Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Tamara*
#820659
Weekmenu:
4 dagen barf, 3 dagen KVV

4 dagen barf, behoefte per dag 800 gram
47% Rauwe vleesbotten = 1504 (afgerond: 1500 gram)
Bestaat uit kippenek, kippenkarkas, eendenek, geitenrib, lamsrib, haaskop (denk alleen niet dat hij die gaat eten) en runderstrot.

9,5% Groentes = 304 (afgerond: 300 gram)
zie http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 29.15.html

34% Orgaanvlees (pancreas) = 1088 (afgerond: 1100 gram)

9,5% Spiervlees = 304 (afgerond: 300 gram)
Bestaat uit: geitesnippers, paardensnijdsel en lamsnippers.

Hiermee ben ik vandaag begonnen en ga deze maand kijken hoe dat gaat.
Door 202Spots
#821197
[quote="Tamara*"]
Weekmenu:
4 dagen barf, 3 dagen KVV

4 dagen barf, behoefte per dag 800 gram
47% Rauwe vleesbotten = 1504 (afgerond: 1500 gram)
Bestaat uit kippenek, kippenkarkas, eendenek, geitenrib, lamsrib, haaskop (denk alleen niet dat hij die gaat eten) en runderstrot.

9,5% Groentes = 304 (afgerond: 300 gram)
zie http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 29.15.html

34% Orgaanvlees (pancreas) = 1088 (afgerond: 1100 gram)

9,5% Spiervlees = 304 (afgerond: 300 gram)
Bestaat uit: geitesnippers, paardensnijdsel en lamsnippers.

Hiermee ben ik vandaag begonnen en ga deze maand kijken hoe dat gaat.
[/quote]

Is er 'n reden waarom je alleen maar pancreas as orgaanvlees geeft? Geen lever of hart of zo omdat dat al in kvv zit?
En de hoeveelheid pancreas is in verhouding veel meer dan spiervlees?
Of moet het precies andersom zijn soms?
34% Spiervlees
9,5% Orgaanvlees (pancreas)
Door Tamara*
#821204
Nee hij krijgt nu echt 34% Pancreas (hij heeft EPI, zijn alvleesklier doet niet zoveel meer) en er zit een dikke kans in dat dit niet genoeg gaat zijn....
Ik doe er soms een stukje pens of lever doorheen maar geen noembare hoeveelheden omdat er in de Duck Pancreas ook al behoorlijk wat orgaan zit (pens, hart, lever, nieren) en anders bestaat zijn menu alleen maar uit orgaan zowat.
Door Lizzy
#821588
[quote="Tamara*"]
Weekmenu:
4 dagen barf, 3 dagen KVV

4 dagen barf, behoefte per dag 800 gram
47% Rauwe vleesbotten = 1504 (afgerond: 1500 gram)
Bestaat uit kippenek, kippenkarkas, eendenek, geitenrib, lamsrib, haaskop (denk alleen niet dat hij die gaat eten) en runderstrot.

9,5% Groentes = 304 (afgerond: 300 gram)
zie http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 29.15.html

34% Orgaanvlees (pancreas) = 1088 (afgerond: 1100 gram)

9,5% Spiervlees = 304 (afgerond: 300 gram)
Bestaat uit: geitesnippers, paardensnijdsel en lamsnippers.

Hiermee ben ik vandaag begonnen en ga deze maand kijken hoe dat gaat.

[/quote]

Ziet er hartstikke goed uit. Hoe gaat het?
Door Tamara*
#821899
Nog niet echt geweldig :(
Op zich heeft hij niet zoveel ontlasting wat aangeeft dat zijn lichaam het verwerkt maar het is zo dun als water ??? Ook moet hij erg windjes laten en heb ik het idee dat zijn lichaam de afwisseling ene dag duck andere dag barf niet aankan.
Kami krijgt over zijn Duck Pancreas (50% pancreas) ook nog zymoralpoeder dus de dosis enzymen was behoorlijk groot. Het kan zijn dat de 34% pancreas te weinig is.
Ik ben nu pas 2 weken bezig en weet eigenlijk niet tot wanneer ik moet blijven proberen.

Kami heeft nu 2 jaar volledig op duck pancreas gestaan met zymoralpoeder en hoewel de ontlasting niet is hoe het van gezonde honden is (in vergelijking met chika wat gelig, en wat dunner), is het wel altijd stabiel geweest. Alleen als ik eens iets anders gaf was dat te merken. Zijn ontlasting is nu weer heel erg wisselend en dus veelste dun maar van de barf is het wel mooi bruin terwijl het van de duck altijd wat gelig is gebleven.
Door Lizzy
#823085
[quote="Tamara*"]
Nog niet echt geweldig :(
Op zich heeft hij niet zoveel ontlasting wat aangeeft dat zijn lichaam het verwerkt maar het is zo dun als water ??? Ook moet hij erg windjes laten en heb ik het idee dat zijn lichaam de afwisseling ene dag duck andere dag barf niet aankan.
Kami krijgt over zijn Duck Pancreas (50% pancreas) ook nog zymoralpoeder dus de dosis enzymen was behoorlijk groot. Het kan zijn dat de 34% pancreas te weinig is.
Ik ben nu pas 2 weken bezig en weet eigenlijk niet tot wanneer ik moet blijven proberen.

Kami heeft nu 2 jaar volledig op duck pancreas gestaan met zymoralpoeder en hoewel de ontlasting niet is hoe het van gezonde honden is (in vergelijking met chika wat gelig, en wat dunner), is het wel altijd stabiel geweest. Alleen als ik eens iets anders gaf was dat te merken. Zijn ontlasting is nu weer heel erg wisselend en dus veelste dun maar van de barf is het wel mooi bruin terwijl het van de duck altijd wat gelig is gebleven.
[/quote]

Is het een optie om hem eens een paar weekjes alleen op BARF te zetten, met iedere dag wat verse pancreas? En dan gewoon eens te kijken hoe hij het daar op doet? Misschien nog wat probiotica erbij!
Door Tamara*
#823621
[quote="Lizzy"]
Is het een optie om hem eens een paar weekjes alleen op BARF te zetten, met iedere dag wat verse pancreas? En dan gewoon eens te kijken hoe hij het daar op doet? Misschien nog wat probiotica erbij!
[/quote]

Ik heb hem nu de komende dagen (vanaf zondag t/m woensdag) op alleen Barf staan om te kijken hoe dat gaat, kijken of de ontlasting nu wel wat stabieler word maar vannochtend was het weer raak. Ontzettende diarree, het spuit er gewoon uit, is gewoon zielig. Mocht het nou woensdag nog steeds diarree zijn dan lijkt het me verstandiger om toch het percentage pancreas omhoog te gooien.

Waar kan ik probotica krijgen? gewoon bij de DA ofzo? en wat doet dat dan precies?
Door M.S. Louisa
#825741
Kun je hiervoor ook gewoon de humane probiotica voor gebruiken? Die heb ik namelijk gewoon in de kast staan, zou makkelijk zijn als dat zo is.
Volgens mij zitten daar allemaal dingen in die de darmflora 'tot leven' wekken.
Door Tamara*
#828079
Ik denk dat ik het 'probleem' heb gevonden.
Het was gewoon te VET wat hij kreeg.
De geitenrib was te vet en dan kreeg hij nog wat zalmolie over zijn groentes heen. Nu geef ik hem geen geitenrib meer, geen zalmolie en al het andere vet wat ik zie knip ik weg. De ontlasting is nu gewoon stevig alleen nog wat lichter van kleur als de ontlasting van de kvv.
Hij eet alleen nu zijn groentes niet, maar ik had al begrepen dat dat geen ramp is. Daar verzinnen we vast ook wel weer wat op.
Ben in ieder geval blij dat het nu de goede kant opgaat. Krijg vandaag een nieuwe lading pancreas en dan ga ik weer lekker verder proberen :)
Door Lizzy
#828086
[quote="M.S. Louisa"]
Kun je hiervoor ook gewoon de humane probiotica voor gebruiken? Die heb ik namelijk gewoon in de kast staan, zou makkelijk zijn als dat zo is.
Volgens mij zitten daar allemaal dingen in die de darmflora 'tot leven' wekken.

[/quote]

Ja hoor, dat kan prima.
Door Lizzy
#828087
[quote="Tamara*"]
Ik denk dat ik het 'probleem' heb gevonden.
Het was gewoon te VET wat hij kreeg.
De geitenrib was te vet en dan kreeg hij nog wat zalmolie over zijn groentes heen. Nu geef ik hem geen geitenrib meer, geen zalmolie en al het andere vet wat ik zie knip ik weg. De ontlasting is nu gewoon stevig alleen nog wat lichter van kleur als de ontlasting van de kvv.
Hij eet alleen nu zijn groentes niet, maar ik had al begrepen dat dat geen ramp is. Daar verzinnen we vast ook wel weer wat op.
Ben in ieder geval blij dat het nu de goede kant opgaat. Krijg vandaag een nieuwe lading pancreas en dan ga ik weer lekker verder proberen :)

[/quote]

Geitenrib is inderdaad vaak erg vet. Hertenribben zijn minder vet trouwens. Mocht je daar aan kunnen komen... Mijn Brutus wordt overigens ook niet goed van visolie. Dus dat geef ik niet meer. Typisch genoeg kan hij wel tegen vette vis uit blik en tegen zalmkop. Je kunt de groente eens proberen lekker te maken met een blikje afgespoelde sardientjes of makreel of zalm.
Door Tamara*
#828152
[quote="Lizzy"]
Geitenrib is inderdaad vaak erg vet. Hertenribben zijn minder vet trouwens. Mocht je daar aan kunnen komen... Mijn Brutus wordt overigens ook niet goed van visolie. Dus dat geef ik niet meer. Typisch genoeg kan hij wel tegen vette vis uit blik en tegen zalmkop. Je kunt de groente eens proberen lekker te maken met een blikje afgespoelde sardientjes of makreel of zalm.
[/quote]

Sardientjes had ik laatst, maar toen had ik het vocht er ook bij gegeven, stom dus want dat is te vet. Heb nu tonijn in water (in blik) meegenomen om dat er doorheen te mengen, kijken of dat wel gaat.
Die andere dingen die jij noemt ga ik ook proberen en dan eerst inderdaad goed schoonspoelen.
Ik zal mijn ogen open houden voor de hertenribben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door