Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door LaSkyler
#820667
Even een (misschien rare :D) vraag. Kan ontdooide zalm heel erg stinken? Of hoort het de normale zalm-geur te hebben? Ik heb vorige week van iemand een rolletje Haaks-barf zalm gehad en dat rook na ontdooien gewoon heel erg sterk naar vis. Nu heb ik een doos (2 kilo) gehaald bij de "dealer" en heb vandaag 1 rol ontdooid. Ik ging werkelijk bijna over m'n nek  :puke: Ik rook als ondertoon wel vis maar die geur werd zwaar overstemd door een andere nare geur.... ik durf het hem niet te geven en heb het net weg gegooid. Enig idee of het waarschijnlijk bedorven is geweest?

Groetjes van Lonie.
Door Prince01
#820671
ik geef chico ook wel eens een zalmkop, maar dat stink niet erg je ruik gewoon een visgeur , dat lijk mij normaal maar als het echt verdorven ruik, zal ik het ook niet geven
Gebruikersavatar
Door Angelique
#820676
Zalm en andere vis hoort gewoon naar vis te ruiken. Iedere andere mottige geur is niet goed te noemen en zeker bij vis geef ik je groot gelijk dat je het niet gegeven hebt.
Had je die rol niet beter morgen weer terug bij de dealer kunnen aanbieden?
Door LaSkyler
#820682
Ik ga er morgen nog 1 ontdooien, ben benieuwd of die dan ook zo stinkt. Als dat zo is neem ik hem mee denk ik...
Door tieneke
#820767
[quote="Angelique"]
Zalm en andere vis hoort gewoon naar vis te ruiken. Iedere andere mottige geur is niet goed te noemen en zeker bij vis geef ik je groot gelijk dat je het niet gegeven hebt.
Had je die rol niet beter morgen weer terug bij de dealer kunnen aanbieden?
[/quote]
Hoppa...wat zal ie strekken zeg met dat verse barfhappie  :-X
Door LaSkyler
#821070
Hoe zit het eigenlijk met het bot van de zalm? Is dat kraakbeen? Vroeg me namelijk af of het malen van een hele vis geen gevaarlijk scherpe botjes oplevert. Bas kauw namelijk niet op zijn kvv maaltjes, het is hap-slik-weg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#821169
[quote="LaSkyler"]
Hoe zit het eigenlijk met het bot van de zalm? Is dat kraakbeen? Vroeg me namelijk af of het malen van een hele vis geen gevaarlijk scherpe botjes oplevert. Bas kauw namelijk niet op zijn kvv maaltjes, het is hap-slik-weg.
[/quote]

De graat van zalm kan behoorlijk hard zijn en zou in stukjes wel scherpe dingetjes op kunnen leveren. Naar wat ik hier verder over deze variant gelezen heb schijnt de zalm erg fijn gemalen te zijn, dus als het goed is zou je geen scherpe stukken moeten tegenkomen.
Door Boefies
#1051421
Het is nu een jaar later en inmiddels een andere eigenaar.....

Het is de kwaliteit van HB Zalm op dit moment? Ik wil het gaan geven voor de afwisseling. Maar aangezien ik niet tegen vislucht kan, vraag ik me af hoe erg het stinkt.... :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1051939
[quote="Jet en Babs"]
Het is nu een jaar later en inmiddels een andere eigenaar.....

Het is de kwaliteit van HB Zalm op dit moment? Ik wil het gaan geven voor de afwisseling. Maar aangezien ik niet tegen vislucht kan, vraag ik me af hoe erg het stinkt.... :-\
[/quote]

UIteraard ken ik het niet, maar als het gemalen vis is dan kom je toch echt niet onder vislucht uit.  Maar, krijg je vlekken van vislucht ofzo?
Door *wendy*
#1051942
Ik vind bijna alle varianten van de HB stinken  :-X
Daarbij moet je echt uitkijken dat je niet compleet onder gespetterd word als je een mes erin zet  ::)

Maar af en toe haal ik wat rollen want de honden vinden sommige varianten wel lekker.
Ruby is dus verzot op de zalm  :-X
Gandor vind de geit wel lekker.
Door Wendy (boxer gek)
#1052013
Hier heeft ze ook een paar keer de hb (oa de zalm en rond) gehad. Ze eet het wel maar niet super als bv met cb etc.
Er zat idd  vrij veel vocht in.....
De eerste keer dat ik de hb zalm in de bak gooide lag er iemand naar me te kijken met één oog :D (lees het oog van de zalm)
Door Boefies
#1052038
[quote="Wendy (boxer gek)"]

De eerste keer dat ik de hb zalm in de bak gooide lag er iemand naar me te kijken met één oog :D (lees het oog van de zalm)
[/quote]

Okey...ik ben overtuigd.....er komt dus geen HB Zalm in huis  :-X :yucky:
Door Boefies
#1052040
[quote="Angelique"]
UIteraard ken ik het niet, maar als het gemalen vis is dan kom je toch echt niet onder vislucht uit.  Maar, krijg je vlekken van vislucht ofzo?
[/quote]

Ik eet zelf geen vis. Van de lucht alleen al, ook al is het vers en ik "stel me niet aan", wordt ik al misselijk. Je zal me ook nooit langs een viskraam zien lopen, ik loop om. En als er in een restaurant naast mij vis wordt gegeten is mijn eetlust ook weg....
Maar ik dacht als de lucht "meevalt" in jullie ogen dan kon ik het mischein wel vliegensvlug in hun bakje doen en weglopen. Maar ik ben bang dat het niks wordt.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door