Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#819469
mijn hondje gala heeft minimini stipjes fel oranje boven haar oogje neusje en op haar oorschelpje in een plooitje en bij haar plassertje en bij de pootjes.de dierenarts heeft het nog nooit gezien ! eerst een kuurtje en 2 injecties (zonder resultaat) en nu moet ik haar 3 keer wassen met 3 dagen ertussen met
imaverol. heb ik nu 2 keer gedaan maar zie nog geen verbetering. ze komt uit spanje ,is negatief leishmania getest , en ik denk ook niet dat het dat is omdat ze juist superfit is en het ook niet bij de omschrijvingen past . dit is zo herkenbaar door de gekke kleur dan stond dat er wel bij dacht iken de dierenarts ook. die testen zijn ook niet 100% zeker, lees ik op internet :-\ik dacht meer aan idd een schimmel ofzo het is niet besmettelijk want ze slaapt altijd in mijn armen . het is een kruising yorkje.hopelijk heeft iemand een idee wat het is en wat ik kan doen?? het is natuurlijk extra lastig omdat ze dat middel gelijk van haar neusje likt en met dat neusje ( eigenlijk zit het er net boven ) en daarmee vermoed ik dus zichzelf op andere plaatsen besmet met wassen.groetjes pip
#819472
je hebt niet toevallig kids die met een oranje stift in de weer zijn geweest?

Ik zou niet weten wat het is.
succes in ieder geval en misschien leuk als je je even voorstelt in de daarvoor bestemde rubriek . ;)
#819479
ik heb nu net ontdekt hoe ik terug kan praten,  het is ook oorrandje en niet het oorschelpje, het zijn een soort korstjesm maar niet echt het is net of die stipjes van onder de huid vandaan komen en dan er op gaan "wonen"asl een eilandje van stipjes
#819493
Is 't zoiets???

Afbeelding

Zijn mijten...

hoe is je engels?

MITES 
The only mites large enough to be readily seen are harvest mites of the genus Trombicula,
which appear as little orange specks in some localities.  These cause irritation and inflammation around the feet of dogs that spend a lot of time on farmers’ fields in summer.  Medicated baths are needed. 
Other mites are too small to see without magnification.
#819507
het zou zomaar kunnen , ze houd namelijk niet zo van zwemmen behalve in lang nat gras en riet enzo!! te grappig wel!jihoeeeeeeee gaat het dan , dus wie weet!!ik zal eens googlen op dat engelse woord:)trouwens wat raar is dit bericht kan ik alleen lezen asl ik naar beantwoorden ga hoe kan dat eigenlijk??groetjes pip en thanx
#819519
pipp! schreef: het zou zomaar kunnen , ze houd namelijk niet zo van zwemmen behalve in lang nat gras en riet enzo!! te grappig wel!jihoeeeeeeee gaat het dan , dus wie weet!!ik zal eens googlen op dat engelse woord:)trouwens wat raar is dit bericht kan ik alleen lezen asl ik naar beantwoorden ga hoe kan dat eigenlijk??groetjes pip en thanx
Bad geven is anders dan zwemmen.
En je hebt al 'n speciale shampo van de DA gehad.
Vreemd dat je DA nooit geen mijt heeft gezien,maar ga ik ieder geval door om je hondje om de paar dagen te wassen.
#820095
mijn hondje heeft vandaag idd een injectie gehad tegen de mijt. het is alleen nog niet zeker omdat hij geen schraapseltje heeft gedaan. over 10 dagen de 2de injectie en dan moet het weg zijn anders 10 dagen later weer 1 . hopelijk is het dan dus over . heel erg bedankt , als het over is dan laat ik wel even weten!!
#820162
pipp! schreef: mijn hondje heeft vandaag idd een injectie gehad tegen de mijt. het is alleen nog niet zeker omdat hij geen schraapseltje heeft gedaan. over 10 dagen de 2de injectie en dan moet het weg zijn anders 10 dagen later weer 1 . hopelijk is het dan dus over . heel erg bedankt , als het over is dan laat ik wel even weten!!
Typisch dat er geen schraapsel is genomen.
Verdient wel makkelijk zo voor je da! :-\
#820783
pipp! schreef: het is wel een hele lieve dierenarts , ik hoef eignelijk nooit consult te betalen en soms zelfs nix!en dat heb ik nog niet eerder meegemaakt! dus dat is lief!!
Dat neemt niet weg, dat ik het erg vreemd vind, dat hij rommel in de hond spuit, zonder te weten, of dat echt nodig is.
Ik heb ook een lieve dierenarts, maar er gebeurt niets, zonder dat daar een gegronde reden voor is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door