnen af wisselen.

En is afwisselen van merken en dier soorten net zo'n goed idee tijdens de dracht als het is in dagelijks leven?
Of is het beter om niet af te wisselen tijdens de dracht.

[/quote]

Wat Minna ook als zegt is zwangerschap een hele gezonde ziekte. Geef je normaal meerdere soorten dan is dat tijdens een dracht ook geen probleem.
Wat je voert is een complete maatijd geschikt voor alle honden, dus zou je tijdens de dracht verder ook geen kunst en vliegwerkt uit hoeven halen en alleen maar hoeven te meerderen. Rijst levert koolhydraten en in de meeste kvv's zit rijst en ook soms nog andere granen verwerkt.
De barfende teefjes krijgen vaak wat koolhydraten bij in het laatste stadium van de dracht, maar dat is meestal wat erbij op niks en zijn ook geen grote hoeveelheden. Het komt hier in ieder geval niet boven de 10% uit, dus in principe zou de koolhydraat in de kvv genoeg moeten zijn.
Door Decibels
#821433
Mijn drachtige teven krijgen hun normale portie KVV. Hoofdzakelijk AHV, maar voor de afwisseling geef ik er ook wel andere merken bij. Vanaf een week of 6 krijgen ze wat meer eten en verder op het oog en op je gevoel afgaan..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door