Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tamara*
#820466
Wat vinden jullie honden nou lekkere groentes?

Ik ga vandaag een nieuwe groentemix maken en hoop wat ideetjes op de doen :)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#820473
ik ga morgen een mix maken van bietjes,pronkbonen,sperciebonen,andijvie ,sla, worteltjes courgette
behalve de wortels en courgette allemaal uit de eigen volkstuin :)
Door Tamara*
#820476
marga1953 schreef: ik ga morgen een mix maken van bietjes,pronkbonen,sperciebonen,andijvie ,sla, worteltjes courgette
behalve de wortels en courgette allemaal uit de eigen volkstuin :)
Das leuk! Dan weet je ook zeker dat het onbespoten is enzo.
Door 202Spots
#820480
Tamara* schreef: Ja dat lijstje heb ik al geopend staan. maar ben wel benieuwd naar de ervaringen.
of mensen zeggen DAT moet je echt proberen! ;)
De meeste honden eten de groentes die ik had genoemd,
wanneer je met TEveel vreemde smaken gaat beginnen dan lusten ze het niet...b.v paprika,radijs,gember enz hebben ;n scherpere smaak.
Dus beter om met makkelijke groentes te laten wennen. ;)
Door Mevroi Kruim
#820485
Hier houden ze niet van andijvie. Spinazie gaat goed, wortels, pompoen, boontjes vinden ze goed te knagen. En bloemkool, dat zit in bijna elke mix.
Door Tamara*
#820501
202spots schreef: De meeste honden eten de groentes die ik had genoemd,
wanneer je met TEveel vreemde smaken gaat beginnen dan lusten ze het niet...b.v paprika,radijs,gember enz hebben ;n scherpere smaak.
Dus beter om met makkelijke groentes te laten wennen. ;)
Oke ;)

Ik heb nu gehaald:

Courgette
Komkommer
Broccoli
Wortel+loof
Chinese kool
Paksoi
Andijvie
Gember
Sla melange
Witlof
Knoflook

Ik heb wel de gember meegenomen omdat ik dat graag wil proberen. Moet je dat trouwens nog schillen ofzo?
Door Happy Tail
#820539
ik maak hier bijna dagelijks een verse groentenmix met wat er dan toevallig allemaal in de koelkast ligt. bijna allemaal biologische groenten dat wel en ik weet dat met rode bietjes erdoor het extra lekker is. Eigenlijk geef ik haar alles; hoewel koolsoorten om bekende reden (neusdichtknijpsmiley) zeer beperkt.  En uiteraard geen looksoorten.
Verder moet ik door de groenten altijd even iets van blikvis doen dan gaat het er goed in en wordt de bak vakkundig nagelikt
Door ~anna~
#820550
Ik geloof niet in groentemix omdat ik het zonde vindt om groente in te vriezen de honden krijgen al genoeg uit de vriezer.
Ze krijgen gewoon gekookte/geblanceerde en rauwe groente als het verhit is 100 gram per hond en is het rauw dan minder.
Nitraatrijke groente geef ik zo min mogelijk,alleen 1 keer per week bladgroente(weinig) bv.veldsla,waterkers,andijvie.
Favoriet zijn:broccolie,wortel en sperciebonen en komkommer en soms kiemen.
Het liefste groente van het seizoen.
Knoflook krijgen ze geregeld zo door het voer.
Ik heb groente uit de eigen tuin van Biologische Dynamisch zaaigoed.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 04 sep 2007, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#820690
Als ik ze hier een worteltje voorhoud dan lusten ze dat niet, ook niet een stukje komkommer, courgette, blaadje kool of blaadje sla, stukje broccoli, niets niets niets. Maar ze eten wel dagelijks hun gepureerde groentemix met worteltjes spercieboontjes courgette andijvie broccoli komkommer tauge alfafa waterkers spinazie rode sla bataat turkse sla, maakt niet uit wat ik er in stop, alleen met bietjes vinden ze het niet zo lekker dus die gebruik ik niet meer, en met knoflook of gember eten ze het helemaal niet.
Pike eet met veel smaak zijn groentemix, Armagnac schuift alles heel vakkundig aan de kant (heel knap) maar eet het aan het eind toch voor 95%-100% op. Een eventueel restje smikkelt Pike nog dankbaar op  :D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#820707
marga1953 schreef: ik ga morgen een mix maken van bietjes,pronkbonen,sperciebonen,andijvie ,sla, worteltjes courgette
behalve de wortels en courgette allemaal uit de eigen volkstuin :)
pronkbonen :-\ wat zijn dat??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door